Monks en funda brengen aangescherpte visuele merkidentiteit tot leven

Creatief bureau Monks heeft begin 2024 samen met funda de handen ineengeslagen om een vernieuwde visuele identiteit te ontwikkelen die beter aansluit op funda’s missie om wonend Nederland vooruit te helpen. De samenwerking bouwde voort op de grote herkenbaarheid die funda in meer dan 20 jaar heeft opgebouwd en was gericht op het versterken van de emotionele merkwaarden. Een huis kopen of verkopen is immers meer dan een pure transactie, het gaat om grip krijgen op keuzes en met vertrouwen een volgende stap zetten richting een plek waar je je thuis voelt.

Op 10 oktober 2024 vond de eerste lancering van de visuele identiteit plaats in diverse touchpoints op het platform en daarbuiten

Visuele identiteit als weerspiegeling van de woonreis

In de visuele identiteit, ontworpen in samenwerking tussen funda en Monks, staat funda’s rol als bondgenoot centraal. De herkenbare vorm van het logo fungeert als navigator en helpt de bezoekers op het platform vooruit in hun proces. De vorm komt terug in alle aangescherpte elementen, van het logo zelf tot een dynamisch visueel systeem en de illustratiestijl.

Evelien Emondts, Manager Brand Experience funda: "We vinden het belangrijk dat funda een sterk merk blijft voor makelaars en consumenten. Dat betekent dat we op alle vlakken blijven innoveren. Meestal ligt de focus daarbij op functionaliteit, dit keer ook op de visuele stijl van funda. De aangescherpte stijl past beter bij deze tijd en onze merkstrategie. Ook kunnen we onze gebruikers nu overal een consistente funda-ervaring bieden. De stijl is nog steeds vertrouwd en herkenbaar, maar met een frisseuitstraling. We zijn al langer bezig met het aanbrengen van meer consistentie in onze merkidentiteit, met de aangescherpte visuele stijl leggen we een van de laatste puzzelstukjes."

Marcella Beekman, Executive Business Director Monks: "Wat een fantastische kans om de merkperceptie van funda verder te ontwikkelen in een aangescherpte visuele merkidentiteit. Funda en Monks, beide geboren in 2011, delen een stevige basis en denken vanuit het gezamenlijk platform-DNA, wat binnen deze samenwerking tot succes heeft geleid!"

Credits: Klant: funda: Joost Dop, Evelien Emondts, Marcela Ramos de Lucena Rabello, Richard van Rooijen, Marga Schouten - van Dijck, Angelika Dietrich - Winkler. | Bureau: Monks | Executive Creative Director: Niels de Wit | Strategie: Tom de Kort | Account: Marcella Beekman | Lead Operations: Eelco Falkena | Producer: Sophie Smolders | Brand Design: Frank Gouwy, Stephan van den Brink | Head of Brand: Jonny Singh | Illustratie: Mattyn Klaassen, Grace Wattimury

www.monks.com

www.funda.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

Monks introduceert Insights Agent

10-10-2025 | 17:11:00
Het datagedreven bureau Monks heeft zijn AI-agent ecosysteem Monks.Flow uitgebreid met de lancering van Insights Agent. Insight Agent is een tool die marketeers helpt culturele trends te begrijpen en daar direct op te reageren.

Werken met de Toekomst: OCW lanceert onderwijs­campagne

01-10-2025 | 13:51:00
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft een campagne gelanceerd die studiekiezers een ander perspectief biedt op werken in het onderwijs

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

S4Capital (Monks): omzetdaling en groter verlies in H1, 2025

15-09-2025 | 17:55:00
S4Capital, de holdingmaatschappij waar Monks onder valt, heeft een netto omzetdaling van 12,7 procent tot 328,2 miljoen Pond gerapporteerd en een bijna 3 keer zo hoog operationeel verlies (10,9 miljoen Pond) over het eerste half jaar 2025

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.