VIA draagt drie bestuursleden voor

Brancheplatform VIA heeft drie kandidaten voorgedragen voor een bestuursfunctie: Danijel Dercksen (ACT. agency), Fiona Vanderbroeck (Bol.) en Tim Geenen (Rayn). De leden kunnen tijdens de online Algemene Ledenvergadering op 17 april stemmen over hun benoeming.

Zowel Danijel Dercksen als Tim Geenen zijn al langer actief binnen de organisatie. Danijel Dercksen is mede-initiatiefnemer van Just Getting Started, een netwerk voor jonge bureaudirecteuren. Tim Geenen was eerder bestuurslid bij IAB Nederland, medeoprichter van de Programmatic Taskforce en bestuurslid bij IAB Europe.

Achtergrond van de kandidaten

Rik Ledder, voorzitter van VIA: "De toevoeging van Danijel, Fiona en Tim aan ons bestuur versterkt onze missie om als brancheorganisatie voorop te lopen in kennisoverdracht, innovatie en strategische visie. Hun diverse achtergronden en bewezen leiderschapskwaliteiten zullen ons bestuur verrijken en ons in staat stellen om onze leden beter te ondersteunen bij het navigeren door de snel veranderende (digitale) landschap."

Fiona Vanderbroeck is Director Marketing bij Bol en neemt binnen het VIA-bestuur de portefeuille Visie op zich. "Onze branche staat voor uitdagingen of ze nou technologisch, maatschappelijk of door de toenemende regulering zijn. De portefeuille Visie geeft me de mogelijkheid om actief bij te dragen aan het verder ontwikkelen van thought leadership op een aantal thema's die ons allemaal bezighouden."

Focus op data en innovatie

Tim Geenen richt zich binnen het bestuur op de portefeuille Data & Tech. Als medeoprichter van Rayn en voormalig co-founder van Faktor brengt hij ervaring in met synthetische data en generatieve AI. Deze kennis moet leden helpen bij de overgang naar nieuwe datatechnologieën, met aandacht voor privacy en ethiek.

Danijel Dercksen neemt de portefeuille Innovatie op zich. Hij wil VIA-leden helpen bij het inzetten van technologie en kennisdeling binnen de sector. “Mijn doel is om onze leden een podium te bieden om hun kennis en innovatie met elkaar te delen. Door in te spelen op de nieuwe ontwikkelingen binnen media, data en tech houden we onze sector wendbaar. Er zit gigantisch veel kennis binnen onze branche. Dat verdient onze aandacht, zodat we van elkaar blijven leren én kunnen versnellen.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Vandaag is de laatste dag om cases in te zenden voor de Content Marketing Awards 2024

13-09-2025 | 10:20:49
Niets te doen in de nazomer? Natuurlijk wel! Leuk hoor! Cases schrijven voor de Content Marketing Awards 2024

VIA Benchmark: Nederlandse bureaus kampen met lage marges

10-09-2025 | 15:16:50
De jaarlijkse VIA Benchmark laat zien dat Nederlandse marketing-, reclame- en mediabureaus onder toenemende financiële druk staan

VIA en MAD MOJO lanceren Cannes Off The Grid

15-05-2025 | 14:29:30
Inhoudelijk alternatief programma tijdens Cannes Lions zonder festivalpas.

Digitale advertentiemarkt groeit naar 4,1 miljard euro

17-04-2025 | 13:58:00
De stijging betekent een verdubbeling van het groeipercentage ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study 2024, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van VIA.

bvA en VIA lanceren stappenplan Samenwerken voor duurzame impact

14-01-2025 | 10:47:00
In de samenwerking tussen adverteerders en bureaus staat het realiseren van duurzame impact van merken steeds vaker op de agenda. Om bedrijven hierbij te helpen, hebben bvA en VIA samen met een groep koplopers de gids Samenwerken voor duurzame impact en een bijbehorend stappenplan ontwikkeld. De gids beschrijft alle facetten van de samenwerking, van partnerselectie tot aan evaluatie. 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.