
Chunk en Pinch lanceren creatieve AI-studio LoveBrands.ai
Het creatieve bureau Chunk en app agency Pinch hebben LoveBrands.ai gelanceerd. LoveBrands is een creatieve AI studio waar iedereen op een betaalbare wijze een uniek merk kan laten ontwikkelen.
LoveBrands maakt gebruik van de slimste AI (kunstmatige intelligentie) technologie en combineert dat met eigen creativiteit. Zowel Chunk als Pinch hebben jarenlang ervaring in het werken voor A-merken en maken hun kennis en skills nu beschikbaar voor het MKB.
Het gaat daarbij om bijvoorbeeld het creëren van een bedrijfsnaam, pay-off, logo, complete huisstijl, fotografie of social media campagnes.
Chunk en Pinch denken dat aan de hand van een door het CBS gesignaleerde scherpe daling van het vertrouwen van het MKB in de economie eind 2023, het midden- en kleinbedrijf een beetje extra liefde kan gebruiken. Met de lancering van LoveBrands op Valentijnsdag denken de initiatiefnemers daaraan bij te dragen.
Beide bedrijven hebben enkele maanden met succes geëxperimenteerd met AI-tools en verschillende AI-taalmodellen. Fleur Strike is als Designer bij Pinch betrokken als Art Director bij LoveBrands en Frank Rosenhart is UX Director bij Chunk en betrokken als Creative Director bij LoveBrands.
Martijn de Beijer, mede-oprichter en mede-eigenaar van Chunk: “We zijn ervan overtuigd dat we slechts aan het begin staan van de mogelijkheden van AI. Tegelijkertijd blijven menselijke expertise en creativiteit, de hand van een ontwerper en het oog van een merkexpert, nodig om de perfecte merkidentiteit te creëren. Die combinatie maakt LoveBrands heel krachtig, zelfs voor grote merken die marcom materialen willen laten produceren.”
Tim Klein Haneveld, oprichter en eigenaar van Pinch: “We willen de digitale wereld elke dag een stukje mooier maken. Dat hebben we met Pinch en Chunk voor grote klanten jarenlang in de praktijk gebracht. Door de inzet van AI, zijn we in staat dit nu ook te doen voor het MKB. De mix van AI en onze menselijke kennis en creativiteit is enorm krachtig, we zien al fantastische resultaten.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
10 redenen waarom reclamebureaus ten onder gaan door AI
Patrick Petersen: Zelf denken is zo 20e eeuw, groetjes AI
Arjan Leest: Haal meer uit je marketingbudget dankzij AI
Breekt mixed reality nu écht door?
Michiel Frackers: Zuckerberg's rubberen ruggengraat
Gepubliceerd door: David de Jong