Monks introduceert Insights Agent

Het datagedreven bureau Monks heeft zijn AI-agent ecosysteem Monks.Flow uitgebreid met de lancering van Insights Agent. Insight Agent is een tool die marketeers helpt culturele trends te begrijpen en daar direct op te reageren. De update versterkt Monks’ Real-Time Brands-benadering, die zich richt op het verdienen van consumentenrelevantie door tijdige, gepersonaliseerde interactie.

S4Capital (de eigenaar van Monks) heeft de afgelopen periode te maken met tegenvallende resultaten en probeert door meer in te spelen op AI zijn marktaandeel te vergroten.

Insights Agent verwerkt live content van online platforms op grote schaal, met behulp van AI-gedreven intelligentie die vergelijkbaar is met die van een merkstrateeg. Het identificeert opkomende culturele momenten en zet deze om in actiegerichte marketingcommunicatie, waardoor merken de kloof kunnen overbruggen tussen culturele relevantie en zakelijke respons.

Will Kelly, Global Executive Vice-President AI Products & Services van Monks.Flow bij Monks: "De kloof tussen culturele momenten en merkacties is een ravijn van handmatig onderzoek en analyse-paralyse, die weken (zelfs maanden) kan duren om te overbruggen. Met Insights Agent kunnen bedrijfsleiders direct begrijpen welke culturele momenten het belangrijkst zijn voor hun merk en in een paar momenten een brief klaar hebben."

Henry Cowling, Chief Innovation Officer van Monks: "Merken hebben geen meer sociale luistertools nodig, ze hebben meer begrip nodig. Insights Agent helpt marketeers de perfecte culturele momenten te vinden om hun bedrijf te stimuleren."

De toevoeging van Insights Agent breidt de AI-gestuurde marketingoriëntatie van Monks.Flow uit, waardoor merken sneller van inzicht naar uitvoering kunnen gaan. Het platform ondersteunt marketeers bij het identificeren van trends naarmate ze zich ontwikkelen en het creëren van campagnes die in realtime resoneren met het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Marco Ophof treedt toe tot MT van 100procent

31-10-2025 | 13:33:00
Samen met Rick de Wit en Evelien Schrijver vormt hij het nieuwe leiderschapstrio dat het bureau richting de volgende groeifase leidt.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Account Director

31-10-2025 | 07:27:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Account Director (32- 40 uur per week) · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Art Director

31-10-2025 | 06:50:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Art Director

Klaar Bavinck Group Director of Content Matter

30-10-2025 | 16:22:00
In haar rol speelt ze een centrale rol in het verder vormgeven van Matters strategie en creatieve koers binnen het content- en retailmedialandschap.

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.