Roderick Cremers heft Fresh Bridge op

Roderick Cremers start nieuw bureau met Yvonne Prins

Bureaus komen en gaan. De meeste bureaus die gaan, worden overgenomen. Meestal door een bureaugroep. De klanten, de beste mensen gaan over, de bureaunaam verdwijnt soms meteen, soms na een tijdje. De oprichter gaat ook mee, krijgt dan een ietwat vage functie en verlaat de bureaugroep dan vaak weer op termijn. Dit wordt doorgaans bij de verkoop al besloten.

Er zijn ook bureaus die failliet gaan. Dat gebeurt niet zo vaak en als het gebeurt, is dat zowel groot nieuws als een schrikbeeld voor de branche. Nou ja, het biedt natuurlijk ook kansen want de klanten en de mensen van dat bureau moeten onderdak vinden bij andere bureaus.

Wat ook niet zo vaak gebeurt, is dat bureaus eenvoudigweg worden opgeheven. Maar dat is wat Roderick Cremers heeft gedaan met Fresh Bridge. Hij heeft de mogelijkheden tot verkoop wel onderzocht maar die hebben niet tot een overname geleid - wat illustreert hoe moeilijk de markt voor bureaus op dit moment is.

Roderick laat weten dat inmiddels alle oud-medewerkers ander werk hebben gevonden en dat alle oud-klanten elders zijn ondergebracht.

Op LinkedIn kondigt Roderick Cremers het einde van Fresh Bridge aan: "De coronajaren kwamen we sterk door, maar post-corona verschoof de markt. Onzekerheid zorgde voor minder budget, budgetten gingen naar awareness, basis content verhuisde in-house, en minder always on content. Het team werd kleiner, de reserves ook. In plaats van afbouwen onder druk of faillissement kozen we zelf voor een nette finale. Voor ons team en onze klanten. De liefde voor creatief en effectief blijft. Maar het is niet meer genoeg, mijn kompas staat nu scherper. Ik geloof dat de wereld een beter en succesvoller wordt als we merken en culturen menselijker maken, intern en extern. Die missie vraagt om een nieuwe setting. Dank aan alle geweldige collega’s, klanten en partners die Fresh Bridge tot zo’n onvergetelijke reis maakten. Die energie nemen we allemaal mee. Ik heb heel veel geleerd de afgelopen jaren."

Inmiddels is bekend dat Roderick Cremers een nieuw bureau start met Yvonne Prins.

Je leest alles over dat nieuwe bureau, MAD MOJO, hier

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Fusies en overnames in de agencymarkt nemen toe

04-11-2025 | 14:41:26
De M&A-markt voor digitale bureaus ontwikkelt zich in hoog tempo. Dat bleek tijdens het gezamenlijke event van Dutch Digital Agencies (DDA) en Match Plan

StudioM lanceert KNVB x Eurojackpot-campagne Mr. Beker

04-11-2025 | 14:26:00
De samenwerking viert de charme van de Eurojackpot KNVB Beker en positioneert Eurojackpot als naamgever van het toernooi.

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

Fightclub en Google hosten FOMO-event in Brussel

04-11-2025 | 09:24:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

StudioM lanceert KNVB x Eurojackpot-campagne Mr. Beker

04-11-2025 | 14:26:00
De samenwerking viert de charme van de Eurojackpot KNVB Beker en positioneert Eurojackpot als naamgever van het toernooi.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.