Zwitserleven weg bij ARA, overgestapt naar Selmore

Na een bureau-oriëntatie kiest pensioenspecialist Zwitserleven voor een andere koers met Selmore Creative Agency. Daarmee komt er na ruim 30 jaar een einde aan de samenwerking met het Rotterdamse ARA, de makers van het Zwitserleven Gevoel.

Het Zwitserleven Gevoel werd bedacht door Theo Postma en voor het eerst geïntroduceerd in 1985. Het werd al snel een begrip dat zelfs is opgenomen in de Dikke Van Dale. Bekende Nederlanders als Kees Brusse, Huub Stapel, Ellen ten Damme en Chris Zegers vormden jarenlang het gezicht van de langlopende campagne.

Groeidoelstellingen

Het onbezorgde Zwitserleven Gevoel van toen sluit niet meer aan bij de huidige tijdsgeest, de maatschappelijke ontwikkelingen en de groeidoelstellingen van Zwitserleven. Dat vormde de aanleiding voor een uitgebreide bureau-oriëntatie. Na een persoonlijke kennismaking besloot Zwitserleven een pitch uit te schrijven onder vier bureaus. De keuze viel uiteindelijk op Selmore.

Paul Pilon, Brand & Creative Lead lead bij Zwitserleven: “Uiteindelijk gaf het Guiding Idea dat Selmore presenteerde en het gevoel dat we bij het team kregen de doorslag.

Niels Westra, creative partner Selmore: “We gaan voortbouwen op het opgebouwde kapitaal. Het Zwitserleven Gevoel gaat niet verdwijnen. Maar het zal opnieuw ingevuld worden, de man op een mooi eiland, zal plaats maken voor iets nieuws.”

www.selmore.com

www.zwitserleven.nl

Lees ook

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.