Talpa Network wil Net5 duidelijker profiel geven

Talpa Network wil de op vrouwen gerichte lineaire tv-zender Net5 vanaf 28 april 2025 een duidelijker profiel geven door een aantal vaste waardes te gaan programmeren op de zender zoals Lang Leve de Liefde (dageljiks om 19:30 uur) en een vers seizoen van Het Blok. Ook wordt gewerkt aan een dagelijkse lifestyle/entertainmentprogramma (Shownieuws 3.0) voor Net5 met een bekende vrouw.

Frans Klein, Creative Director Video van Talpa Network stelde tijdens een evenement voor adverteerders, dat het merk Net5 met deze producties geladen zal worden. Lang Leve de Liefde zal met de komst op Net5 verdwijnen van SBS6. De afgelopen jaren scoorden een aantal op Net5 gelanceerde programma's als Een Eigen Huis en Muscles & Brains matig.

SBS6

Voor SBS6 kondigde Talpa Network aan dat De Oranjezomer dit jaar vanaf 26 mei tot 18 juli met Hélne Hendriks te zien zal zijn. Vanaf 21 juli tot 15 augustus zal Johnny de Mol de zomerse talkshow presenteren.

Het Holland Huis

Naast deze aankondiging, maakte Talpa Network bekend dat een programma met Nederlandstalige muziek zal worden gelanceerd onder de naam Het Holland Huis dat door Roxanne Hazes zal worden gepresenteerd.

Veronica

Voor de tv-zender Veronica die vooral films en series uitzendt, werd de suggestie opengelaten dat daar live voetbalrechten voor worden aangekocht (mogelijk FIFA Club World Cup beter bekend als WK voor Clubteams).

Streaming

Opvallend was dat Frans Klein aangaf dat Talpa Network inderdaad te laat was met het idee van een betaalde streamingdienst, maar wees er op dat het voordeel is dat Talpa Network (en Talpa Studios) met een open netwerkstrategie (Samen Bereik je Meer) programma’s via allerlei streamingdiensten kan bieden (Videoland van RTL Nederland, HBO Max en Viaplay) en zo een groter bereik weet te genereren. Onder de noemer Kijk biedt Talpa Network wel een gemist-dienst aan; daarnaast participeert Tlapa Network in de betaalde kijkdienst NLZiet.

LINDA.

Tijdens de adverteerderspresentatie was er ook aandacht voor LINDA. en LINDA.meiden die de komende maanden onder meer aandacht zullen besteden aan eenzaamheid en seks.

www.talpanetwork.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Radio 538 tot 2028 radiopartner KNVB

12-09-2025 | 00:43:00
De KNVB en Talpa Network hebben hun partnerschap verlengd tot 30 juni 2028

Talpa Network pro forma in beroep over aantal FM-radiostations

09-09-2025 | 16:47:00
Talpa Network is pro forma in beroep gegaan bij het College van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBb) tegen een vonnis van 1 juli 2025 over het maximaal aantal landelijke FM-radiostations dat een bedrijf mag bezitten.

Na Malou Petter ook Art Rooijakkers weg bij Nieuws van de Dag

18-08-2025 | 16:26:00
Art Rooijakkers is gestopt bij het opinieprogramma Nieuws van de Dag dat Talpa Network samen met de Telegraaf maakt en op SBS 6 uitzendt. Hij blijft bij Talpa Network werken, maar bij welk programma is nog onduidelijk. Thomas van Groningen is aangesteld als vaste presentator.

Gordon Heuckeroth en Froukje de Both vanaf 1 september op Radio 10

14-08-2025 | 17:09:00
 Gordon Heuckeroth en Froukje de Both zullen per 1 september 2025 de ochtendshow van Radio 10 van 06:00 tot 09:00 uur presenteren. Ze nemen daarmee de plek over van Lex Gaarthuis die na het vertrek van Gerard Ekdom in juni 2024 de Radio 10 ochtendshow is gaan maken

Radio Noordzee per 1 september op FM in Noord-Brabant en Limburg

13-08-2025 | 12:29:00
Radio Noordzee zal vanaf 1 september 2025 te horen zijn in een aantal regio’s in Noord-Brabant en Limburg. Hiertoe hebben eigenaar Talpa Network en vergunninghouder TiDa bv een overeenkomst gesloten.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.