Chunk en Pinch lanceren creatieve AI-studio LoveBrands.ai

Het creatieve bureau Chunk en app agency Pinch hebben LoveBrands.ai gelanceerd. LoveBrands is een creatieve AI studio waar iedereen op een betaalbare wijze een uniek merk kan laten ontwikkelen.

LoveBrands maakt gebruik van de slimste AI (kunstmatige intelligentie) technologie en combineert dat met eigen creativiteit. Zowel Chunk als Pinch hebben jarenlang ervaring in het werken voor A-merken en maken hun kennis en skills nu beschikbaar voor het MKB.

Het gaat daarbij om bijvoorbeeld het creëren van een bedrijfsnaam, pay-off, logo, complete huisstijl, fotografie of social media campagnes.

Chunk en Pinch denken dat aan de hand van een door het CBS gesignaleerde scherpe daling van het vertrouwen van het MKB in de economie eind 2023, het midden- en kleinbedrijf een beetje extra liefde kan gebruiken. Met de lancering van LoveBrands op Valentijnsdag denken de initiatiefnemers daaraan bij te dragen.

Beide bedrijven hebben enkele maanden met succes geëxperimenteerd met AI-tools en verschillende AI-taalmodellen. Fleur Strike is als Designer bij Pinch betrokken als Art Director bij LoveBrands en Frank Rosenhart is UX Director bij Chunk en betrokken als Creative Director bij LoveBrands.

Martijn de Beijer, mede-oprichter en mede-eigenaar van Chunk: “We zijn ervan overtuigd dat we slechts aan het begin staan van de mogelijkheden van AI. Tegelijkertijd blijven menselijke expertise en creativiteit, de hand van een ontwerper en het oog van een merkexpert, nodig om de perfecte merkidentiteit te creëren. Die combinatie maakt LoveBrands heel krachtig, zelfs voor grote merken die marcom materialen willen laten produceren.”

Tim Klein Haneveld, oprichter en eigenaar van Pinch: “We willen de digitale wereld elke dag een stukje mooier maken. Dat hebben we met Pinch en Chunk voor grote klanten jarenlang in de praktijk gebracht. Door de inzet van AI, zijn we in staat dit nu ook te doen voor het MKB. De mix van AI en onze menselijke kennis en creativiteit is enorm krachtig, we zien al fantastische resultaten.”

www.lovebrands.ai

www.pinch.nl

www.chunkagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[Vacatures] Influentials zoekt een Full-stack TypeScript Developer (Next.js) met PHP

23-12-2025 | 10:28:00
Influentials is per direct op zoek naar Full-stack TypeScript Developer (Next.js) met PHP - ervaring (Parttime / Freelance)

Michiel Frackers: Elon Musk Wint 2026

22-12-2025 | 13:29:00
Tijdens een goudkoorts koop je niet de mijn, oftewel het datacenter; je koopt de maker van de schoppen en de houwelen (Nvidia, Broadcom)

[Vacatures] ACE zoekt een Business Development Manager bij Lookgen AI

22-12-2025 | 07:21:00
ACE is per direct op zoek naar Business Development Manager bij Lookgen AI - Fulltime · Amsterdam

Waarom marketing vastloopt en hoe we daar in 2026 uitkomen

18-12-2025 | 13:06:00
Het einde van het jaar is traditioneel het moment van reflectie. Kijk ik terug op 2025 vanuit marketing, dan zie ik geen gebrek aan technologie maar een gebrek aan besluitvorming

Patrick Petersen: Een generatieve kerst (waar niemand om vroeg)

16-12-2025 | 11:31:00
Het begon onschuldig met zomaar een kerstkaart. Tenminste, dat dacht ik. Maar dit jaar kwam hij niet van tante Ria met haar onleesbare handschrift en een vergeelde foto van de hond.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.