Talpa Network wil Net5 duidelijker profiel geven

Talpa Network wil de op vrouwen gerichte lineaire tv-zender Net5 vanaf 28 april 2025 een duidelijker profiel geven door een aantal vaste waardes te gaan programmeren op de zender zoals Lang Leve de Liefde (dageljiks om 19:30 uur) en een vers seizoen van Het Blok. Ook wordt gewerkt aan een dagelijkse lifestyle/entertainmentprogramma (Shownieuws 3.0) voor Net5 met een bekende vrouw.

Frans Klein, Creative Director Video van Talpa Network stelde tijdens een evenement voor adverteerders, dat het merk Net5 met deze producties geladen zal worden. Lang Leve de Liefde zal met de komst op Net5 verdwijnen van SBS6. De afgelopen jaren scoorden een aantal op Net5 gelanceerde programma's als Een Eigen Huis en Muscles & Brains matig.

SBS6

Voor SBS6 kondigde Talpa Network aan dat De Oranjezomer dit jaar vanaf 26 mei tot 18 juli met Hélne Hendriks te zien zal zijn. Vanaf 21 juli tot 15 augustus zal Johnny de Mol de zomerse talkshow presenteren.

Het Holland Huis

Naast deze aankondiging, maakte Talpa Network bekend dat een programma met Nederlandstalige muziek zal worden gelanceerd onder de naam Het Holland Huis dat door Roxanne Hazes zal worden gepresenteerd.

Veronica

Voor de tv-zender Veronica die vooral films en series uitzendt, werd de suggestie opengelaten dat daar live voetbalrechten voor worden aangekocht (mogelijk FIFA Club World Cup beter bekend als WK voor Clubteams).

Streaming

Opvallend was dat Frans Klein aangaf dat Talpa Network inderdaad te laat was met het idee van een betaalde streamingdienst, maar wees er op dat het voordeel is dat Talpa Network (en Talpa Studios) met een open netwerkstrategie (Samen Bereik je Meer) programma’s via allerlei streamingdiensten kan bieden (Videoland van RTL Nederland, HBO Max en Viaplay) en zo een groter bereik weet te genereren. Onder de noemer Kijk biedt Talpa Network wel een gemist-dienst aan; daarnaast participeert Tlapa Network in de betaalde kijkdienst NLZiet.

LINDA.

Tijdens de adverteerderspresentatie was er ook aandacht voor LINDA. en LINDA.meiden die de komende maanden onder meer aandacht zullen besteden aan eenzaamheid en seks.

www.talpanetwork.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Sky Radio The Christmas Station tot kerst te horen in Albert Heijn

06-12-2025 | 06:45:00
Vanaf 6 december tot aan kerst is Sky Radio The Christmas Station in alle winkels van Albert Heijn te horen

Sky Radio van feel good naar greatest hits

02-12-2025 | 01:15:00
Sky Radio zal zich vanaf begin 2026 voortaan focussen op greatest hits. Dit maakte Talpa Network tijdens het Talpa Media-evenement Connecting the Dots (voor adverteerders) bekend

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid

Talpa Media: connecting the dots in veranderend medialandschap

18-11-2025 | 12:33:00
Talpa Media positioneerde zich op maandag 17 november 2025 voor meer dan 500 relaties in Amsterdam als een open netwerk met een volledig media- aanbod

Talpa Network zet in op dagelijkse talkshow De Juice met Yvonne Coldeweijer

17-11-2025 | 11:58:00
Talpa Network zet in op de dagelijkse talkshow De Juice met Yvonne Coldeweijer met gasten vanaf 5 januari 2026 op Net5. De talkshow zal elke werkdag om 20:00 uur worden uitgezonden
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

HvA-opleidingen lanceren positionering en campagne met Havas Lemz

10-12-2025 | 13:24:00
De opleidingen Communicatie en Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam hebben een vernieuwde positionering, huisstijl en instroomcampagne geïntroduceerd

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Designer (o.a. 3D & concept)

10-12-2025 | 08:36:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Designer (o.a. 3D & concept) - Marketing

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

Politie start Operatie 1337 voor werving digitaal talent

09-12-2025 | 15:32:00
De politie zet met Operatie 1337 een online game in om digitaal talent te bereiken

Buutvrij for Life creatief bureau voor Week van het Vergeten Kind

09-12-2025 | 10:29:00
Het Vergeten Kind heeft na een bureau-oriëntatie in de zomer, in oktober Buutvrij for Life gekozen als creatief bureau voor de Week van het Vergeten Kind.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.