Monks introduceert Insights Agent

Het datagedreven bureau Monks heeft zijn AI-agent ecosysteem Monks.Flow uitgebreid met de lancering van Insights Agent. Insight Agent is een tool die marketeers helpt culturele trends te begrijpen en daar direct op te reageren. De update versterkt Monks’ Real-Time Brands-benadering, die zich richt op het verdienen van consumentenrelevantie door tijdige, gepersonaliseerde interactie.

S4Capital (de eigenaar van Monks) heeft de afgelopen periode te maken met tegenvallende resultaten en probeert door meer in te spelen op AI zijn marktaandeel te vergroten.

Insights Agent verwerkt live content van online platforms op grote schaal, met behulp van AI-gedreven intelligentie die vergelijkbaar is met die van een merkstrateeg. Het identificeert opkomende culturele momenten en zet deze om in actiegerichte marketingcommunicatie, waardoor merken de kloof kunnen overbruggen tussen culturele relevantie en zakelijke respons.

Will Kelly, Global Executive Vice-President AI Products & Services van Monks.Flow bij Monks: "De kloof tussen culturele momenten en merkacties is een ravijn van handmatig onderzoek en analyse-paralyse, die weken (zelfs maanden) kan duren om te overbruggen. Met Insights Agent kunnen bedrijfsleiders direct begrijpen welke culturele momenten het belangrijkst zijn voor hun merk en in een paar momenten een brief klaar hebben."

Henry Cowling, Chief Innovation Officer van Monks: "Merken hebben geen meer sociale luistertools nodig, ze hebben meer begrip nodig. Insights Agent helpt marketeers de perfecte culturele momenten te vinden om hun bedrijf te stimuleren."

De toevoeging van Insights Agent breidt de AI-gestuurde marketingoriëntatie van Monks.Flow uit, waardoor merken sneller van inzicht naar uitvoering kunnen gaan. Het platform ondersteunt marketeers bij het identificeren van trends naarmate ze zich ontwikkelen en het creëren van campagnes die in realtime resoneren met het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

VML presenteert algoritme-first playbook voor holiday-sales

20-11-2025 | 15:48:00
Producten worden pas relevant als algoritmes ze weten te vinden en te selecteren. Merken die hun digitale schap niet optimaliseren, laten omzet liggen.

Esther Brouwer: INDIE bouwt merkvoorkeur met lange adem

20-11-2025 | 15:02:31
Ze spreekt met Bas Vlugt over haar carrière, het ondernemerschap bij INDIE, de samenwerking met Lode Schaeffer, het winnen van PLUS en Vodafone

AndAgencyAmsterdam Influencer Agency van het Jaar 2025

20-11-2025 | 14:16:00
In een tijd waarin het aantal influencercampagnes groeit, zie ik de rol van influencer management niet als het najagen van zoveel mogelijk samenwerkingen

Joey Boeters: Met humor maak je communicatie effectiever

20-11-2025 | 12:05:00
In de studio van New Business Radio sprak Bas Vlugt met Joey Boeters, Creative Partner en medeoprichter van Happiness Amsterdam

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.