Van spoor naar podium: RAW en bol. transformeren treinreis naar Cannes tot creatieve denktank met treinpitch

Dit jaar maken we de treinreis naar het Cannes Lions Festival weer bijzonder. RAW werkt samen met bol. om onze Summer Course-deelnemers te laten werken aan een spannende opdracht van bol tijdens de 10 uur durende treinreis. De ontknoping vindt plaats tijdens een officiële pitchpresentatie bij RTL Beach van Ad Alliance.

Net als vorig jaar reist RAW met de trein naar Cannes, als onderdeel van het Stay Grounded initiatief. Dit initiatief roept de creatieve industrie op om duurzaam te reizen naar het Cannes Lions festival in juni, door de trein te nemen in plaats van het vliegtuig.

Om te bewijzen dat de trein op meerdere vlakken een beter alternatief is, heeft RAW vorig jaar nog een nieuw initiatief gelanceerd: de pitch in sneltreinvaart. Het reizen met de trein geeft namelijk de uitzonderlijke kans om de reistijd om te zetten in creativiteit. De ‘Summer Course’-groep heeft tot eindhalte Cannes de tijd om een creatief vraagstuk te kraken. En dit jaar voor niemand minder dan, de kersverse Adverteerder van het Jaar (AMMA) en winnaar van de SAN Consistent award, bol..

Danielle Snoeij, Manager Brand Marketing bij bol.: “Vanaf het moment dat het team van RAW met het idee voor de treinpitch kwam, waren we direct aan boord. Tien uur op de rails met zoveel creativiteit, dat belooft wat!”

Als kers op de taart kunnen de talenten, dankzij de samenwerking met partner Ad Alliance, dit jaar hun ideeën daadwerkelijk pitchen op het podium bij RTL Beach. Hier zal het team van bol samen met hun bureau DEPT en Ad Alliance als jury de winnaar van de treinpitch bepalen.

Marco Gijsen, Director ALLY bij Ad Alliance: “We ondersteunen RAW heel graag, want vinden de ontwikkeling van creatief talent ontzettend belangrijk. Dat de pitch voor onze gewaardeerde adverteerder bol wordt uitgevoerd en de winnaar wordt bepaald op ons RTL Beach maakt de cirkel mooi rond.”

Mara Janssen, Creatief strateeg bij Selmore en boardmember RAW: “Na het grote succes van de treinpitch vorig jaar met MediaMarkt willen we dit jaar nog een stap verder gaan. Want een idee verkopen is een kunst en de echte pitch-adrenaline ontstaat pas echt als je het idee ook moet pitchen voor de klant. We zijn super blij dat we de talenten dit nu ook kunnen bieden.”

We zijn enthousiast over de komende editie van het Cannes Lions Festival en kunnen niet wachten om te zien welke vernieuwende ideeën onze talenten zullen presenteren aan bol..

www.we-are-raw.com

www.canneslions.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Jong creatief talent pitcht ideeën voor AFC Ajax

18-09-2025 | 12:00:00
Tijdens deze dag krijgen jonge makers de kans om in één dag een briefing te vertalen naar concrete concepten.

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

RA*W en Bauer Media Outdoor lanceren DOOH Challenge

22-08-2025 | 12:30:20
RA*W en Bauer Media Outdoor starten op 11 september de Digital Out-of-Home Challenge 2025. Ontwerpers kunnen tot 24 september inzendingen insturen

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.