True Ideas neemt Johnny Wonder over

Combinatie is go-to-bureau voor merken met een maatschappelijke missie

De bureaus True Ideas en Johnny Wonder gaan samen verder onder de naam True Ideas. Met de overname willen de partijen inspelen op de groeiende vraag van merken die zich maatschappelijk willen profileren.

Beide bureaus hebben een duurzaamheidsprofiel. Johnny Wonder werkt onder meer voor de Unie van Waterschappen, Waternet, Greenwheels, Offlimits en de Nationale Ombudsman. True Ideas, dat B Corp-gecertificeerd is, is actief voor onder andere de Koninklijke Bibliotheek, Sanquin, TNO, Verstegen, Thuiswinkel en het Mauritshuis.

Complementaire samenwerking

Jeroen Ritsema, oprichter van True Ideas: "Onze bureaus bleken verrassend complementair. Door synergie in maatschappelijke inzichten, strategie, positionering, campagnes, social content en data intelligence ontstaat een sterk strategisch-creatief bureau met een omvang waarmee je écht impact kunt maken."

Willem Dudok, mede-oprichter van Johnny Wonder: "Deze stap bood mooie nieuwe kansen voor ons bureau. Ik geloof dat de toekomst toebehoort aan merken die hun commerciële ambities weten te verbinden aan maatschappelijke uitdagingen. Aan merken die begrijpen dat business for good ook good for business is. Daar heb je een bureau voor nodig dat merkexpertise en maatschappelijke inzichten weet te verbinden en te vertalen naar impactvolle communicatie."

Management

De overname werd begeleid door Fred Moolhuijsen. Managing partner Michiel de Vries verlaat Johnny Wonder en draagt zijn werkzaamheden de komende maanden over aan Marlies Rövekamp, managing director van True Ideas.

Marlies Rövekamp: "De overname is een belangrijke stap in onze ambitie om hét go-to-bureau te worden voor alle organisaties met een maatschappelijke missie. We zijn alweer in gesprek met andere bureaus die onze visie delen. Met Jeroen Ritsema, Pieter Dingemans, mijzelf en nu dus ook Willem Dudok hebben we een managementteam dat elke dag aan die ambitie werkt."

www.trueideas.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Paramount Skydance bereidt overnamebod voor op Warner Bros. Discovery

12-09-2025 | 12:18:00
Paramount Skydance zou een overnamebod voorbereiden om Warner Bros. Discovery over te nemen.

Flowbox versterkt Europese positie met overname Dreaminfluence

04-09-2025 | 10:55:00
Met de integratie bedient Flowbox meer dan 1.000 merken in Europa en groeit het naar een jaarlijkse omzet van bijna 9 miljoen euro.

VDS Publishers neemt belang in Planet Nine Media

01-09-2025 | 06:56:00
Planet Nine Media werd opgericht in 2020 en ontwikkelde zich sindsdien tot een onafhankelijke softwarepartij met eigen ad-publishing en header bidding-technologie

Dentsu overweegt verkoop internationale tak

29-08-2025 | 17:35:00
De Japanse reclamegroep Dentsu is zich aan het oriënteren op de verkoop van de niet-Japanse activiteiten. Daarmee zou een einde komen aan de ambitie om te concurreren met de andere grote spelers als Omnicom/IPG, WPP, Publicis en Havas.

Omnicom krijgt obligatiehouders mee in overname Interpublic Group

26-08-2025 | 14:10:00
Met het aanbod kan Omnicom tot 2,95 miljard dollar aan bestaande schuld van Interpublic Group vervangen door nieuwe Omnicom senior notes en contanten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.