Chunk en Pinch lanceren creatieve AI-studio LoveBrands.ai

Het creatieve bureau Chunk en app agency Pinch hebben LoveBrands.ai gelanceerd. LoveBrands is een creatieve AI studio waar iedereen op een betaalbare wijze een uniek merk kan laten ontwikkelen.

LoveBrands maakt gebruik van de slimste AI (kunstmatige intelligentie) technologie en combineert dat met eigen creativiteit. Zowel Chunk als Pinch hebben jarenlang ervaring in het werken voor A-merken en maken hun kennis en skills nu beschikbaar voor het MKB.

Het gaat daarbij om bijvoorbeeld het creëren van een bedrijfsnaam, pay-off, logo, complete huisstijl, fotografie of social media campagnes.

Chunk en Pinch denken dat aan de hand van een door het CBS gesignaleerde scherpe daling van het vertrouwen van het MKB in de economie eind 2023, het midden- en kleinbedrijf een beetje extra liefde kan gebruiken. Met de lancering van LoveBrands op Valentijnsdag denken de initiatiefnemers daaraan bij te dragen.

Beide bedrijven hebben enkele maanden met succes geëxperimenteerd met AI-tools en verschillende AI-taalmodellen. Fleur Strike is als Designer bij Pinch betrokken als Art Director bij LoveBrands en Frank Rosenhart is UX Director bij Chunk en betrokken als Creative Director bij LoveBrands.

Martijn de Beijer, mede-oprichter en mede-eigenaar van Chunk: “We zijn ervan overtuigd dat we slechts aan het begin staan van de mogelijkheden van AI. Tegelijkertijd blijven menselijke expertise en creativiteit, de hand van een ontwerper en het oog van een merkexpert, nodig om de perfecte merkidentiteit te creëren. Die combinatie maakt LoveBrands heel krachtig, zelfs voor grote merken die marcom materialen willen laten produceren.”

Tim Klein Haneveld, oprichter en eigenaar van Pinch: “We willen de digitale wereld elke dag een stukje mooier maken. Dat hebben we met Pinch en Chunk voor grote klanten jarenlang in de praktijk gebracht. Door de inzet van AI, zijn we in staat dit nu ook te doen voor het MKB. De mix van AI en onze menselijke kennis en creativiteit is enorm krachtig, we zien al fantastische resultaten.”

www.lovebrands.ai

www.pinch.nl

www.chunkagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Patrick Petersen: AI lost alles op (behalve gezond verstand)

29-07-2025 | 10:33:00
Goed nieuws! We hoeven binnenkort helemaal niets meer zelf te doen. Denken? Overrated. Beslissen? Laat dat maar aan de algoritmes over.

Sander Gabel: AI-agents als merkbewakers?

28-07-2025 | 08:00:00
Generatieve AI en slimme agents maken het straks mogelijk om websites en advertenties geautomatiseerd én gepersonaliseerd in huisstijl te presenteren

Interpublic introduceert agentic systems voor merkprestaties

24-07-2025 | 14:57:44
IPG lanceert ASC, een dienst waarmee merken het complexe commerce-ecosysteem kunnen beheren met automatisering en kunstmatige intelligentie.

ABN AMRO: Hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden

23-07-2025 | 13:50:00
Sector Banker Retail Henk Hofstede schreef voor ABN AMRO een aantal tips over hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden

Accenture: AI wordt aankoopadviseur

23-07-2025 | 11:48:00
Uit onderzoek van Accenture blijkt dat consumenten zich in tijden van onzekerheid steeds vaker wenden tot generatieve AI als bron voor aankoopadvies
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.