
Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity
[Marketing Week] Het laatste internationale marketingnieuws
Nu het grootste evenement binnen de creatieve marketingwereld, het Cannes Lions Festival, volgende week plaatsvindt, zetten bureaus en merken hun beste beentje voor om hun diensten te presenteren en ruimte te creëren voor betekenisvolle gesprekken met vakgenoten.
DEPT creëert een unieke plek voor een ander soort gesprek: op minder dan vijf minuten lopen van het Palais des Festivals ligt de Secret Garden, verstopt in een binnenplaats van 1300 vierkante meter.
RTL AdAlliance brengt toonaangevende stemmen uit de Europese media, merken en technologie samen op RTL Beach – de enige grote vertegenwoordiging van vertrouwde Europese media aan de Croisette.
Publicis Groupe heeft aangekondigd dat de Closed Door Sessions terugkeren met een nieuwe missie: het ontsluiten van directe en concrete AI-voordelen voor klanten tijdens een economische neergang.
MullenLowe Global opent haar creatieve archief met de lancering van Lions on Loop – een continue YouTube-livestream met meer dan 250 bekroonde Cannes Lions-campagnes van de afgelopen vijftig jaar.
Na de samenwerking tussen Effie en LIONS in januari 2025 is de Effie LIONS Foundation gelanceerd: een wereldwijde non-profitorganisatie die zich inzet voor een creatieve, effectieve en inclusieve marketingindustrie.
De eerste LIONS B2B Summit vindt plaats op 17 juni en brengt B2B-marketeers, beslissers en creatieven samen voor een halve dag netwerken, inzichten en discussies die de sector vormgeven.
Campagnes van de week
Ter ondersteuning van het groeiende aanbod hybride modellen heeft Hyundai een nieuwe marketingcampagne gelanceerd: "Best of Both Worlds", met de Santa Fe Hybrid en Tucson Hybrid.
In een wereld waarin we constant balanceren tussen werk en privé en altijd ‘aan’ moeten staan, is de nieuwe campagne van Amica Insurance, Go Together, een krachtig pleidooi om stil te staan bij wat echt belangrijk is. Het benadrukt de inzet van het merk om datgene te beschermen wat voor klanten het meest waardevol is.
Ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van Smirnoff ICE wordt het iconische drankje – een van de eerste ready-to-drink-producten – voor het eerst wereldwijd gelanceerd in een wereldwijde campagne in meer dan twintig landen.
Bureaus en accounts
KIOTI, wereldwijd actief in tractoren en landbouwapparatuur, heeft TRG benoemd tot reclamebureau voor creatie, media en merkstrategie. KIOTI is onderdeel van Daedong-USA, de Amerikaanse tak van Daedong Corporation.
Taco Bell heeft Quality Meats toegevoegd aan zijn bureaupartners na een competitieve selectieprocedure. Het onafhankelijke bureau richt zich op de creatieve ondersteuning van de innovatiepipeline van Taco Bell.
Na een openbare pitch onder bureaus op het overheidsplatform van de Crown Commercial Service (CCS), heeft HMRC UNLIMITED en Pablo herbenoemd als leidende creatieve partners.
Partnerschappen en overnames
Publicis Groupe en zijn digitale transformatiepoot Publicis Sapient hebben aangekondigd samen met NVIDIA een Center of Excellence voor Enterprise AI Transformation te starten – een belangrijke stap in de volgende fase van digitale transformatie.
De PM Society (Pharmaceutical Marketing) heeft een nieuw partnerschap met de CIM (Chartered Institute of Marketing) aangekondigd om marketingvaardigheden in de farmaceutische industrie te versterken.
Paradigm Sample, specialist in dataverzameling en managed services, is een strategisch partnerschap aangegaan met Interbrand, het wereldwijde merkadviesbureau bekend van de Best Global Brands-ranglijst.
Personeelswisselingen
LePub, het creatieve netwerk binnen Publicis Groupe, versterkt zijn creatieve en managementteam in Amsterdam met de benoeming van Kika Douglas als Chief Creative Officer en Karen Ballenden als General Manager.
GUT Amsterdam heeft Guillaume Roukhomovsky gepromoveerd tot Executive Creative Director. Hij geeft leiding aan de creatieve koers van het Amsterdamse kantoor en rapporteert aan CCO Ignacio Ferioli.
Grey heeft Elvis Li benoemd tot President van Grey China. Li brengt meer dan twintig jaar creatieve ervaring mee vanuit functies bij BBDO, JWT, Saatchi & Saatchi, BBH en Wieden+Kennedy.
Overig belangrijk nieuws van de week
De raad van bestuur van WPP plc heeft aangekondigd dat CEO Mark Read zal terugtreden op 31 december 2025. Na meer dan dertig jaar bij het bedrijf, waarvan zeven als CEO, vindt Read het tijd om het stokje over te dragen.
Koning Willem-Alexander heeft het Dr. H.P. Heineken Centre geopend, het nieuwe 8800 m² grote wereldwijde R&D-centrum van Heineken in Zoeterwoude.
Havas Media Network lanceert de Health Equity Marketplace, onderdeel van Meaningful Marketplaces: mediastrategieën die duurzame en transparante verbindingen tussen merken en consumenten bevorderen.
Bob Koigi is hoofdredacteur van Marketing Report.One
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: OOH-markt groeit, maar kent flinke uitdagingen
Bob Koigi: WPP sluit zich aan bij AI-gedreven transformatie
Bob Koigi: Marketeers gedijen onder druk met slimme moves
Bob Koigi: Hoe AI de toekomst van mode vormgeeft
Bob Koigi: Vertrouwen in creativiteit staat onder druk
Gepubliceerd door: Saskia van Weert