Dit zijn de winnaars van de AMMA Awards 2024

In de avond van 16 mei werden in het Koninklijk Theater Tuschinski in Amsterdam voor de 23ste keer de Annual Masters of Media Awards, kortweg AMMA Awards, uitgereikt. In een uitverkocht theater werden in dertien categorieën, verdeeld over vier domeinen, de beste media- en marketingprestaties van het afgelopen jaar bekroond. De presentatie lag dit jaar in handen van Hélène Hendriks.

Winnaars van de avond

De grote winnaar van de avond was dentsu, dat maar liefst vier AMMA Awards mee naar huis mocht nemen, waaronder die van Bureau van het Jaar. Volgens de jury: "Met hun consistente positionering en doortastende marktbenadering heeft dentsu in de afgelopen jaren zichzelf stevig op de kaart gezet. Ze tonen indrukwekkende cijfers op het gebied van omzet en klantengroei, maar ze staken ook boven de andere inzendingen uit als het ging om het stimuleren van goed werkgeverschap."

Ook de bureaus binnen GroupM (Wavemaker, Mindshare & EssenceMediacom) vielen flink in de prijzen en sleepten meerdere onderscheidingen in de wacht. Jasper van Lingen (StudioM) is bekroond tot YIM Talent van het Jaar en Global Media & Entertainment mag zich Media-Exploitant van het Jaar 2024 noemen.

Verdieping in de inhoud

Voor branchevereniging VIA was dit het eerste jaar dat zij de AMMA Awards organiseerden. 

Saskia Baneke-Delfgaauw, VIA-directeur: "Allereerst felicitaties aan de winnaars! Een AMMA winnen is een hoogtepunt in je carrière. Samen met de AMMA-commissie hebben we de afgelopen maanden hard gewerkt en geïnvesteerd in het toevoegen van extra inhoudelijke verdieping. Mede dankzij onze samenwerking met Brave Media hebben we met video’s de verhalen achter de cases nog beter uitgelicht en dat heeft de kwaliteit van de competitie echt verhoogd. Aan ons nu de uitdaging om de lat voor volgend jaar nog hoger te leggen, terwijl we tegelijkertijd onze doelgroep verbreden. We zouden graag meer cases verwelkomen van lokale, zelfstandige bureaus met een digitale footprint. Er wordt in Nederland zo veel mooi, innovatief en onderscheidend werk gemaakt, dat moeten we met elkaar delen en vieren."

Alle winnaars op een rij:

  • Beste Performance door Media:

EssenceMediacom - IKEA
Significante omzetgroei bij IKEA door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen 

Acceleration Nordic

  • Beste gebruik van Data & Technologie:

Wavemaker - Hills Pet Nutrition
Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation

CoPilot & GroupM

  • Beste Research:

Nationaal Media Onderzoek
Het NMO Luisteronderzoek

Ipsos I&O en Kantar Media

  • Beste Inzet van een Medium:
    Mindshare - Unilever
    SheaMoisture #haartok
    Aidem agency, SheaMoisture
  • Beste Smart Impact:
    Weber Shandwick – Pedigree (Mars Nederland)
    Pedigree Dogfishing
  • Beste Media-Innnovatie:
    EssenceMediacom - Porsche Nederland
    Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females.
    StudioM
  • Beste Content- en Engagementstrategie:
    dentsu & bol
    Hoe bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest
    DEPT, MeMo², Jabadoo, DPG, de Reclamefabriek, Bright River, FemmeFab
  • Beste Collaboration:
    Wavemaker - Perfetti Van Melle
    Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!
    StudioM, DPG Brand Studio
  • Beste Mediastrategie:
    dentsu - Heineken
    Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid 
    Boomerang Agency, Le Pub, We Are First, Sunshine & Sausages, Newslab, Kantar
  • Media-exploitant van het Jaar:
    Global Media & Entertainment
  • Bureau van het Jaar:
    dentsu
  • Adverteerder van het Jaar: 

    bol  
    Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden
    dentsu, Dept, &.agency, MeMo2

  • YIM Talent van het Jaar
    Jasper van Lingen
    StudioM

www.vianederland.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Albert Heijn meest invloedrijke merk in Nederland

07-12-2025 | 12:51:00
Albert Heijn nummer 1 in de Merken500, new currency for brands

Maud Burgers weer meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld

05-12-2025 | 13:47:00
Manager externe communicatie & woordvoerder Albert Heijn, Etos, Gall & Gall staat voor het derde jaar op 1 in de PR100

Victor Knaap meest invloedrijk in digitale bureauwereld

05-12-2025 | 12:16:00
Mede-oprichter en CEO Monks EMEA staat voor tweede jaar op 1 in de DigitalAgency100

Maiko Valentijn meest invloedrijk in mediabureauwereld

05-12-2025 | 08:22:00
Maiko Valentijn (WPP Media) staat voor het vijfde jaar op nummer 1 in de MediaAgency100, de lijst van de invloedrijkste mensen in de mediabureauwereld.

Dave Frauenfelder: Een ode aan de duizenden anderen

04-12-2025 | 18:00:00
Daarom vanavond; geen ode aan de Top 100 of 250. Maar aan de duizenden anderen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.