Van spoor naar podium: RAW en bol. transformeren treinreis naar Cannes tot creatieve denktank met treinpitch

Dit jaar maken we de treinreis naar het Cannes Lions Festival weer bijzonder. RAW werkt samen met bol. om onze Summer Course-deelnemers te laten werken aan een spannende opdracht van bol tijdens de 10 uur durende treinreis. De ontknoping vindt plaats tijdens een officiële pitchpresentatie bij RTL Beach van Ad Alliance.

Net als vorig jaar reist RAW met de trein naar Cannes, als onderdeel van het Stay Grounded initiatief. Dit initiatief roept de creatieve industrie op om duurzaam te reizen naar het Cannes Lions festival in juni, door de trein te nemen in plaats van het vliegtuig.

Om te bewijzen dat de trein op meerdere vlakken een beter alternatief is, heeft RAW vorig jaar nog een nieuw initiatief gelanceerd: de pitch in sneltreinvaart. Het reizen met de trein geeft namelijk de uitzonderlijke kans om de reistijd om te zetten in creativiteit. De ‘Summer Course’-groep heeft tot eindhalte Cannes de tijd om een creatief vraagstuk te kraken. En dit jaar voor niemand minder dan, de kersverse Adverteerder van het Jaar (AMMA) en winnaar van de SAN Consistent award, bol..

Danielle Snoeij, Manager Brand Marketing bij bol.: “Vanaf het moment dat het team van RAW met het idee voor de treinpitch kwam, waren we direct aan boord. Tien uur op de rails met zoveel creativiteit, dat belooft wat!”

Als kers op de taart kunnen de talenten, dankzij de samenwerking met partner Ad Alliance, dit jaar hun ideeën daadwerkelijk pitchen op het podium bij RTL Beach. Hier zal het team van bol samen met hun bureau DEPT en Ad Alliance als jury de winnaar van de treinpitch bepalen.

Marco Gijsen, Director ALLY bij Ad Alliance: “We ondersteunen RAW heel graag, want vinden de ontwikkeling van creatief talent ontzettend belangrijk. Dat de pitch voor onze gewaardeerde adverteerder bol wordt uitgevoerd en de winnaar wordt bepaald op ons RTL Beach maakt de cirkel mooi rond.”

Mara Janssen, Creatief strateeg bij Selmore en boardmember RAW: “Na het grote succes van de treinpitch vorig jaar met MediaMarkt willen we dit jaar nog een stap verder gaan. Want een idee verkopen is een kunst en de echte pitch-adrenaline ontstaat pas echt als je het idee ook moet pitchen voor de klant. We zijn super blij dat we de talenten dit nu ook kunnen bieden.”

We zijn enthousiast over de komende editie van het Cannes Lions Festival en kunnen niet wachten om te zien welke vernieuwende ideeën onze talenten zullen presenteren aan bol..

www.we-are-raw.com

www.canneslions.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Countdown to Cannes - Britt Oude Lenferink

14-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

RA*W laat creatief talent pitchen tijdens vlucht naar Cannes

13-06-2025 | 12:30:00
n samenwerking met Matt Sleeps pitchen zij hun concept niet pas op het festival, maar al onderweg naar de Franse kustplaats.

Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip

13-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

Countdown to Cannes - Sindi Ibrisimovic, Alfred

12-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

Countdown to Cannes - Saber Aidarus

11-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.