2023 in de 100 beste interviews

In 2023 publiceerden wij op het Marketing Report platform 430 interviews.

275 geschreven interviews, 109 live radio interviews en 46 video interviews.

Hier een overzicht van 2023 in de 100 beste interviews.

Januari

[Interview] Roos Bulder: Mijn doel voor 2023? Nescafé als meest duurzame koffie op de markt zetten[Interview] Roos Bulder: Mijn doel voor 2023? Nescafé als meest duurzame koffie op de markt zetten

3 JANUARIRoos Bulder is Brand & eBusiness Lead Benelux bij Nestlé. Zij is op nummer 73 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken haar.

Dag Roos, kun jij Nestlé introduceren?

We zijn de good food, good life-company. Nestlé is ’s werelds grootste voedingsmiddelenconcern, het hoofdkantoor staat in Vevey, Zwitserland. Bekend van veel verschillende merken, zoals Nespresso, KitKat, Nescafé en Maggi, om er een paar te noemen. Het bedrijf is volop in ontwikkeling zowel in product innovaties, digitalisering, als duurzaamheid. Met als doel om de kwaliteit van leven te verbeteren, vandaag en voor toekomstige generaties... lees verder

[Interview] Peggy Kaal (SNS): Kleine ondernemers denken niet kleiner dan grote[Interview] Peggy Kaal (SNS): Kleine ondernemers denken niet kleiner dan grote

7 JANUARIPeggy Kaal is Manager Merk en Communicatie bij SNS. Zij is op nummer 81 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken haar.

Dag Peggy, kun jij SNS introduceren?

SNS bestaat al sinds 1817 en is een dochter van de Volksbank net zoals RegioBank, ASN Bank en BLG Wonen. SNS is een bank waar oprechte aandacht voor klanten centraal staat. Onze missie is: Eerst de mens. Dan het geld. SNS is in beweging. We zijn menselijk en energiek. Maar ook no-nonsense en vooruitstrevend. Wij staan dicht bij onze klanten, in tegenstelling tot andere banken die veel kantoren sluiten en de afstand tot de klant vergroten. We nemen de moeite om te luisteren, we begrijpen wat mensen uit het leven willen halen... lees verder

[Interview] Denise Kenter (Randstad Groep): Een campagne zonder een inzicht is schieten met hagel[Interview] Denise Kenter (Randstad Groep): Een campagne zonder een inzicht is schieten met hagel

9 JANUARI. Denise Kenter is Brand Experience Marketeer Tempo-Team bij Randstad Groep. Ze is de Marketing100 nieuw binnengekomen op plaats 47. We spreken haar.

Dag Denise, kun jij Randstad Groep introduceren?

Randstad Groep Nederland is een groepsmaatschappij van de labels Randstad, Tempo-Team, Yacht en BMC. Al meer dan 60 jaar brengt Randstad Groep Nederland (RGN) mens en werk bij elkaar. RGN speelt een toonaangevende rol in de arbeidsmarkt. Wij helpen mensen bij het vinden van een baan en spelen daarmee een belangrijke en mooie rol in het leven van mensen en de maatschappij... lees verder

[Interview] Stephan van Ee (Vrumona): De vervolgstap is hoe we drinken écht gezond en duurzaam maken[Interview] Stephan van Ee (Vrumona): De vervolgstap is hoe we drinken écht gezond en duurzaam maken

10 JANUARIStephan van Ee is Marketing Director bij Vrumona. Hij is op nummer 96 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken hem.

Dag Stephan, kun jij Vrumona introduceren?

Vrumona is een frisdrankproducent uit Bunnik die zich inzet voor het verduurzamen en gezonder maken van frisdranken, met een breed portfolio aan merken zoals Pepsi Max, Royal Club en Rivella, vanuit onze missie Goed en Gezond Drinken voor Iedereen. Dat doen wij door in te zetten op suikervrije frisdranken en duurzamer produceren, verpakken, inkopen, vervoeren en koelen. Vrumona is een 100 procent dochter van Heineken... lees verder

[Interview] Brenda Gerritsen (OHRA): Het samenbrengen van onderbuikgevoel, lef en liefde is een prachtig spel[Interview] Brenda Gerritsen (OHRA): Het samenbrengen van onderbuikgevoel, lef en liefde is een prachtig spel

10 JANUARI. Brenda Gerritsen is Manager Merkontwikkeling, Communicatie en Social bij OHRA. Zij is op nummer 91 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken haar.

Dag Brenda, kun jij OHRA introduceren?

We zijn een financiële dienstverlener met zo’n 1 miljoen klanten, waar je zelf je schade- en zorgverzekeringen kunt regelen. Onze klanten geven ons een 8,5, ze zijn dus heel tevreden als ze bij ons een verzekering hebben afgesloten. Dat bereiken we doordat verzekeren altijd supermakkelijk digitaal zelf te regelen is, je altijd precies weet waar je aan toe bent en je echt geholpen wordt door de gedreven en klantvriendelijke medewerkers aan de telefoon op de momenten die voor jou belangrijk zijn... lees verder

[Interview] Karin Löwik: Vivera hoort naast het vlees in de supermarkt[Interview] Karin Löwik: Vivera hoort naast het vlees in de supermarkt

16 JANUARIKarin Löwik is Marketing Director bij Vivera. Zij is op nummer 30 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken haar.

Dag Karin, kun jij Vivera introduceren?

Vivera is een heel leuk Nederlands bedrijf dat 30 jaar geleden, als echte pionier, begonnen is met de productie en verkoop van vleesvervangers, of zoals ik het liever noem, plantaardige producten. We produceren deze producten in Holten, Rijssen en Vriezenveen en verkopen ze in 25 landen in Europa. In Nederland zijn we marktleider en we zijn hard aan... lees verder

[MarketingReport Radio] Bram Meijer over Beyond Meat[MarketingReport Radio] Bram Meijer over Beyond Meat

19 JANUARI. Bram Meijer is Regional Marketing Director EMEA bij Beyond Meat, bekend van de plantaardige burger en andere vleesvervangers. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over zijn merk.

Wij noemen ons product geen vleesvervanger, maar vlees. Plant based meat. Het is de doelstelling om de massa te bereiken met plantaardig vlees. Ik denk dat wij de eerste waren die er zo dichtbij kwamen en het mooie is dat de consument dat ook herkent. We winnen elke blinde smaaktest... luister dit interview hier

[MarketingReport Radio] Christa de Wal over gezond blijven met Holland & Barrett

19 JANUARI. Christa de Wal is Head of Marketing bij Holland & Barrett. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over de ontwikkelingen bij de fysieke winkels van de gezondheidsketen en de rol van online.

In Nederland hebben we 200 winkels en in België 30. Tijdens corona waren we een essentiële winkel. In de eerste pandemie waren de vitamine C en D niet aan te slepen. We hebben er veel van geleerd, zo ontdekten we dat mensen meer bezig waren met preventieve gezondheid... luister dit interview hier

[Interview] Hatice van Leeuwen (Mediahuis Nederland): win-rate bij pitches 70 procent[Interview] Hatice van Leeuwen (Mediahuis Nederland): win-rate bij pitches 70 procent

25 JANUARIHatice van Leeuwen is team lead van MHX, de branded contentstudio van Mediahuis Nederland. Zij is tevens verantwoordelijk voor de marketing van Mediahuis Nederland. We spreken haar over trends en ontwikkelingen.

Je bent twee jaar geleden gestart bij MHX. Voor wie MHX niet kent, kun je uitleggen wat MHX doet en waarom deze uniek is?

MHX is de creatieve studio van Mediahuis Nederland. Wij bedenken en maken concepten voor merken en brengen verhalen tot leven. We doen dat vooral in tekst, maar ook in video en podcasts, samen met Audiohuis. We zorgen voor schaal door de content te distribueren via het netwerk van Mediahuis, waaronder De Telegraaf valt, maar ook een Manners, NSMBL, Culy en Dumpert. We hebben eigen journalisten in dienst die verhalen brengen voor de adverteerder en lezer. De bedoeling is dat niet alleen de adverteerder tevreden wordt gehouden, maar dat ook heel duidelijk de lezer aan zijn trekken komt... lees verder

[Interview] Paul van Riessen (Quote): Diepgravende journalistiek kost tijd en doorzettingsvermogen[Interview] Paul van Riessen (Quote): Diepgravende journalistiek kost tijd en doorzettingsvermogen

30 JANUARI. Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Paul van Riessen, hoofdredacteur van Quote, steeg dit jaar in de Tijdschriften50 van plaats 33 naar 29. We spreken hem.

Dag Paul, kun je Quote introduceren?

Als mensen Quote niet kennen, vat ik het format doorgaans samen door te zeggen dat we schrijven over de manier waarop mensen veel geld vergaren, en over de plezierigst mogelijke manieren om dat weer uit te geven. Maar eerlijk gezegd komt het nauwelijks voor dat Quote een introductie behoeft. Want sinds de oprichting in 1986, vanuit de observatie van geestelijk vader Maarten van den Biggelaar dat er in ons land geen tijdschrift bestond dat de zakenwereld op een kritische, maar vrolijke manier beschouwt, is het uitgegroeid tot een merk met een enorme bekendheid... lees verder

[Interview] Frank van den Wall Bake (IVRM Sport) over sponsoring en sport: hij die betaalt, bepaalt niet[Interview] Frank van den Wall Bake (IVRM Sport) over sponsoring en sport: hij die betaalt, bepaalt niet

31 JANUARI. Frank van den Wall Bake is meer dan 45 jaar actief in de wereld van sport en sponsoring. Hij richtte met IVRM het bedrijf IVRM Sport op. We spreken hem daarover en over ontwikkelingen op het vlak van sponsoring en partnerships in de sport.

U verbindt zich aan een nieuw reputatie- en sponsorbedrijf voor de sportwereld. Wat zal IVRM Sport anders doen dan anderen?

We willen bijdragen aan de ontwikkeling van sportorganisaties en de waarde van sport voor de reputatie van sponsors. We willen de maatschappelijke impact van sport voor sportorganisaties verbeteren. Daarbij richting we ons dus op de sport als sector en op organisaties die een partnership hebben of willen aangaan met sport... lees verder

[Interview] Hilmar Mulder: Libelle heeft de kracht om te verrassen, verbazen en ontroeren

[Interview] Hilmar Mulder: Libelle heeft de kracht om te verrassen, verbazen en ontroeren

31 JANUARI. Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle en algemeen hoofdredacteur vrouwen bij DPG Media, staat dit jaar wederom op nummer 1 in de Tijdschriften50. We spreken haar.

Dag Hilmar, kun je Libelle introduceren?

Maak van het leven een feestje en hang zelf de slingers op! Dat dragen wij als Libelle uit onder het motto making a good life better. En dat doen we al sinds 1934. We zijn het mediamerk dat precies weet wat vrouwen willen lezen, horen, zien en beleven. Dat blijkt ook uit ons ongeëvenaard bereik van ruim 3,7 miljoen (NMO Print & Merken Monitor 2022-III). Daarmee is Libelle het grootste vrouwenmerk van Nederland....lees verder

Februari

[Interview] Karin Swerink: Merken kloppen bij LINDA. aan omdat ze enthousiast zijn over onze vormgeving, tone of voice en fotografie

[Interview] Karin Swerink: Merken kloppen bij LINDA. aan omdat ze enthousiast zijn over onze vormgeving, tone of voice en fotografie

10 FEBRUARI. Karin Swerink, sinds 1 februari dit jaar algemeen hoofdredacteur van LINDA., in de Tijdschriften50 stijgt zij van plaats 15 naar 10.

Kun jij LINDA. introduceren?

LINDA. is alweer 20 jaar – we vieren in 2023 ons jubileum, waarover later meer – de nummer 1 glossy voor alle leukste vrouwen van Nederland. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een toonaangevend mediabedrijf dat meerdere printtitels uitbrengt, naast LINDA....lees verder

[Interview] Ron Adams (Allianz Direct): Visitors, quotes, sales en churn zullen altijd op 1 staan

[Interview] Ron Adams (Allianz Direct): Visitors, quotes, sales en churn zullen altijd op 1 staan

11 FEBRUARI. Ron Adams is Tribe Lead Marketing and Sales bij Allianz Direct. Hij is op nummer 80 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken hem.

Dag Ron, kun jij Allianz Direct introduceren?

Allianz Direct is de nr. 1 Online New Business Autoverzekeraar van Nederland. We komen voort uit AllSecur en zijn sinds 2008 actief op de Nederlandse markt. Vanaf 2013 zijn we gaan werken met Tim & Tom Coronel. Deze campagnes hebben AllSecur destijds nog prominenter op de kaart gezet. Sinds eind 2019 zijn we gerebrand naar Allianz Direct en zijn we actief in Duitsland, Italië, Spanje en Nederland. We bieden ook woon- en reisverzekeringen aan....lees verder

[Interview] Farouk Nefzi (Feadship): Transparantie en ethiek zullen meer en meer speerpunten gaan worden

[Interview] Farouk Nefzi (Feadship): Transparantie en ethiek zullen meer en meer speerpunten gaan worden

13 FEBRUARI. Farouk Nefzi is Marketing & Brand Director bij FeadshipHij is op nummer 43 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken hem.

Dag Farouk, kun jij Feadship introduceren?

Feadship (First Export Association of Dutch Shipbuilders) werd opgericht in 1949. Een samenwerking tussen drie vooraanstaande namen in de jachthistorie, die vandaag de dag nog de basis vormt: Koninklijke De Vries Scheepsbouw, Royal Van Lent Shipyard en De Voogt Naval Architects. Samen beschikken zij over vier van de modernste werven en een hightech ontwerp- en engineeringbureau....lees verder

[Interview] Barbara Hazenberg  en Mike van der Moolen (DPG Media): Duurzame partnerships staan voorop

[Interview] Barbara Hazenberg en Mike van der Moolen (DPG Media): Duurzame partnerships staan voorop

17 FEBRUARI. Mike van der Moolen is directeur direct sales bij DPG Media, Barbara Hazenberg is directeur domeinen en digital sales. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de salesorganisatie van DPG Media. We spreken ze over ontwikkelingen op het vlak van sales en marketing.

Hoe gaat het met de salesorganisatie van DPG Media?

Mike van der Moolen: Het gaat goed met de DPG Media advertising-afdeling, jaar op jaar weten we een verdere groei te realiseren. We houden ons vast aan: wat groeit moet harder groeien dan wat daalt....lees verder

[Interview] Ruben Baeten: TopGear brengt autonieuws met een goede dosis relativering

[Interview] Ruben Baeten: TopGear brengt autonieuws met een goede dosis relativering

22 FEBRUARI. We spreken Ruben Baeten, hoofdredacteur van TopGear Magazine.

Dag Ruben, kun jij TopGear Magazine introduceren?

TopGear Magazine is de Nederlandse uitgave van het gelijknamige Britse tijdschrift, verbonden aan het beroemde BBC-autoprogramma. We maken ons magazine sinds 2005 en hebben een unieke plek verworven binnen het Nederlandse automedialandschap – niet alleen op papier, maar zeker ook online....lees verder

[MarketingReport Radio] Rodger Werkhoven over Artificial Intelligence en OpenAI als love brand[MarketingReport Radio] Rodger Werkhoven over Artificial Intelligence en OpenAI als love brand

27 FEBRUARIRodger Werkhoven is Independent Creative Director bij OpenAI en Executive Creative Director bij iO. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over kunstmatige intelligentie.

AI gaat de mensen die niet met AI willen werken, werkloos maken om de simpele reden dat mensen die wel ermee werken, de mensen die dat niet doen gaan vervangen. Net zoals met computers toen. De mensen met laptops hebben de banen overgenomen van de mensen zonder computer... luister dit interview hier

[MarketingReport Radio] Eddy Guyt over 100% Media & Partner Netwerk[MarketingReport Radio] Eddy Guyt over 100% Media & Partner Netwerk

27 FEBRUARI. Eddy Guyt is CEO en oprichter van 100% Media & Partner Netwerk. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over zijn concept en waarom dit aantrekkelijk is voor partnerbedrijven.

Er zijn veel bedrijven die media en bereik aanbieden. In 2010 hebben we bedacht dat iedereen die bij ons adverteert, meteen lid wordt van onze club, het partnernetwerk...luister dit interview hier

Maart

[Interview] Jim Abbring en Robert Keukelaar (Finally an Agency): Vervang ja maar door wat als?

[Interview] Jim Abbring en Robert Keukelaar (Finally an Agency): Vervang ja maar door wat als?

9 MAART. Jim Abbring is sinds oktober 2021 werkzaam als Senior Creative bij Finally an Agency. Robert Keukelaar startte in februari 2023 als Art Director. We spreken beiden over hun komst bij Finally an Agency en ontwikkelingen in de markt.

Jim, je bent circa 1,5 jaar geleden begonnen bij Finally an Agency. Hoe is dat tot stand gekomen?

Jim Abbring: Ik kende een paar mensen die al bij Finally werkten. Toen ik lucht kreeg van creatieve ambities, trok ik de stoute schoenen aan en vroeg of ik eens op de koffie mocht komen. Want naast creatief werk ontwikkelen, haal ik ook enorm veel plezier uit het bouwen aan bureaus. Dus met hun vraag of ik wilde werken voor merken zoals De Kuyper, maar ook wilde werken aan Finally, kon ik niet anders dan praktisch dezelfde dag nog mijn handtekening te zetten....lees verder

[Interview] Jos Frijters (MarketResponse): Pas als je mensen echt begrijpt, kun je iets voor ze betekenen

[Interview] Jos Frijters (MarketResponse): Pas als je mensen echt begrijpt, kun je iets voor ze betekenen

20 MAART. We spreken met Jos Frijters, CMO & CCO van MarketResponse. MarketResponse nam bedrijven als 4orange, CMNTY, Underlined en Reputations over en gaat over insights-driven marketing & communicatie. 

MarketResponse is van oorsprong een marktonderzoeksbureau. Wat is de strategie van het bedrijf en waar kwam het idee vandaan om te verbreden?

Het bedrijf is ruim 35 jaar geleden inderdaad opgericht als bureau voor markt- en publieksonderzoek, maar al vanaf het begin gekoppeld aan advies. Hoe moet je die onderzoeksresultaten duiden, hoe kun je kansen het best benutten, wie zijn jouw doelgroepen, hoe kun je ze het best bereiken en hoe raak je op de goede manier met ze in gesprek? Dit vormt de basis voor insights-driven marketing. Het MarketResponse anno 2023 biedt alle componenten die je daarvoor nodig hebt: insights, data-science, merk- en communicatiestrategie en content en campagnes....lees verder

[Marketing Report TV] Madelon Fortuin (NRC) over het aantonen van de kracht van de digitale krant voor adverteerders

[Marketing Report TV] Madelon Fortuin (NRC) over het aantonen van de kracht van de digitale krant voor adverteerders

22 MAART. Madelon Fortuin, commercieel directeur bij Mediahuis NRC, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt gaat samen met Elzemieke Olsthoorn, Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead, met haar in gesprek.

Van al onze abonnees heeft 95 procent een digitaal account. Onze abonnees lezen gemiddeld 36 digitale artikelen per week. De kracht van de digitale krant willen wij natuurlijk aantonen voor adverteerders. We zien dat steeds meer mensen de digitale krant vinden en lezen. Er wordt wel eens gedacht dat NRC wat oudere lezers heeft maar één op de drie is jonger dan 35 jaar... kijk dit interview hier

[Interview] Guy Grimmelt (Global): Buitenreclame zit in de lift

[Interview] Guy Grimmelt (Global): Buitenreclame zit in de lift

20 MAART. Guy Grimmelt is Marketing & Sales Director bij Global. We spreken hem over trends en ontwikkeling in de buitenreclame en Global.

2022 was het jaar waarin we weer volledig van het leven konden genieten zonder coronarestricties. Wat betekent dat voor jullie bedrijf en de buitenreclames?

Het opheffen van de restricties had met name een positief effect op de perceptie rondom ons medium, want qua mobiliteit waren we al flink op de goede weg. Het opende de weg naar volledig herstel en uiteindelijk hebben we kunnen zien dat het meer dan herstel is geworden met een groei van meer dan 30 procent en een totale omzet van meer dan 250 miljoen euro. Voor ons als Global is de focus altijd om het medium te promoten en daardoor groei te realiseren, want als de markt groeit dan groeien wij meestal net iets harder mee....lees verder

[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis): We blijven onmisbaar in de mediamix van adverteerders

[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis): We blijven onmisbaar in de mediamix van adverteerders

20 MAART. Boaz Shkolnik is Director of Advertising bij Mediahuis Nederland. We spreken hem over digitale ontwikkelingen en de plannen voor 2023. 

Mediahuis verklaarde dat er in 2022 een lichte omzetstijging was op het vlak van de advertentiemarkt ten opzichte van 2021. En dus een herstel na de coronacrisisperiode. Hoe kijk jij terug op 2022? 

Het was een goed jaar voor onze advertentieafdeling. Voor het tweede jaar op rij na de coronacrisis hebben we een flinke groei gerealiseerd. Vanwege reorganisaties in de jaren voor 2022 waren we vooral intern gefocust, om de organisatie volledig op orde te krijgen. Mediahuis heeft een sterke comeback gemaakt en nu werken we aan het verstevigen van onze positie. We hebben een hecht team dat bouwt aan sterke relaties met klanten en het realiseren van succesvolle campagnes. Dit zien we inderdaad terug in de omzet. De markt neemt ons weer uitermate serieus en klanten komen graag bij ons (terug)...lees verder

[Interview] Willem-Albert Bol: Innovatie praktisch toepasbaar maken is essentieel voor klanten

[Interview] Willem-Albert Bol: Innovatie praktisch toepasbaar maken is essentieel voor klanten

22 MAART. Willem-Albert Bol is CEO bij Abovo Maxlead. We spreken hem over de synergie tussen de verschillende bureau-onderdelen en de rol van innovatie.

Kun jij Abovo Maxlead introduceren?

Abovo Maxlead is het grootste onafhankelijke media-, content- en performance marketingbureau van Nederland. Ons team van 230 collega’s in Hoorn en Oegstgeest werkt onder motto Daagt je uit. Wij willen onszelf en klanten prikkelen om juiste stappen te zetten naar groei. Die eigenzinnige mentaliteit past het beste bij de uitdagers. Die merken die nog geloven in offensieve marketing. Zij willen kansen pakken en verzilveren via slimste klantenreis. Wij zijn daarover hun beste kritische en onafhankelijke adviseur....lees verder

[Interview] Sanne Demir (DCVF): AI is by far de meest impactvolle ontwikkeling sinds het ontstaan van het internet

[Interview] Sanne Demir (DCVF): AI is by far de meest impactvolle ontwikkeling sinds het ontstaan van het internet

23 MAART. Sanne Demir is strateeg bij het creatieve bureau De Combinatie van Factoren (DCVF). We spreken haar over trends en ontwikkelingen op het gebied van media en gedragsverandering.

Hoe kijk je terug op 2022?

2022 was een vruchtbaar transitiejaar voor DCVF. We hebben onze vernieuwde positionering in praktijk gebracht en onze business verder ontwikkeld met de missie We help you move beyond growth, by making people act. Met een vernieuwde groeistrategie, en meteen een aantal erg leuke nieuwe klanten, zoals Sportlife, Guylian en BPD, hebben we de fundering gelegd voor de komende jaren van het bureau....lees verder

[Interview] Marcel Schuyt (Azerion): Integratie [M]media bij Azerion verliep soepel

[Interview] Marcel Schuyt (Azerion): Integratie [M]media bij Azerion verliep soepel

24 MAART. Afgelopen jaar werd [M]media overgenomen door Azerion. We spreken Marcel Schuyt, Country Director van Azerion Nederland.

Hoe kijk je terug op 2022?

2022 is het jaar waarin we de doelstellingen hebben bereikt die wij met Azerion voor ogen hadden en een mooie groei hebben doorgemaakt in onze ontwikkeling. Zowel op het gebied van strategische overnames als uitbreidingen van het team hebben we dit jaar een grote slag geslagen, waarmee we klaarstaan voor de komende jaren....lees verder

[Interview] Allard Ruyl (Talpa Media Solutions): Onze merken werken samen om het netwerkeffect te realiseren

[Interview] Allard Ruyl (Talpa Media Solutions): Onze merken werken samen om het netwerkeffect te realiseren

28 MAART. Allard Ruyl is CEO bij Talpa Media Solutions. We spreken hem over het netwerkeffect, Dynamic Audio Ads en de verwachtingen voor 2023. 

Je bent nu bijna 4 jaar CEO van Talpa Media Solutions. Het waren roerige en boeiende jaren. Kun je iets vertellen over de dynamiek van jouw werk?

Het is in ieder geval nooit saai! Ik vind Talpa Network een fantastisch bedrijf. Er gebeurt van alles, elke dag zijn er nieuwe kansen om met ons netwerk merken vooruit te helpen. We gaan met volle kracht vooruit om nieuwe samenwerkingen te sluiten met adverteerders en andere mediapartijen om de internationale concurrentie voor te blijven....lees verder

[Interview] Geert Doek (Towel Media): Impact voor ons is als content door de doelgroep wordt gewaardeerd

[Interview] Geert Doek (Towel Media): Impact voor ons is als content door de doelgroep wordt gewaardeerd

28 MAART. Geert Doek is Managing Director bij Towel Media. We spreken hem over The Breakfast Club, dynamische content optimalisatie en de impact van video.

Kun jij Towel introduceren?

Zeker! Wij zijn een full-service branded video content agency met alweer tien jaar ervaring in branded content. Full-service, omdat we alles van creatie tot distributie in huis hebben. Met 60 gepassioneerde makers zijn we actief in Nederland en België en maken we heel veel verschillende soorten branded content. Onze focus is op social (paid) video voor alle denkbare platforms en vorig jaar zelfs de eerste Nederlandse branded YouTube-fictieserie. Daarnaast maken we ook veel B2B- en employer branding content....lees verder

[Interview] Stephan van Furth (MediaTest): Bij slim communicatieonderzoek staan de juiste mensen en technologie centraal

[Interview] Stephan van Furth (MediaTest): Bij slim communicatieonderzoek staan de juiste mensen en technologie centraal

27 MAART. Stephan van Furth is Managing Partner bij MediaTest, gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek. We spreken hem over zijn bedrijf en de MediaTestDag.

Kun jij MediaTest introduceren?

MediaTest is een no-nonsense bureau dat gespecialiseerd is in media- en communicatieonderzoek. Met een gedreven team van tien specialisten voorzien we onze klanten van strategische insights en adviezen. Veel van onze onderzoeken hebben als doel de (marketing)communicatie beter en effectiever te maken en de media-inzet te optimaliseren....lees verder

[Interview] Coen Zeevenhooven (Axioma): In een tijd waarin alles te automatiseren is, blijft een authentiek verhaal overeind

[Interview] Coen Zeevenhooven (Axioma): In een tijd waarin alles te automatiseren is, blijft een authentiek verhaal overeind

27 MAART. Coen Zeevenhooven is Managing Director van communicatiebureau Axioma. We spreken hem over het belang van echt contact maken en de aanpak van zijn bedrijf.

Kun jij Axioma introduceren?

Wij zijn een professioneel marketingcommunicatiebureau. Waar goede vakmensen plezier halen uit alles wat we doen. We hebben een sterke focus op storytelling en geloven ook dat een goed verhaal veel teweeg kan brengen. Wij zijn allemaal erg betrokken bij onze klanten en ontvangen dit ook terug. Alle relaties die wij aangaan, zijn dan ook gericht op de langere termijn. Op deze manier leren we de klant en het merk het best kennen en kunnen we nog meer voor de klant betekenen....lees verder

[Interview] Michael Arbman (NOSUCH): Pas als je weet waar je het verschil maakt, wordt creativiteit effectief

[Interview] Michael Arbman (NOSUCH): Pas als je weet waar je het verschil maakt, wordt creativiteit effectief

27 MAART. Michael Arbman is Commercial Director bij NOSUCH, de Total Brand Agency voor de zakelijke markt. We spreken hem over zijn bedrijf en de investeringen in ontwikkeling en kwaliteit van de medewerkers.

Kun jij NOSUCH introduceren?

NOSUCH is zo’n 22 jaar geleden opgericht door Teus Baars, omdat zijn ervaringen bij bestaande bureaus duidelijk maakte wat en hoe hij het niet wilde. Hij wilde niet kiezen voor de kant account of creatief.  Hij wilde dit combineren. De klant zo dicht mogelijk bij de creatieve professional zonder onnodige overdrachtsmomenten die alleen maar konden leiden tot miscommunicatie. NOSUCH is dus niet zoals andere bureaus. Wat ons zo anders maakt? Voor ons moeten de begrippen creatie en effectiviteit altijd samengaan....lees verder

[Interview] Marjolein Denekamp (Hearst Netherlands): Digital Strategy & Performance heeft steeds centralere rol in de organisatie

[Interview] Marjolein Denekamp (Hearst Netherlands): Digital Strategy & Performance heeft steeds centralere rol in de organisatie

28 MAART. Marjolein Denekamp is Chief Digital Officer bij Hearst Netherlands, bekend van merken als ELLE, Quote, Quest en Harper’s Bazaar, en scout bij HearstLab Europe. We spreken haar over de digitale versnelling binnen de organisatie.

Jullie waren ooit een traditionele uitgever, maar vandaag de dag zijn jullie een multimediabedrijf. Kun je uitleggen hoe deze transformatie is gegaan?

Toen ik 5 jaar geleden aantrad, was het portfolio van Hearst Netherlands uitgebreid met onder andere de merken Runner’s World en Bicycling. Onze sterke magazinemerken hadden al goede digitale footprints, maar moesten verder digitaal worden uitgebouwd....lees verder

[Interview] Kim Verhaeghen: Springbok wil duurzaamheid en verantwoordelijkheid in controversieel digital advertising landschap

[Interview] Kim Verhaeghen: Springbok wil duurzaamheid en verantwoordelijkheid in controversieel digital advertising landschap

28 MAART. Niet iedereen kent Springbok. Superbekend in België en sinds de overname van Adeptiv (2020) en Dawn (2022), bouwt het brandtech agency aan zijn Nederlandse ambities. We spreken CEO Kim Verhaeghen over zijn ambities en plannen.

Hoe kan Springbok het best worden omschreven en welke ambities heeft het bedrijf voor Nederland?

Onze Nederlandse poot is ondertussen groter dan in België. We verwachten hier ook de meeste groei. Temeer omdat Amsterdam een echte hub aan het worden is voor internationale bedrijven. Met Springbok willen we internationaal doorgroeien en Amsterdam is daar een belangrijke springplank voor....lees verder

[Interview] Xavier Tilman (Ocean Outdoor): Zowel digitaal als analoog gaat OOH verder dan alleen de schermen

[Interview] Xavier Tilman (Ocean Outdoor): Zowel digitaal als analoog gaat OOH verder dan alleen de schermen

28 MAART. Xavier Tilman is CEO van Ocean Outdoor. We spreken hem over de toekomst van DOOH, de rol van technologie en de plannen voor 2023. 

Kun jij OCEAN introduceren?  

Ocean is marktleider in digital out-of-home-schermen. We hebben een landelijk netwerk van grote schermen in stadscentra van alle grote steden, in shoppingcenters (zoals Westfield Mall of the Netherlands), op stations en bijna alle (digitale) reclamemasten langs de snelwegen zijn van Ocean....lees verder

[Interview] Wierish Debipersad (Clear Channel): Creating the Future of Media

[Interview] Wierish Debipersad (Clear Channel): Creating the Future of Media

30 APRIL. Wierish Debipersad is Commercial Director bij Clear Channel. Wij spreken hem.

Kun jij Clear Channel introduceren?

Clear Channel Nederland is een mooie, leuke, gedreven club mensen en als team zijn wij bezig om (D)OOH zo goed mogelijk neer te zetten. Wij zijn onderdeel van Clear Channel Europe en hebben in Nederland een landelijke dekking, die bestaat uit een sterk groeiend aantal digitale schermen en reclameobjecten. Hiermee zijn wij zichtbaar in 300 gemeentes, op straat, in scholen en parkings en we bereiken 64 procent van Nederland....lees verder

April

[MarketingReport Radio] Andy Mosmans over de onderscheidende marktbenadering van VENGEAN[MarketingReport Radio] Andy Mosmans over de onderscheidende marktbenadering van VENGEAN

3 APRIL. Andy Mosmans is CEO van boutique agency and creative branding engine VENGEAN. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de Unknown Group en The Kingfish Company, de start-up waarmee VENGEAN enorm gegroeid is. 

De meeste start-ups starten alleen maar. Dus de meeste falen na verloop van tijd. Uit onderzoek blijkt dat één van de belangrijkste redenen hiervoor is dat er te weinig marktoriëntatie is... luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Kees Wilbrink (Ocean Outdoor): Creativiteit maximaliseert de kracht van onze schermen

[Marketing Report Radio] Kees Wilbrink (Ocean Outdoor): Creativiteit maximaliseert de kracht van onze schermen

6 APRIL. Kees Wilbrink is Commercial Director bij Ocean Outdoor Nederland. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de mogelijkheden van DeepScreen (3D-animaties) en The Digital Creative Competition. 

We zijn één van de weinigen met een landelijk netwerk. We onderscheiden ons in grote schermen. Meer dan 335 schermen in Nederland over 195 locaties. We hebben veel verschillende formaten. In de stad mogen wij full-motion draaien dus daar kunnen we heel veel met 3D-animaties, ook wel DeepScreen... luister dit interview hier

[Marketing Report TV] Mariëlle Besselink: Global probeert adverteerders echt te verrassen

[Marketing Report TV] Mariëlle Besselink: Global probeert adverteerders echt te verrassen

7 APRIL. Mariëlle Besselink is Sales Director bij Global Media & Entertainment, bekend als grote speler in de markt van outdoor advertising. Te gast bij Marketing Report TV vertelt ze over het portfolio van het bedrijf, de NS-concessie en de mogelijkheden van DOOH. 

We hebben out-of-home-objecten, dus de traditionele posters, en digitale out-of-home, dus schermen. Met digitaal zijn we acht jaar geleden heel klein begonnen, en inmiddels is digitale groter dan de traditionele out-of-home. We hebben net de NS-concessie gewonnen, of liever gezegd teruggekregen. Digitale objecten kunnen we natuurlijk ook interactief maken... kijk dit interview hier

[Marketing Report TV] Roderick Cremers (Fresh Bridge): Wij zijn een partner aan tafel

[Marketing Report TV] Roderick Cremers (Fresh Bridge): Wij zijn een partner aan tafel

11 APRIL. Roderick Cremers, eigenaar van Fresh Bridge, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat samen met Elzemieke Olsthoorn, Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead, met hem in gesprek.

Wat we vanuit social goed hebben geleerd – als je naar de strategie kijkt – is dat je vaak neigt naar functionele dingen: wat doet een product of merk voor je? Maar als je naar de emotie gaat van een consument, dan kun je er een veel rijker verhaal voor bedenken wat veel beter aansluit bij wat de consument echt wilt en voelt... kijk dit interview hier

[Marketing Report TV] Ramses Braakman (Hart voor de Zaak): Moeten ze bij jou zijn, dan moet je bij ons zijn

[Marketing Report TV] Ramses Braakman (Hart voor de Zaak): Moeten ze bij jou zijn, dan moet je bij ons zijn

12 APRIL. Ramses Braakman, eigenaar van Hart voor de Zaak, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek over zijn bedrijf, gespecialiseerd in de activatie van sterke merken.

We richten ons op strategie en creatie. Als klanten bij ons komen, zeggen we: moeten ze bij u zijn, dan moet u bij ons zijn. We hebben een heel uiteenlopend klantenpakket en zelfs een klant van het eerste uur: de Echte Bakkersgilde. Een merk begin altijd intern, dus wij doen een hoop internal branding-trajecten en merkfocussessies. Vanuit daar rollen we vaak extern uit, maar als er al bureaurelaties zijn, kunnen we daar ook prima mee samenwerken... kijk dit interview hier

[Marketing Report TV] Peter Paul Blommers: NPB Media ondersteunt lokale ondernemers in de stad

[Marketing Report TV] Peter Paul Blommers: NPB Media ondersteunt lokale ondernemers in de stad

12 APRIL. Peter Paul Blommers, CEO bij NPB Media, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek over de kracht van lokale buitenmedia en de internationalisering van NPB Media.

Als je ondernemer bent en je moet het hebben van traffic, zeker als traffic wordt bepaald door impulsbezoek, dan is buitenmedia een volstrekt onmisbaar medium. Als je in een zijstraat zit van een grote doorlopende straat, dan komt er natuurlijk veel minder traffic langs dan op een grote weg. Wij plaatsen onze borden dan op zo'n doorgaande weg op een strategische plek in de buurt van de zaak... kijk dit interview hier

[Marketing Report TV] Janina van der Drift: Kalverliefde is hét diervriendelijke alternatief voor melk

[Marketing Report TV] Janina van der Drift: Kalverliefde is hét diervriendelijke alternatief voor melk

25 APRIL. Janina van der Drift, oprichter van Kalverliefde Zuivel, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat samen met Elzemieke Olsthoorn, Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead, met haar in gesprek.

Kalverliefde Zuivel begon bij mijn eigen behoefte. Ik ben een echte dierenliefhebber. Ik houd van een cappuccino, maar ik ben het niet eens met het huidige proces dat kalfjes direct na de geboorte van hun moeder worden gescheiden. Ik weet hoe belangrijk het is voor kinderen maar ook voor jonge dieren om op te groeien in de nabijheid van de moeder en moederzorg te ontvangen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een tussenweg; boeren die wél het kalfje bij de koe houden. En die heb ik gevonden. Vanuit dat vertrekpunt heb ik Kalverliefde Zuivel opgestart... kijk dit interview hier

Anne Moser over klantvriendelijkheid bij Suzuki[Interview] Anne Moser over klantvriendelijkheid bij Suzuki

28 APRIL. Anne Moser is verantwoordelijk voor marketing bij Suzuki. Wij spreken haar.

Kun jij Suzuki introduceren?

Suzuki is een internationaal bekende fabrikant van auto’s, motoren en buitenboordmotoren, opgericht in 1909 in Japan door Michio Suzuki. Door een breed scala aan producten staat Suzuki garant voor plezier op de weg, in het terrein en op het water. De basis van onze producten is slim doordachte technologie, hetgeen structureel wordt toegepast. Suzuki producten behoren al jaren tot de betrouwbaarste ter wereld. In Nederland is B.V. Nimag (onderdeel van de Louwman Group) sinds 1964 de importeur en daarmee de schakel tussen de fabrikant in Japan, het Nederlandse fijnmazige dealernetwerk en de klant....lees verder

Mei

[MarketingReport Radio] Kiki Maaskant over ACT.agency[MarketingReport Radio] Kiki Maaskant over ACT.agency

3 MEI. Kiki Maaskant is Managing Director en partner van ACT.agency. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over de start van het bureau, dat is ontstaan uit de fusie van Content Matters en Epidemie.

Wat je ziet in de markt: je hebt de traditionele reclamebureaus en je hebt veel gespecialiseerde bureaus zoals socialmediabureaus of contentbureaus. Maar je mist eigenlijk de omgekeerde aanpak. We worden elke dag beïnvloed en getarget door influencers. Maar wanneer ben je nog geloofwaardig en wanneer maak je het verschil... luister dit interview hier

[MarketingReport Radio] Akwasi Ansah (Omroep Zwart): We willen iets creëren dat voor altijd kan bestaan

[MarketingReport Radio] Akwasi Ansah (Omroep Zwart): We willen iets creëren dat voor altijd kan bestaan

3 MEI. Akwasi Ansah is Founder en Creative Director van Omroep Zwart. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de plannen van Omroep Zwart en het belangrijke jaar dat eraan komt. 

We staan vlak voor een heel bijzonder tv-seizoen. Dit is een belangrijk jaar voor Omroep Zwart. We zijn nog steeds aan het zaaien. En die oogst, die mag nu wel komen. Maar het is een investering. Wat we aan het begin als organisatie aan alle mensen die lid zijn geworden hebben gevraagd, is: heb geduld. Want een omroep komt niet overnacht...luister dit interview hier

Marcel Paquay over klantvriendelijkheid bij Walibi Holland[Interview] Marcel Paquay over klantvriendelijkheid bij Walibi Holland

4 MEI. Marcel Paquay is Head of Strategy, Insights & Revenue bij Walibi Holland. Wij spreken hem.

Kun jij Walibi Holland introduceren?

Walibi Holland is hét attractiepark waar jong en oud hun grenzen kunnen verleggen: HARDGAAN voor iedereen! Als je een echte sensatiezoeker bent, kun je je lol op in Walibi. Met achtbanen als UNTAMED, Goliath en Lost Gravity is er aan adrenaline geen gebrek....lees verder

[Interview] Saskia van Gulick (RTL AdAlliance): vechten om de eyeball in het Europese video speelveld

[Interview] Saskia van Gulick (RTL AdAlliance): vechten om de eyeball in het Europese video speelveld

5 MEI. Saskia van Gulick is Director Benelux, Baltics & Nordics bij RTL AdAlliance, de internationale salesorganisatie van RTL Group die ontstaan is dankzij het samengaan van RTL Ad Connect, Gruner+Jahr International Media Sales en het salesonderdeel van Smartclip. We spreken haar over Europese en internationale mediaontwikkelingen en over RTL AdAlliance.

Je staat met RTL AdAlliance  los van RTL in Nederland en het Nederlandse Ad Alliance. Kan je, voor wie jullie niet kent, uitleggen hoe jullie werken als internationale sales organisatie, hoe jullie adverteerders en mediabureaus bedienen en hoe de relatie is met het Nederlandse Ad Alliance?

RTL AdAlliance is de internationale verkoop- en adviesorganisatie van RTL Group. Actief in meer dan 15 landen met enerzijds lineaire Owned & Operated-kanalen (bijvoorbeeld in Duitsland, Frankrijk, enzovoorts), digitale platforms, radio en anderzijds allianties met marktleiders in landen waar RTL Group geen eigen kanalen heeft (het Verenigd Koninkrijk, Italië en NBC Universal in de Verenigde Staten)....lees verder

[MarketingReport Radio] Jos Frijters (MarketResponse) over datagedreven marketing

[MarketingReport Radio] Jos Frijters (MarketResponse) over datagedreven marketing

19 MEI. Jos Frijters is CMO en CCO bij MarketResponse. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de overname van Reputations door MarketResponse en de kracht van datagedreven marketing. 

Je ziet in de markt steeds meer concentratie of schaalvergroting: platforms die verschillende marketing- en communicatiediensten aanbieden met een team van specialisten. Dus anders dan het oude, klassieke full-service bureau, zijn dit samenwerkende teams die onder één "hoed" diensten aanbieden...luister dit interview hier

[MarketingReport Radio] Lisette Samplonius (finally an agency): Van productiebureau naar creatief bureau

[MarketingReport Radio] Lisette Samplonius (finally an agency): Van productiebureau naar creatief bureau

22 MEI. Lisette Samplonius is Managing Partner & Founder van finally an agency. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over de transitie van finally an agency van productiebureau naar creatief bureau. 

We zijn gestart als een productiebureau en hebben rondom ons 12,5-jarig jubileum de transitie ingezet naar een creatief bureau. Bij onze klanten ontstond de behoefte om ook strategie en concept bij ons onder te brengen...luister dit interview hier

Juni

[Interview] Serge Steijn: Open Now maakt reclame slimmer op basis van gedragswetenschap

[Interview] Serge Steijn: Open Now maakt reclame slimmer op basis van gedragswetenschap

1 JUNI. Serge Steijn is vanaf 1 mei partner bij Open Now, het reclamebureau op basis van gedragsstrategie. We spreken hem over zijn functie als partner en de plannen van Open Now. 

Kun je Open Now introduceren?

Open Now maakt reclame slimmer op basis van gedragswetenschap. Dat levert betere doordachte campagnes op die minstens zo creatief zijn....lees verder

[Marketing Report TV] Boris Nihom over Dentsu Creative Amsterdam

[Marketing Report TV] Boris Nihom over Dentsu Creative Amsterdam

4 JUNI. Boris Nihom, CEO van Dentsu Creative Amsterdam, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek.

Wij proberen eigenlijk twee werelden bij elkaar te brengen: de wereld van groot full-service geïnteregreerd merkdenken maar tegelijkertijd ook de soort diepe specialismen die je vandaag je dag nodig hebt om écht te begrijpen hoe je bijvoorbeeld een merk tot leven wekt op social of hoe je met nieuwe technologiën als AR en AI omgaat. Ik denk dat veel bureau's het één of het ander doen: dus of echt strategische merkbureau's of diepe specialisten en onder de vlag van modern creativity brengen wij dat bij elkaar... kijk dit interview hier

[Interview] Peter de Boer & Dennis Mensink (Mediatic): We waarderen dezelfde eigenschappen

[Interview] Peter de Boer & Dennis Mensink (Mediatic): We waarderen dezelfde eigenschappen

6 JUNI. Peter de Boer is onlangs benoemd als Branding/Strategy Specialist bij Mediatic. We spreken hem en Mediatic-directeur Dennis Mensink over zijn komst.

Dennis, voor wie Mediatic niet kent, kan je uitleggen wat Mediatic is en waarin jullie je onderscheiden?

Mediatic houdt zich bezig met contentmarketing en pr voor vooruitstrevende opdrachtgevers – veel duurzaam en tech. Denk aan bunq, Viisi, Salesforce of Seepje. We kunnen strategisch heel goed mee en blijven weliswaar groeien, maar we doen er ook alles aan om ook snel en pragmatisch te blijven. Ook de combinatie van pr en content zoals wij die hebben ingericht waarderen onze opdrachtgevers. Onze copywriters zorgen voor een verdieping in de content- en communicatiestrategie van onze opdrachtgevers, of het nu om eigen kanalen en producties gaat – die we vaak zelf opzetten voor klanten – of om bijdragen die via de onafhankelijke media hun publiek bereiken....lees verder

[Interview] Sjef Kerkhofs (Positive NL): zwaartepunt verschoven naar digital media

[Interview] Sjef Kerkhofs (Positive NL): zwaartepunt verschoven naar digital media

12 JUNI. Sjef Kerkhofs is Managing Director van het full-service digitale bureau Positive NL, resultaat van een fusie tussen Daily Dialogues en Havana Harbor. Beide agency's waren onderdeel van bureauplatform Candid.

Kun je wat vertellen over Positive NL en de achtergronden van de fusie?

In 2011 zijn mijn compagnon Robbert Gangadin en ik begonnen met Daily Dialogues, een social media agency. In 2019 hebben wij ons bureau verkocht aan Candid en zijn vanuit daar verder gaan bouwen. Een van de andere Candid agency's, Havana Harbor, was ook voornamelijk actief op het vlak van digital, maar dan in de hoek van creatieve campagnes en design....lees verder

[Marketing Report Cannes] Marc Verschoor over Publicis Groupe[Marketing Report Cannes] Marc Verschoor over Publicis Groupe

20 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Marc Verschoor, CEO van Publicis Groupe.

Bij ons gaat het op het moment echt heel goed; wij hebben de afgelopen twee jaar enorme groei laten zien. Onze manier van werken begint zich nu echt uit te betalen. We groeien in klanten maar ook in het soort werk dat we maken - wij hebben helemaal niet te klagen...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Henri Lessing (Age Media) over influencers en YouTube[Marketing Report Cannes] Henri Lessing (Age Media) over influencers en YouTube

20 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Henri Lessing, mede-oprichter en Managing Partner van Age Media.

In Nederland is YouTube groter dan RTL voor de doelgroep tot vijftig jaar. Daarbij zijn op YouTube alle niches aanwezig. Dus als jij weet hoe je die niches kunt bereiken en benaderen, creëer je een relatie waarbij je op het juiste moment terug kunt komen met je campagne of met je verhaal, je maakt vrienden...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Britt Hogenhuis & Cedric Brunings over &. media group

[Marketing Report Cannes] Britt Hogenhuis & Cedric Brunings over &. media group

20 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Britt Hogenhuis & Cedric Brunings over &. media group.

Cedric Brunings: "Ik denk dat onze sweetspot zit in een stukje expertise waar het bij de grote agencies ophoudt. Grote agencies proberen natuurlijk zoveel mogelijk business naar zich toe te trekken, en daar werken we ook graag mee samen...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Rien van Beemen over Mediahuis Nederland[Marketing Report Cannes] Rien van Beemen over Mediahuis Nederland

21 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Rien van Beemen, CEO van Mediahuis Nederland.

We zien enorme ontwikkelingen met betrekking tot de advertentiemarkt. Niet alleen binnen Mediahuis, maar ook in de totale branche. De klassieke zuilenverdeling van print en pagina's verkopen, minimeters verkopen, das whar einmal. Dat betekent ook dat creativiteit veel belangrijker wordt voor een klassieke mediapartij zoals Mediahuis. Wij hebben als ambitie om veel creatiever te zijn dan we vandaag doen...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Marlène Wickel over Jean Mineur Mediavision

[Marketing Report Cannes] Marlène Wickel over Jean Mineur Mediavision

21 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Marlène Wickel, Managing Director van Jean Mineur Mediavision.

Je kan met bioscoop zoveel meer dan met andere media, want het is uniek in zijn soort. Het is aan de ene kant forced exposure, maar aan de andere kant zijn mensen ook in een positieve mood als ze naar de bioscoop gaan...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Yvette Belt over Alfred International[Marketing Report Cannes] Yvette Belt over Alfred International

21 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Yvette Belt, Managing Director van Alfred International.

Eddy Salfischberger is bezig met het positioneren van Freddy, onderdeel van Alfred. We willen met Freddy echt ander werk gaan creëren. Daar zijn we al een tijd geleden mee gestart, maar dat heeft gewoon een zetje nodig, meer focus...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Frieda Ulsamer de Waard en Frank Goren[Marketing Report Cannes] Frieda Ulsamer de Waard en Frank Goren

21 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Frieda Ulsamer de Waard (algemeen directeur van 2Basics) en Frank Goren (Managing Director van The Invaders).

Frank Goren: "Driekwart van de volwassen Amerikanen speelt minimaal een keer per maand een videospelletje. Dat varieert van iets op je mobiel tot 50 uur per week hardcore gamen. Al die mensen kun je bereiken via gaming, dus daar liggen heel veel kansen...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Patritia Pahladsingh over Accenture Song Nederland

[Marketing Report Cannes] Patritia Pahladsingh over Accenture Song Nederland

22 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Patritia Pahladsingh

...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Sanne Tolsma (Ambassadors) en Joost Haartsen (Amp.Amsterdam)[Marketing Report Cannes] Sanne Tolsma (Ambassadors) en Joost Haartsen (Amp.Amsterdam)

22 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Sanne Tolsma van Ambassadors en Joost Haartsen van Amp.Amsterdam.

Joost Haartsen: "We hebben het de hele week natuurlijk over allerlei zaken als tech en AI, maar ik ben van mening dat AI en technologie helpen en creatitiviteit onderscheidt. Daar staan wij voor en dat is de verbindende factor van Ambassadors als geheel met alle losse onderdelen die nu gezamenlijk tot één ongelooflijk krachtige partij gaan worden gevormd...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Mariëlle Scholten en Bobbie Walkier over 0930 Creative Agency[Marketing Report Cannes] Mariëlle Scholten en Bobbie Walkier over 0930 Creative Agency

22 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Mariëlle Scholten en Bobbie Walkier van 0930 Creative Agency.

Mariëlle Scholten: "Iedereen denkt: ik maak reclame voor mijn merk en HR pakt wel even dat stukje personeelswerving op zich. Maar die campagnes moeten net zo tof zijn als die je voor je merk maakt en kunnen ook net zo tof zijn. Dus daar zijn we nu flink mee bezig...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Christiaan van Betuw en Peter Vande Graveele over Serviceplan Group[Marketing Report Cannes] Christiaan van Betuw en Peter Vande Graveele over Serviceplan Group

22 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lion. We spreken Christiaan van Betuw en Peter Vande Graveele van Serviceplan Group:

Peter Vande Graveele: "Als je het over de kwaliteit van creativiteit hebt dan denk ik dat we in Nederland denken dat we heel erg voor lopen maar in België gebeuren hele mooie dingen. Ik denk dat België een beetje de hidden gem van Europa is...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Tom Marsch over Global en RA*W[Marketing Report Cannes] Tom Marsch over Global en RA*W

22 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Tom Marsch over Global en RA*W.

RA*W is een stichting die jong talent ondersteunt om connectie te maken met de creatieve industrie. We willen jong talent de kans geven om in de board te zitten en met hun verfrissende ideeën naar buiten te komen. Na twee jaar is het tijd voor een nieuwe lichting. Ik merk dat ik een beetje ben vastgeroest in mijn eigen ideeën, dus het is gewoon tijd voor nieuwe mensen...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Vivian Kowalski over Somention[Marketing Report Cannes] Vivian Kowalski over Somention

23 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Vivian Kowalski, Executive Creative Director van Somention.

Wij nemen de hele sociale media van klanten uit handen, dus we doen het dagelijks posten van de content, we produceren de content en ook community management is een belangrijk stuk voor ons...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Marc van Eck over TBWA[Marketing Report Cannes] Marc van Eck over TBWA

23 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Marc van Eck, Chief Growth Officer bij TBWA.

Wat wel opvalt, is dat heel veel ideeën winnen die heel creatief zijn maar die vaak haast voor Cannes worden gemaakt. Soms denk ik dan; hoe groot was het echt en in welke mate heeft het de business echt geholpen...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Monique Bergers over N=5[Marketing Report Cannes] Monique Bergers over N=5

23 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Monique Bergers, Managing Director van N=5.

Omdat budgetten onder druk staan, met name productiebudgetten, moet er steeds meer voor minder geld. Je merkt dus wel dat adverteerders wat terughoudender zijn maar uiteindelijk moet je dan ook creatiever zijn met elkaar en de focus op crafts houden...luister dit interview hier

[Marketing Report Cannes] Bert Hagendoorn, Fred Moolhuijsen, Sander Verhof en Melanie Butter over Agency Engines[Marketing Report Cannes] Bert Hagendoorn, Fred Moolhuijsen, Sander Verhof en Melanie Butter over Agency Engines

23 JUNI. Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions. We spreken Bert HagendoornFred MoolhuijsenSander Verhof en Melanie Butter over Agency Engines.

Bert Hagendoorn: "Het grote voordeel is dat wij van de buitenkant naar een bureau kunnen kijken, het is voor een bureau toch altijd heel lastig om zichzelf van een afstand te bekijken. Wat we doen is eigenlijk wat we al deden en daar was altijd een goede markt voor en nu doen we dat gezamenlijk...luister dit interview hier

Juli

[Marketing Report TV] Dolf Hoogwerf en Robbert van Loon over Pinchhitters

[Marketing Report TV] Dolf Hoogwerf en Robbert van Loon over Pinchhitters

3 JULI. Dolf Hoogwerf, medeoprichter van Pinchhitters, is samen met co-founder Robbert van Loon te gast bij Marketing Report TV.  Bas Vlugt gaat met hen in gesprek.

We vinden het prettig om te scoren in de mediawereld voor onze adverteerders. Daar komt onze naam ook vandaan. We geloven heel erg in verbinden in het medialandschap. Dat kunnen klanten en retailers zijn, maar ook bureaus. Wij brengen iets unieks in het veld met innovatieve advertentietechnologie. Staat het de laatste tien minuten nog 0-0 dan helpt het om ons te bellen, dan helpen we je met de mediamix... kijk dit interview hier

[Interview] Kirsten Vermeer (Unilever) over Magnum: relevant blijven door altijd voorop te lopen

[Interview] Kirsten Vermeer (Unilever) over Magnum: relevant blijven door altijd voorop te lopen

3 JULI. We spreken met Kirsten Vermeer, Brand Manager Ice Cream bij Unilever. Zij is verantwoordelijk voor onder andere het merk als Magnum.

Het merk Magnum is sinds 1988 in Nederland. Hoe blijf je relevant met je merk en hoe blijf je opvallen?

We blijven relevant door bij Magnum altijd voorop te lopen, zowel met producten als campagnes. Dat doen we ook als je kijkt naar afgelopen jaren, zo waren we bijvoorbeeld de eerste die Ruby chocolade gebruikte in een ijsje en hebben we het eerste dubbel dipped ijsje naar de markt gebracht. En we blijven opvallen door verrassende en gedurfde campagnes, vaak met diverse iconen zoals eerder met Iris Apfel maar ook met Kylie Minogue en Peggy Gou. Altijd geheel ingespeeld op de laatste trends en ontwikkelingen en daarmee hopen we de consument te blijven interesseren voor onze ijsjes....lees verder

[Marketing Report TV] Liedewij Hentenaar over Audify

[Marketing Report TV] Liedewij Hentenaar over Audify

4 JULI. Liedewij Hentenaar, directeur van Audify, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat samen met Florien Mutsaars, Account Director bij Abovo Maxlead, met haar in gesprek.

Heel veel merken staan op mute. Ze hebben een prachtig logo, mooie vormgeving, maar hoe klink je dan? We hebben onderzocht in hoeverre audio een rol heeft in het opbouwen van merken. Audio speelt een grote rol in het vergroten van de mentale beschikbaarheid... kijk dit interview hier

[Marketing Report TV] Bart Meerdink (Beeckestijn Business School); Marketeers kunnen hun bureaus steeds minder goed bijhouden

[Marketing Report TV] Bart Meerdink (Beeckestijn Business School); Marketeers kunnen hun bureaus steeds minder goed bijhouden

4 JULI. Bart Meerdink, Managing Partner van Beeckestijn Business School, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek.

Wat ik veel zie is dat klanten wat minder afhankelijk willen worden van bureaus. Bureaus lopen voorop, daar zitten de experts. En het lijkt wel of klanten dat steeds minder goed kunnen bijhouden. Klanten willen meer kennis en skills in huis gaan halen zodat ze meer ownership hebben over hun eigen data. Maar dan hebben ze vaak toch kennis en skills nodig, waarvoor ze dan onder andere bij Beeckestijn kunnen aankloppen... kijk dit interview hier

[Marketing Report TV] Stef Heutink over IVRM Reputatie

[Marketing Report TV] Stef Heutink over IVRM Reputatie

4 JULI. Stef Heutink, creatief directeur bij IVRM Reputatie, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek.

Reputatie was altijd crisismanagement, maar wij hebben met IVRM echt iets unieks neergezet. Ik denk dat IVRM het enige reputatiebureau is met een creatief directeur. En het is eigenlijk heel logisch, want wij combineren wel die factoren van een merk: van marketing, pro-actief met je merk omgaan naar reputatie... kijk dit interview hier

[Interview] Michael van Essen en Andy Mosmans over ONA

[Interview] Michael van Essen en Andy Mosmans over ONA

11 JULI. We spreken Michael van Essen, Managing Director van ONA Group en Andy Mosmans, CEO en co-founder van VENGEAN.

Voor wie jullie niet kent, wat is ONA?

Michael: ONA Group bestaat uit 5 bedrijven: ONA Productions, een full-service productiebureau gespecialiseerd in technische en on-site eventproductie, event management en vergunningstrajecten voor zowel zakelijke als publieksevenementen....lees verder

[Marketing Report Radio] Els Dijkhuizen over het 150-jarige bestaan van Heineken

[Marketing Report Radio] Els Dijkhuizen over het 150-jarige bestaan van Heineken

21 JULI. Els Dijkhuizen is Marketing Directeur bij Heineken NL. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het jubileumjaar van Heineken en hoe de campagne tot stand is gekomen. 

Voor het 150-jarige bestaan van het Heineken-merk, leek het ons een goed idee om een Nederlandse campagne te maken. Wij zijn tenslotte het land in de wereld waar het Heineken-merk 150 jaar bestaat... luister dit interview hier

[MarketingReport Radio] Celvin de Bie: Intertoys wil iedereen aan het spelen krijgen

[MarketingReport Radio] Celvin de Bie: Intertoys wil iedereen aan het spelen krijgen

20 JULI. Celvin de Bie is Head of Marketing bij Intertoys. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over Intertoys als specialist op het gebied van kinderspeelgoed en de kampioenscampagne met LEGO.

Waar we ons in de markt mee onderscheiden is dat we specialist zijn in het nieuwste, beste en mooiste speelgoed. Onze missie is om met Intertoys iedereen aan het spelen te krijgen... luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Ate van der Meer over Snakeware en AI[Marketing Report Radio] Boris Helleman over Mastercard-campagne The Pride Side

20 JULI. Ate van der Meer is Chief Commercial Officer (CCO) van Snakeware. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over zijn bedrijf en het recente onderzoek naar AI

Snakeware bedenkt, bouwt en borgt digitale oplossingen met een team van 60 mensen vanuit Sneek. Iedereen praat momenteel over ChatGPT, maar wij hebben laten onderzoeken of het buiten de mediabureaus en marketeers ook echt wordt toegepast door mensen... luister dit interview hier

[Interview] Roel van der Heijden (Zilveren Kruis) over de door Natwerk gewonnen pitch

[Interview] Roel van der Heijden (Zilveren Kruis) over de door Natwerk gewonnen pitch

25 JULI. We spreken Roel van der Heijden, Senior Manager Merk & Marketing bij Zilveren Kruis over de pitch, het afscheid van Dawn (Springbok) en de keuze voor Natwerk. Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea.

Hoe kijkt Zilveren Kruis terug op de resultaten van de campagnes die Dawn (Springbok) heeft gemaakt?

We kijken met een positief gevoel terug op de campagnes die we met Dawn hebben gemaakt. Mooi was natuurlijk de kwartaalnominatie voor de Gouden Loeki en de DOOH inzet in januari 2023 over onze Gouden Voornemens....lees verder

[Interview] Anne Stokvis (N=5) over ABN AMRO-magazine over vrouwen en beleggen

[Interview] Anne Stokvis (N=5) over ABN AMRO-magazine over vrouwen en beleggen

26 JULI. We spreken Anne Stokvis, Creative Director van het marketing- en reclamebureau N=5 hierover.

Beleggen vrouwen weinig anno 2023?

Haar verhaal moet anno 2023 vrouwen motiveren om te starten met beleggen. Want wie naar de harde cijfers kijkt, ziet nog altijd meer mannen dan vrouwen de stap naar beleggen maken. Met als gevolg dat zelfs als alle salarissen tussen mannen en vrouwen vandaag gelijk worden getrokken, de vermogenskloof blijft bestaan. Simpelweg omdat veel vrouwen nauwelijks investeren met hun vermogen....lees verder

Augustus

[Marketing Report Radio] Boris Helleman over Mastercard-campagne The Pride Side

[Marketing Report Radio] Boris Helleman over Mastercard-campagne The Pride Side

17 AUGUSTUS. Boris Helleman is manager marketing bij Mastercard. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over onder meer de Pride-campagne van zijn bedrijf.

Twee jaar geleden hebben we de True Name-kaart gelanceerd in Europa, een kaartoplossing voor non-binaire en transmensen om de naam waarmee ze zich identificeren op hun kaart te laten weergeven zonder dat de rechter eraan te pas komt, want een officiële naamsaanpassing is best een hoop gedoe... luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Martin de Boer over EuroParcs

[Marketing Report Radio] Martin de Boer over EuroParcs

17 AUGUSTUS. Martin de Boer is Director Rental & Marketing bij EuroParcs. Hij werkte eerder bij Corendon. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over zijn bedrijf en de stand van zaken in de leisure-sector.

In coronatijd kon Corendon geen vliegvakanties naar het buitenland aanbieden en kregen mensen vouchers. We kwamen in contact met EuroParcs en zijn toen hun parken gaan aanbieden via Corendon. Destijds deed een andere partij de verhuur van de parken, en de directie besloot dit zelf te gaan doen. Toen kwam ik in beeld... luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Arjan Leest over Cogonez

[Marketing Report Radio] Arjan Leest over Cogonez

17 AUGUSTUS. Arjan Leest is Strategy & Innovation Director bij Cogonez. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over zijn bureau.

Cogonez bestaat 5,5 jaar en doet hele leuke klussen voor diverse adverteerders. Creative intelligence without all the drama is ons motto. Willen ons als bureau onderscheiden, maar dat is moeilijk want de goede bureaus hebben allemaal hun plekje veroverd... luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer over Bijvoorkeur

[Marketing Report Radio] Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer over Bijvoorkeur

17 AUGUSTUS. Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer vormen het creatieve hart van Bijvoorkeur. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we ze over hun achtergrond in de reclame en media en hun eigen bureau.

Budi Gonzalez de Chaves: "We heten Bijvoorkeur, we zijn van de merkvoorkeuren. Dat bepaalt voor gemiddeld 77 procent je marktaandeel, dus als je als marketeer een KPI moet kiezen, zeg ik: doe merkvoorkeur, want dat staat het dichtst bij commercieel succes... luister dit interview hier

[Interview] Kelly Ann Butler over de vrouwensportzender W-Sport

[Interview] Kelly Ann Butler over de vrouwensportzender W-Sport

29 AUGUSTUS. We spreken Kelly Ann Butler, CEO van W-Sport die als Amerikaanse meer dan 20 jaar vanuit Londen actief is in de wereld van internationale sporttelevisie.

Voor wie W-Sport niet kent, kan je uitleggen wat het is?

W-Sport is een wereldwijd merk dat zich richt op het uitzenden vrouwensporten. We doen dat met een lineaire zender, maar produceren ook content die via andere zenders wordt uitgezonden en verder werken we samen met digitale broadcasters. De zender is door mijzelf en Mickey O’Rourke opgericht. Mikey O’Rourke is bekend als zakenman in de sporttelevisiewereld die initiatieven als Setanta Sports en FreeSports die zijn verkocht aan partijen als BeIN Sports, Fox/Disney en Viaplay. Ik was zelf ook betrokken bij Setanta Sports van 2002 tot aan 2013 en werkte verder voor onder meer Fox Sports (senior vice president Europa en Afrika van 2013 tot 2015) en ESPN....lees verder

[Interview] Robert Bernink (DPG Media) over frequentieveiling, Qmusic en Joe

[Interview] Robert Bernink (DPG Media) over frequentieveiling, Qmusic en Joe

31 AUGUSTUS. DPG Media lanceert naast Qmusic een tweede radiomerk in Nederland: Joe. We spreken Robert Bernink, directeur radio bij DPG Media over de afgelopen radiofrequentieveiling, Qmusic en Joe.

Hoe kijk je terug op het resultaat van de veiling? Jullie waren voorstander van een herverdeling/veiling en gingen eigenlijk voor drie landelijke radiostations?

We hadden drie fiches bij de veiling zodat we konden inzetten op drie pakketten, vooral om kansen te kunnen spreiden. We hebben een analyse van de markt gemaakt en gekeken waar onze kansen zaten; we hebben het spel gespeeld, niet wetende wie er uiteindelijk op welke wijze zou meedoen. Voor ons was het belangrijkste dat we met Qmusic het beste kavel van alle kavels zouden behouden....lees verder

September

[Interview] Piet Penninx over The Bike

[Interview] Piet Penninx over The Bike

13 SEPTEMBER. Marketing Report houdt een serie interviews met sites die aangesloten zijn bij Azerion. Vandaag spreken we Piet Penninx, (mede-eigenaar van The Bike), over zijn site TheBike.nl.

Hallo Piet, kun je The Bike introduceren?

Zeker weten! The Bike is een online magazine voor en door fietsliefhebbers. Samen met onze reporters gaan we regelmatig op pad naar bijzondere fietsbestemmingen en -evenementen. We schrijven over de laatste trends en publiceren praktische keuzehulpen en gidsen. Alles om de fietser te inspireren. Wij focussen ons overigens op de gewone rijder. Niet op degene die grammenjagen of door rood licht fietsen om hun gemiddeldes te halen. Bij ons mag je vertragen....lees verder

[Cross Media Bureau] Hugo van Mol en Eric Beekman over Fightclub

[Cross Media Bureau] Hugo van Mol en Eric Beekman over Fightclub

18 SEPTEMBER. We spreken Managing Directors Hugo van Mol en Eric Beekman over Fightclub.

Kunnen jullie Fightclub introduceren?

Marketing gaat altijd om winnen. Of het nu marktaandeel, merkbekendheid, omzet of een award is. En om te kunnen winnen, moet elk stukje van de puzzel kloppen, van merkstrategie tot core creative idea, van social media tot Google Ads. Volledig geïntegreerd, meetbaar en gericht op resultaat. Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En een digital agency dat net zulke slimme ideeën bedenkt als een creatief bureau. Want een sterk merk betekent weinig als het niet converteert, en een digital strategy is snel kansloos zonder een sterk merk. Fightclub werkt als brand & performance agency onder meer voor DELTA Energie, Verfwinkel.nl, Mercedes-Benz Trucks, Just, Mora, Redband & Wasa....lees verder

[Marketing Report Radio] Ingmar Bruinsma over Balzy

[Marketing Report Radio] Ingmar Bruinsma over Balzy

21 SEPTEMBER. Ingmar Bruinsma is co-founder van Balzy. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over het ontstaan van Balzy.

Ingmar Bruinsma: "Onze missie is om mannen het beste gereedschap te geven om hun beste zelf te zijn. Dat beperkt zich niet tot het smeren van crèmes of wassen, maar ook scheren, trimmen en straks misschien zelfs lekker ruiken... luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Martijn van Amersfoort over Melkunie

[Marketing Report Radio] Martijn van Amersfoort over Melkunie

25 SEPTEMBER. Martijn van Amersfoort is Senior Brand Manager Melkunie bij Arla Foods. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de submerken waar hij verantwoordelijk voor is binnen Melkunie en hoe hij zorgt voor synergie tussen de verschillende merken. 

Ik moet synergie creëren tussen de submerken van Melkunie. Dat is best moeilijk want merken met een eigen identiteit wil je niet geforceerd onder Melkunie stoppen. Breaker and Proteine hebben een sterke eigen identiteit en zijn ontzettend belangrijk voor de business, maar kunnen ook vanuit die identiteit een specifieke doelgroep aanspreken die we niet perse vanuit Melkunie kunnen bereiken... luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl

[Marketing Report Radio] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl

26 SEPTEMBER. Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders.nl. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de toekomst van de foldermarkt. 

Wat we natuurlijk al een aantal jaar hebben is de introductie van de ja-sticker. Inmiddels valt zo'n 35 procent van de huishoudens onder dat ja-sticker regime. Vroeger moest je een nee-sticker plakken om geen folders meer te ontvangen... luister dit interview hier

[Interview] Ezra Eeman (NPO): innovatie moet meer onderdeel worden van algehele NPO-agenda

[Interview] Ezra Eeman (NPO): innovatie moet meer onderdeel worden van algehele NPO-agenda

29 SEPTEMBER. Ezra Eeman is sinds 1 juni 2023 directeur Strategie bij de NPO. Daarvoor werkte hij twee jaar bij Mediahuis; bij de Europese omroepkoepel EBU en bij de Vlaamse publieke omroep VRT. We spreken hem in het kader van de Dutch Media Week, waar hij zal spreken over onder meer AI.

Je komt vanuit Vlaanderen naar het Nederlandse publieke omroepstelsel met zijn unieke complexe stelsel van NPO. Hoe werkt dat voor jou vergeleken met je eerdere ervaringen?

Ik heb meer ervaring met bedrijven die decentraal zijn georganiseerd. Mediahuis, waar ik nu vandaan kom, is geen super gecentraliseerd bedrijf. Het heeft bedrijven met eigen CEO’s, eigen titels en bevoegdheden. Ook de EBU, waar ik gewerkt heb, heeft te maken met veel publieke omroepen....lees verder

Oktober

[Interview] Joyce Nieuwenhuijs (DPG Media): Met de just do it-mentaliteit van de redacties breken we record na record

[Interview] Joyce Nieuwenhuijs (DPG Media): Met de just do it-mentaliteit van de redacties breken we record na record

2 OKTOBER. Joyce Nieuwenhuijs is directeur Magazines bij DPG Media. Ze is genomineerd voor de titel van Crossmedia Persoon van het jaar. We spreken haar over het heden en de toekomst van tijdschriften.  

Kun je DPG Media introduceren?

DPG Media is een mediabedrijf met tachtig sterke merken in de segmenten nieuwsmedia, magazines, TV, radio en online services. Het magazineportfolio bestaat uit dertig merken, gesegmenteerd in domeinen op basis van verschillende doelgroepen en behoeften. Met een snel veranderende medialandschap en turbulente tijden in onze maatschappij, zijn onze sterke magazinemerken, waaronder Libelle, Margriet en Donald Duck, relevanter dan ooit....lees verder

[Marketing Report Radio] Jan Paul de Wildt over GoodFellows

[Marketing Report Radio] Jan Paul de Wildt over GoodFellows

19 OKTOBER. Jan Paul de Wildt is partner bij GoodFellows. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de start van GoodFellows en de herwaardering van de consument voor live-contact. 

Tijdens de coronaperiode hadden we sterk het gevoel dat de beste jaren van live en merkactivatie nog moesten komen. Je ziet na covid een enorme herwaardering voor live-contact. Dat is een sweet spot die voor merken steeds moeilijker te raken is....luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Joost Istha over ZIGT

[Marketing Report Radio] Joost Istha over ZIGT

19 OKTOBER. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de werkwijze van ZIGT, de verhouding tussen grote en kleine mediabureaus en zijn visie op ondernemerschap.

Je hebt het over bedrijven, maar binnen die bedrijven werken gewoon heel goede mensen. Als je als opdrachtgever heel goed in staat bent nadrukkelijk aan te geven wat je wenst van je leverancier, dan ben je in staat om de juiste mensen aan tafel te krijgen en die zitten zowel bij grote als kleine bureaus. Als ze goed zijn, ben je bereid ze ook nog eens veel te betalen want dan kunnen ze echt het verschil voor je maken...luister dit interview hier

[Marketing Report TV] Danielle Boskemper en Sylvia van Hooft (Alfred) over SNS-campagne[Marketing Report TV] Danielle Boskemper en Sylvia van Hooft (Alfred) over SNS-campagne

23 OKTOBER. Danielle Boskemper, Client Service Director, en Sylvia van Hooft, Strategy Director bij Alfred International, zijn te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt gaat met hen in gesprek over de Eerst de mensen dan het geld-campagne van SNS.

We maken hele mooie campagnes. We zijn echte merkbouwers. Wat Alfred kenmerkt is dat we al vroeg bij de adverteerders aan tafel zitten. We denken echt mee over: wat heeft het merk nodig, waar moeten we naartoe en wat gebeurd er om het merk heen... kijk dit interview hier

[Marketing Report TV] Marc van Hamelen over Ocean

[Marketing Report TV] Marc van Hamelen over Ocean

23 OKTOBER. Marc van Hamelen, Director Business Development bij Ocean, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt en Elzemieke Olsthoorn gaan met hem in gesprek over de buitenreclame-activiteiten van het bedrijf en de opkomst en het succes van deepscreen, ofwel uitingen die in 3D uit een scherm lijken te komen.

Ocean Outdoor is een grootformaat partij in buitenreclame, vooral digital. Begonnen in het Verenigd Koninkrijk en sinds 2019 actief in Nederland, met overnames van Ngage en Interbest. Daarmee hebben we een groot netwerk van voornamelijk schermen op groot formaat, in stadscentra, winkelcentra en langs de snelweg... kijk dit interview hier

[Interview] Sjef Kerkhofs: Positive behoort tot die kleine groep geslaagde fusies

[Interview] Sjef Kerkhofs: Positive behoort tot die kleine groep geslaagde fusies

23 OKTOBER. We spreken Sjef Kerkhofs, Managing Director bij Positive.

We zijn inmiddels een jaar sinds de fusie. Wat hebben jullie het afgelopen jaar bereikt als fusiebedrijf?

Het fuseren van twee bedrijven is geen walk in the park. Niet voor niks blijkt uit onderzoek van McKinsey dat 70 tot 90 procent van de fusies falen. Meestal door communicatieproblemen of onrealistische verwachtingen. Juist daarmee zijn we vanaf de eerste dag aan de slag gegaan. Buiten dat, zijn we erin geslaagd om binnen drie maanden na de fusie weer op onze oude pre-fusie ratio’s te zitten qua winstgevendheid. We hebben vooral bereikt dat we tot die 10 tot 30 procent geslaagde fusies mogen rekenen. Dit zowel financieel als qua cultuur en DNA. Dat is echt een genot om te zien als Maniging Director...lees verder

[Marketing Report TV] Arnoud van der Valk over Media Info Group

[Marketing Report TV] Arnoud van der Valk over Media Info Group

26 OKTOBER. Arnoud van der Valk, commercieel directeur van Media Info Group, is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek over media-monitoring en media intelligence.

Als ik op een feestje sta en mensen vragen wat ik doe, dan kunnen ze zich bij knipselkrant wel wat voorstellen. Wat wij doen, is voor partijen bijhouden hoe vaak ze, en onderwerpen die ze interessant vinden, in de media verschijnen. Dat kan zijn in kranten en tijdschriften, maar ook digitale media, radio en televisie... kijk dit interview hier

November

[Interview] Lodewijk Varossieau (SuperRebel): Wij geloven nog steeds in het Big Idea[Interview] Brego Keller over P3 Group - Pünktlich, Pink Marketing en PEXI

1 NOVEMBER. We spreken met Lodewijk Varossieau, CEO en Creative Director bij SuperRebel.

Kun je jouw bureau introduceren?

SuperRebel Agency is een zeer creatief bureau dat zich bezighoudt met brand development en brand building voor lokale en internationale merken met ambitie. We schuwen het niet om de grens op te zoeken zolang dat effectief is...lees verder

[Interview] Brego Keller over P3 Group - Pünktlich, Pink Marketing en PEXI

[Interview] Brego Keller over P3 Group - Pünktlich, Pink Marketing en PEXI

2 NOVEMBER. We spreken Brego Keller, CEO van P3 Group.

Wat is P3 Group?

P3 Group is een geïntegreerde bureaugroep uit Groningen die bestaat uit Pink MarketingPünktlich en PEXI. Met een sterke digitale signatuur bedienen we een breed scala aan mooie merken door heel Nederland. Het is een bruisende bureaugroep bestaande uit zeventig jonge en energieke specialisten die worden bijgestaan door de nodige ervaren rotten in het vak...lees verder

[Interview] Floris Derksen en Michel van Velde over Craftmore

[Interview] Floris Derksen en Michel van Velde over Craftmore

9 NOVEMBER. We spreken met Craftmore oprichters Floris Derksen en Michel van Velde.

Kunnen jullie Craftmore introduceren?

Craftmore is een Digital Creative Studio. We richten ons op high end digital design & digitale producties in bij voorkeur b2c, fashion, travel, retail en sports. We hebben inmiddels een lange staat van dienst. We waren voorheen eigenaren van het award winning bureau One Shoe wat we in 2020 succesvol verkochten. De naam Craftmore zegt al waar de studio voor staat, meer vakmanschap. Floris Derksen: ‘Wij geloven dat, door anders te durven zijn, we anderen kunnen inspireren om daarmee  samen een wereld te kunnen creëren waarin authenticiteit de norm is, en niet de uitzondering. Het is een statement tegen uniformiteit en een ode aan vakmanschap...lees verder

[Interview] Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): verbieden reclames lost problematiek niet op

[Interview] Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): verbieden reclames lost problematiek niet op

9 NOVEMBER. Ton Rozestraten is Chief Commercial Officer van RTL Nederland en CEO van Ad Alliance. We spreken hem over onder meer ontwikkelingen in de markt, hoe 2023 vergaat, zijn ideeën over 2024 en de politieke ideeën voor reclameverboden. 

Je was eind oktober naar Montreal naar een Amerikaans/internationale bijeenkomst van de Europese brancheorganisatie EGTA. Welke trends vielen je daar op en wat  denk je dat nuttig is voor de Nederlandse markt?

Klopt, het is ontzettend nuttig en leerzaam om je een paar dagen helemaal onder te dompelen in alle ontwikkelingen die buiten Europa plaatsvinden. Dat werkt inspirerend en het is een goede manier om onze strategische koers te toetsen. Er zijn veel onderwerpen besproken en gedeeld en de belangrijkste takeaways waren voor mij alles rondom AI, de total video approach en de behoefte aan samenwerking...lees verder

[Marketing Report TV] Jennifer Feaster over Age Media

[Marketing Report TV] Jennifer Feaster over Age Media

13 NOVEMBER. Jennifer Feaster, Managing Director bij Age Media, is te gast bij Marketing Report TV. Met Peter Wybenga en Elzemieke Olsthoorn spreekt ze over de kracht van YouTube voor merken.

Ons team bestaat uit allemaal YouTube-verslaafden, het is bij ons belangrijk dat je het platform door en door kent, weet wat er te vinden is en wat er wel of niet werkt. Er werken een hoop jonge mensen van in de twintig en dertig bij ons, maar YouTube wordt ook steeds meer een platform voor een wat oudere groep mensen... kijk dit interview hier

[Interview] Lars Vink: M2|OC moet de standaard worden voor een nieuw tijdperk[Interview] Jeroen Goeman Borgesius en Kim Klaver over PR-Dashboard (De Perslijst)

15 NOVEMBER. Lars Vink is per oktober 2023 benoemd tot Managing Director bij M2|OC, dat onderdeel is van Candid. M2|OC is het resultaat van de fusie van M2Media en Online Company.

Je komt bij Mediabrands vandaan, waar je sinds 2015 werkte voor onder meer bij Reprise en Initiative in leidinggevende functies. Waarom deze stap naar M2|OC?

Ik vond dat het tijd werd voor een grote verandering. Je hebt weleens van die momenten in je leven, toch? Ik had de indruk dat M2|OC op veel vlakken een tegenhanger is van de club waar ik vandaan kom. Super ondernemend en volledig gefocust op klanten. Een van de M2|OC-mantra's is: Wat zou je doen als het je eigen geld zou zijn. Die bureau-instelling wil je horen, als je klant bent...lees verder

[Interview] Jeroen Goeman Borgesius en Kim Klaver over PR-Dashboard (De Perslijst)

[Interview] Jeroen Goeman Borgesius en Kim Klaver over PR-Dashboard (De Perslijst)

17 NOVEMBER. Kim Klaver is sinds maart 2023 Managing Director, Jeroen Goeman Borgesius is Executive Director en oprichter van PR-Dashboard. We spreken beiden over PR-Dashboard en de daaronder vallende producten.

Kunnen jullie uitleggen wat PR-Dashboard is en welke activiteiten jullie actief mee zijn?

Kim Klaver: Natuurlijk! Wij maken pr-software. Onze oplossingen zijn bedoeld voor pr- en communicatieprofessionals; ze besparen daardoor tijd en werken efficiënter. De Perslijst is onze bekendste oplossing; al ruim 20 jaar staan we hiermee bekend als beste en betrouwbaarste journalistendatabase. Met De Perslijst maak je persberichten en deze verstuur je naar selecties van relevante journalisten. Ook kun je nieuwsbrieven en mailings maken en verzenden. Koppel je De Perslijst aan jouw mediamonitoringleverancier, dan zie je precies wat jouw mailings hebben opgeleverd dankzij uitgebreide statistieken...lees verder

[Interview] Madzy Beynen (Boomerang): Creativiteit kan bewegingen in gang zetten

[Interview] Madzy Beynen (Boomerang): Creativiteit kan bewegingen in gang zetten

20 NOVEMBER. Madzy Beynen is Creative business & employee branding strategist bij Boomerang.

Kun je jouw bureau introduceren?

Boomerang: We zijn: Social by nature. Dat betekent dat sociaal zijn in ons bloed zit. Zo vinden we sociale interactie met elkaar en klanten belangrijk. Sociale maatschappelijke campagnes zijn een must en we begrijpen sociale interactie online als de beste...lees verder

[Interview] Maarten Reynen over NO SUCH

[Interview] Maarten Reynen over NO SUCH

21 NOVEMBER. Maarten Reynen is Creative Director bij NOSUCH.

Kun je jouw bureau introduceren?

Wij zijn NOSUCH. We zitten in Rotterdam, alwaar de huidige kampioen van Nederland gevestigd is. (Waar ik als Ajacied een bijzonder lastig seizoen doormaak op de burelen, maar dit terzijde.) We zijn van oorsprong een designbureau en geëvolueerd in een total brand bureau. We richten ons naast design nu veel meer op advertising, content en merkactivaties. Voornamelijk online en vooral B-T-B. Natuurlijk worden er nog steeds de fraaiste visual identities getoverd door ons internationaal designteam...lees verder

[Interview] Mathieu Hermans en Niels Kuipers (ZUID Agency Group) over label Otis Bay

[Interview] Mathieu Hermans en Niels Kuipers (ZUID Agency Group) over label Otis Bay

21 NOVEMBER. We spreken met hem en Niels Kuipers, managing partner van digital agency AudienceFirst.

Wie en wat is de ZUID Agency Group?

Mathieu Hermans: ZUID Agency Group is de thuisbasis voor ruim 50 ondernemende creatieven en strategen met een digitale mindset, die een visie delen dat marketing vooral iets los moet maken bij mensen. Doet het je niets, dan is het niets - is het motto van ZUID Creatives, het label waarmee het 20 jaar geleden allemaal begon...lees verder

[Interview] Jasper Admiraal (Kumpany): Als merk raak en ontmoet je doelgroepen live vaak in het diepst van hun voorkeuren

[Interview] Jasper Admiraal (Kumpany): Als merk raak en ontmoet je doelgroepen live vaak in het diepst van hun voorkeuren

23 NOVEMBER. Jasper Admiraal is Managing Director bij Kumpany.

Kun je jouw bureau introduceren?

Kumpany is een full service merkactivatiebureau. Wij verbinden merken met mensen via activatieconcepten die ze in beweging brengen. We zijn specialisten in merkactivatie maar daarbinnen bedienen we alle denkbare doelgroepen en domeinen. We hebben veel ervaring in marketing-partnerships en weten welke schoen bij welk merk past. Of het nu sport, cultuur, entertainment, maatschappelijk of een retail activatie betreft. We weten precies waar en hoe doelgroepen bewegen in het live domein en welke touchpoints je als merk moet zien te raken. Dat doen we vanuit de Amsterdamse Houthavens, met 20 super gedreven Kumpanen en geweldige klanten. Inmiddels al ruim 24 jaar...lees verder

[Marketing Report Radio] Antoine Houtsma (Joe Public Amsterdam) over het winnen van 3 Effies

[Marketing Report Radio] Antoine Houtsma (Joe Public Amsterdam) over het winnen van 3 Effies

24 NOVEMBER. Antoine Houtsma is Managing Director en Founder van Joe Public Amsterdam. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over het winnen van drie Effies, het weglaten van de slogan Take Away Advertising en pitches.

Ik ben een creatief die 30 jaar in de reclame zit en 12 jaar geleden Joe Public mede heeft opgericht. We waren de grote winnaars van de Effies dit jaar, en dat is natuurlijk wel een avond waarnaar je verlangt als bureau....luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Gijs ten Buuren (The Valley): Gouden Effie voor de Hertog Jan-campagne

[Marketing Report Radio] Gijs ten Buuren (The Valley): Gouden Effie voor de Hertog Jan-campagne

24 NOVEMBER. Gijs ten Buuren is Strategy Director bij The Valley. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over onder meer het winnen van een Gouden Case bij de Effies.

We werken als bureau al heel lang voor Hertog Jan. Toen waren we een heel klein merk. In de loop van de tijd is het merk steeds een stapje verder geklommen. Op een gegeven moment zagen we wel het gaat goed en het merk staat er gewoon goed voor. Als je weet wat zo een merk krachtig maakt, dan kunnen je dat een beetje sturen voor zover het mogelijk is....luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Jhelisa Panfred (HERC): De Belofte 2023

[Marketing Report Radio] Jhelisa Panfred (HERC): De Belofte 2023

24 NOVEMBER. Jhelisa Panfred is Strategist bij HERC. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het winnen van de titel De Belofte 2023 en haar drijfveren.

Ik ben 28 jaar en strateeg bij HERC. Daarnaast heb ik een podcast en zit ik in het bestuur van We are RA*W om jonge creatievelingen te helpen in de industrie en alles vanuit de missie om iedereen het gevoel te geven dat ze normaal zijn. Sinds het winnen van De Belofte krijg ik van allerlei kanten felicitaties, maar ook de vraag: wat nu. Ik heb geen spannende plannen en wil gewoon blijven doen wat ik doe....luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Sophie van der Schaft (&.media group): Cross Media Persoon van het Jaar

[Marketing Report Radio] Sophie van der Schaft (&.media group): Cross Media Persoon van het Jaar

24 NOVEMBER. Sophie van der Schaft is Founder/CCO bij &.media group. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het winnen van de titel Cross Media Persoon van het Jaar.

Ik ben steeds verder weggegroeid van het direct betrokken zijn bij operationele zaken. Ik was steeds meer bezig met de randvoorwaarden, wat heel belangrijk werk is. Ik ben blij dat Britt Hogenhuis dat leuk vindt om te doen, en Cedric Bruning, die ook deel uitmaakt van het bestuur....luister dit interview hier

[Marketing Report TV] Frits Huffnagel over Castro Communicatie

[Marketing Report TV] Frits Huffnagel over Castro Communicatie

27 NOVEMBER. Frits Huffnagel is oprichter van Castro Communicatie en te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek over de keuze voor de bijzondere naam en zijn visie op communicatie.

Stefan de Bruijn en ik waren op zoek naar een naam voor ons communicatiebureau. Ik vind alliteraties mooi, en we wilden iets speels. Castro Communicatie allitereert natuurlijk. En we vonden de bijbehorende associatie leuk... kijk dit interview hier

[Marketing Report TV] Erik Hardick over N11

[Marketing Report TV] Erik Hardick over N11

27 NOVEMBER. Erik Hardick, Managing Director van Buro N11, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt en Elzemieke Olsthoorn gaan met hem in gesprek over de overnames van B.made and MaisonPR en de ontwikkeling van pr.  

Vanuit de bedrijven, onze klanten dus, merken we dat ze graag een boodschap willen overbrengen naar het publiek. Echter is die boodschap vaak niet nieuwswaardig. Daarop krijgen wij dan kritiek dat de boodschap niet voldoende aandacht krijgt. Dan zeggen wij dat de boodschap op zichzelf gewoon niet interessant genoeg is voor de media, waardoor deze niet gepubliceerd wordt. Het is daarom van groot belang dat deze berichten op een of andere manier worden versterkt, zodat er meer aandacht voor komt en ze wél nieuwswaardig worden... kijk dit interview hier

[Interview] Peter van Rij (Hotel L'Amour) over  de liefde voor het reclamevak

[Interview] Peter van Rij (Hotel L'Amour) over de liefde voor het reclamevak

27 NOVEMBER. We spreken Peter van Rij, Creative Director en mede-oprichter van Hotel L'Amour.

Kun je jouw bureau introduceren?

Op 1 januari 2023 ben ik samen met Valérie Dekeuwer, Aad Kuijper en Martijn van Marle  Hotel L’Amour begonnen. We zien onszelf als vier liefhebbers van reclame, vandaar dat we daar onze USP van hebben gemaakt: Hotel L’Amour is het bureau waar alles draait om de liefde voor ons vak. Dat voelden we steeds minder bij de grote bureaus waar we zaten, waar het steeds meer ging over processen en steeds minder over de inhoud...lees verder

[Interview] Brian Hirman en Rodger Werkhoven (iO) over overnames en AI

[Interview] Brian Hirman en Rodger Werkhoven (iO) over overnames en AI

29 NOVEMBER. We spreken met Brian Hirman, Director M&A bij iO, en Rodger Werkhoven, Executive Creative Director bij iO.

Kun je iO introduceren?

Brian Hirman: "Het merk iO bestaat nu ongeveer 500 dagen (redactie: november 2023), dus het is nog niet zo lang geleden gelanceerd. iO is een blended agency dat talent op het gebied van marketing, technologie, content, strategie en creativiteit samenbrengt in één geïntegreerde en soepele omgeving. Alles begint bij de klant, en elke klant is uniek met specifieke behoeften en wensen...lees verder

[Interview] Sanne Tolsma (Ambassadors): Creativiteit & craft maken altijd het verschil en moeten grenzeloos zijn

[Interview] Sanne Tolsma (Ambassadors): Creativiteit & craft maken altijd het verschil en moeten grenzeloos zijn

30 NOVEMBER. We spreken Sanne Tolsma, Managing Director van Ambassadors.

Kun je Ambassadors introduceren?

Ambassadors is een Creative Production Company. Als Ambassadors for Imagination brengen wij verbeelding tot leven door gebruik van onder meer Design & Animation, Visual Effects, Grading, Sound & Music en AI Technology. En dat alles onder 1 dak. Of eigenlijk onder 5, met 3 offices in Amsterdam, 1 in NYC en sinds september 1 in Berlijn...lees verder

December

[Interview] Lukas van de Ven: Open Now kan elke stap die we zetten wetenschappelijk onderbouwen

[Interview] Lukas van de Ven: Open Now kan elke stap die we zetten wetenschappelijk onderbouwen

1 DECEMBER. Lukas van de Ven is Partner en Creative Director van Open Now.

Kun je Open Now introduceren?

Wij zijn Open Now, aangenaam! Wij maken campagnes op basis van gedragswetenschap. Onze creatieven werken direct samen met onze wetenschappers. Van briefing tot eindresultaat zijn deze disciplines betrokken om zo de beste combinatie van impact én effectiviteit te waarborgen...lees verder

[Interview] Ernst-Jan Smids over JUMP! Retail

[Interview] Ernst-Jan Smids over JUMP! Retail

4 DECEMBER. Ernst-Jan Smids is founder van JUMP! Retail.

Kun je JUMP! Retail introduceren?

JUMP is een strategisch en creatief sterk bureau voor retailers en merken die zich in retail bewegen...lees verder

[Interview] Lode Schaeffer over INDIE Amsterdam

[Interview] Lode Schaeffer over INDIE Amsterdam

4 DECEMBER. Lode Schaeffer is Creative Director en founder van bureau INDIE Amsterdam.

Kun je INDIE Amsterdam introduceren?

INDIE-Amsterdam. 100% onafhankelijk. Wij houden van verandering. En brengen een instant wow. Schudden de markt op in het voordeel van de consument...lees verder

[Interview] Albert Top (Crossmarks en New Retail Group): Ons advies is altijd fact-based

[Interview] Albert Top (Crossmarks en New Retail Group): Ons advies is altijd fact-based

4 DECEMBER. Albert Top is directeur/eigenaar van Crossmarks en New Retail Group (NRG).

Kun je jouw bureau introduceren en waar geeft jouw bureau antwoord op?

Crossmarks bestaat nu ruim 25 jaar en in die tijd hebben we al heel wat retailers kunnen helpen met strategische vraagstukken op het gebied van visievorming, retailstrategie en formule-ontwikkeling. We helpen retailers om razendsnel meer scherpte aan te brengen en meer voorkeur te creëren. In die 25 jaar is het retailvak alleen maar uitdagender geworden. Lukte het jaren geleden nog om met schaalvergroting of een nieuw retaildesign de juiste omzetverhoging te realiseren, vandaag de dag zijn de problemen vaak een stuk complexer...lees verder

[Marketing Report Radio] Michael Petit over Markteffect

[Marketing Report Radio] Michael Petit over Markteffect

22 DECEMBER. Michael Petit is Manager Marketing & Consultant bij Markteffect. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over zijn bedrijf, monitoren van podcasts en de veranderende rol daarvan de afgelopen jaren.

Ik werk nu 10 jaar bij Markteffect en in die tijd zijn we gegroeid van 10 man naar meer dan 100 in Eindhoven en Amsterdam. Ik doe onze eigen branding en marketing en werk ook als consultant voor onze klanten om ze te helpen met onze onderzoeken. Dat is leuk, maar ook handig omdat je wat je hoort in de markt kunt doorvertalen naar de klanten en andersom. We zijn een full-service onderzoeksbureau...luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Kahraman Cinar en Tim de Waard over Cheil

[Marketing Report Radio] Kahraman Cinar en Tim de Waard over Cheil

22 DECEMBER. Kahraman Cinar is Art Director en Tim de Waard Creative Director van Cheil. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we ze over de campagne voor de Rijksoverheid en de plannen voor verbreding van het klantenpakket.

Tim de Waard: "Sinds maart zijn we bezig met het herpositioneren van Cheil, het verbreden van het klantenpakket. We maken steengoed werk waarvan de vuurwerkcampagna van Kahraman en Daan een goed voorbeeld is...luister dit interview hier

[Marketing Report Radio] Anoeshka Harpal (CS Digital Media) over de kracht van mood marketing

[Marketing Report Radio] Anoeshka Harpal (CS Digital Media) over de kracht van mood marketing

22 DECEMBER. Anoeshka Harpal is Senior Accountmanager bij CS Digital Media. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de kracht van mood marketing.

CS Digital Media heeft een netwerk in het metronetwerk van Amsterdam en Rotterdam, en we hebben ook het Shell-netwerk met schermen bij de pompen. We proberen reizigers te bereiken die zich in een bepaalde stemming bevinden, vandaar mood marketing....luister dit interview hier

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.