Roderick Cremers heft Fresh Bridge op

Roderick Cremers start nieuw bureau met Yvonne Prins

Bureaus komen en gaan. De meeste bureaus die gaan, worden overgenomen. Meestal door een bureaugroep. De klanten, de beste mensen gaan over, de bureaunaam verdwijnt soms meteen, soms na een tijdje. De oprichter gaat ook mee, krijgt dan een ietwat vage functie en verlaat de bureaugroep dan vaak weer op termijn. Dit wordt doorgaans bij de verkoop al besloten.

Er zijn ook bureaus die failliet gaan. Dat gebeurt niet zo vaak en als het gebeurt, is dat zowel groot nieuws als een schrikbeeld voor de branche. Nou ja, het biedt natuurlijk ook kansen want de klanten en de mensen van dat bureau moeten onderdak vinden bij andere bureaus.

Wat ook niet zo vaak gebeurt, is dat bureaus eenvoudigweg worden opgeheven. Maar dat is wat Roderick Cremers heeft gedaan met Fresh Bridge. Hij heeft de mogelijkheden tot verkoop wel onderzocht maar die hebben niet tot een overname geleid - wat illustreert hoe moeilijk de markt voor bureaus op dit moment is.

Roderick laat weten dat inmiddels alle oud-medewerkers ander werk hebben gevonden en dat alle oud-klanten elders zijn ondergebracht.

Op LinkedIn kondigt Roderick Cremers het einde van Fresh Bridge aan: "De coronajaren kwamen we sterk door, maar post-corona verschoof de markt. Onzekerheid zorgde voor minder budget, budgetten gingen naar awareness, basis content verhuisde in-house, en minder always on content. Het team werd kleiner, de reserves ook. In plaats van afbouwen onder druk of faillissement kozen we zelf voor een nette finale. Voor ons team en onze klanten. De liefde voor creatief en effectief blijft. Maar het is niet meer genoeg, mijn kompas staat nu scherper. Ik geloof dat de wereld een beter en succesvoller wordt als we merken en culturen menselijker maken, intern en extern. Die missie vraagt om een nieuwe setting. Dank aan alle geweldige collega’s, klanten en partners die Fresh Bridge tot zo’n onvergetelijke reis maakten. Die energie nemen we allemaal mee. Ik heb heel veel geleerd de afgelopen jaren."

Inmiddels is bekend dat Roderick Cremers een nieuw bureau start met Yvonne Prins.

Je leest alles over dat nieuwe bureau, MAD MOJO, hier

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Beursupdate S4Capital (Monks): 10 procent lagere omzet voor 2025 verwacht

24-11-2025 | 15:20:00
S4Capital heeft via een beursupdate gegeven waarin het aangeeft dat de omzet voor 2025 naar verwachting zal dalen met 10 procent ten opzichte van 2024

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Key Agency onthult: de beste CMS-en voor marketingteams

24-11-2025 | 14:58:00
Het kiezen van het juiste contentmanagementsysteem is heel veel méér dan alleen een technische keuze

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Figo Pet kiest Modern Citizens voor socialstrategie

24-11-2025 | 11:33:19
Het bureau ontwikkelt een always-on strategie met korte videoformats die merkbekendheid en consideration voor dierenverzekeringen moeten vergroten.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist

24-11-2025 | 08:11:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.