
Inzendingen voor de Effie Awards 2024 geopend
Op 25 juni was de officiële kick-off van een nieuw Effie-jaar, tijdens EffieFest. Bureaus en adverteerders met een case waarin marketing en/of communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon resultaat, kunnen deze tot 26 augustus aanstaande inzenden.
Nieuw in 2024
Dit jaar gaat Nederland gebruik maken van het internationale inzendformulier. Dat betekent dat voor de zeven categorieën nog maar één formulier is. Hans Middelhoek, lid van de Effie-stuurgroep: "Het zal voor iedereen even wennen zijn, voor de deelnemers en voor de juryleden. Maar het maakt het proces uiteindelijk eenvoudiger. Cases zijn beter onderling vergelijkbaar. En het wordt makkelijker om de data te analyseren. Effie heeft als missie om het marketingvak verder te brengen door kennis over effectiviteit te delen."
Inzenden van cases
Inzenden voor de Effie Awards kan tot en met 26 augustus. Daarna gaan de vakjury's, bestaande uit vertegenwoordigers van zowel bureaus, adverteerders als onafhankelijke onderzoekers, de ingezonden cases beoordelen. Net als voorgaande jaren verloopt het indienen van een case volgens een speciaal kortingsbeleid voor vroege inzendingen. De eerste deadline voor deze korting is op 1 juli, gevolgd door een tweede deadline op 2 augustus. Na de selectie van de vakjury, zal de hoofdjury vervolgens de uiteindelijke winnaars van de Effie Awards bepalen. De bekendmaking en uitreiking van de awards zal plaatsvinden op 14 november 2024. De kaartverkoop voor de award show zal later dit jaar van start gaan.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Jeroen Verkroost: Goede content bestaat uit inhoud, impact en integratie
Esther Goos: Goede content leidt meteen tot actie
Bregje van Iperen: Engagement is belangrijker dan het aantal volgers
Loïs Weeber: Het begint bij het begrijpen van de cultuur en de mensen die het merk aanspreekt
Kiki Kaersenhout: Het wordt tijd om kritisch te kijken naar onze creaties
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
BMW start wereldwijde campagne voor iX3
Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage
Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes
[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg
[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen