Talpa Entertainment Productions wordt Talpa Studios

Talpa Entertainment Productions (Talpa) opgericht door John de Mol, bundelt alle activiteiten onder de naam Talpa Studios. In januari 2023 wijzigde Talpa Entertainment al zijn naam in Talpa.

Het bedrijf richt zich op het creëren van complete contentproposities, van formatcreatie en productie, tot aan wereldwijde distributie. Recent hebben veel formats wereldwijd grote successen geboekt, zoals Marble Mania, Million Dollar Island, The Tribute en Jachtseizoen. En de spannende quizshow The Floor, bekend van RTL4, is inmiddels al in zeven grote internationale markten, zoals Amerika, verkocht.

Formats

Talpa Studios bedenkt, produceert en distribueert innovatieve wereldwijde formats en fungeert als open netwerk voor creatieve samenwerkingen. Binnen deze ‘creative partnerships’ worden formats ontwikkeld met de beste spelers uit de branche, zoals Million Dollar Island, Lingo en The Big Bang.

De naamswijziging onderscheidt ook de verschillende activiteiten tussen Talpa Studios en Talpa Network, John de Mols lokale netwerk van sterke mediamerken, actief op het gebied van video, audio, digital, print en e-commerce. Beide bedrijven zijn gevestigd in Nederland, maar ze opereren onafhankelijk van elkaar.

Maarten Meijs, CEO Talpa Studios: “De overgang naar Talpa Studios brengt alle activiteiten onder ons dak samen en het onderstreept de onderscheidende strategie die we zijn gestart in 2022. Daarnaast verduidelijken we lokaal hiermee onze positie als content- en productiehuis. Het is onze blijvende ambitie om onderscheidende en next-level formats te creëren die de internationale markt kunnen veroveren”.

www.talpastudios.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Onderzoek TAMBR: Dat is het lekkere van Albert Heijn, bekendste jingle van Nederland

07-01-2025 | 09:54:00
Albert Heijn scoort het hoogst op herkenbaarheid en onderscheidenheid met haar sound logo. Het pas gelanceerde 'En dat voor die prijs' van Jumbo volgt op de voet.

Georgette Schlick prolongeert eerste plaats in Producenten50

08-12-2023 | 10:58:00
Georgette Schlick, CEO van Fremantle Northern Europe, is de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse wereld van producenten. Het is voor het derde jaar op rij dat Georgette op nummer 1 staat in de Producenten50

SBS6 komt met Ranking the Talent met Johnny de Mol

01-08-2023 | 13:19:36
SBS6 komt in het najaar met een talentshow onder de naam Ranking the Talent waarin een publieksjury bepaalt wie zij het beste vinden. Het lot van alle deelnemers ligt in de handen van mensen die een afspiegeling vormen van de Nederlandse bevolking

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Broadcast Engineer TV

09-06-2023 | 08:47:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Broadcast Engineer TV

Productiemaatschappijen vragen aandacht voor eerder gedane subsidie-aanvraag

07-06-2023 | 19:42:00
Productiemaatschappijen Banijay Benelux, ITV Studios Netherlands, Fremantle Nederland, Talpa (allemaal lid van de Vereniging van Nederlandse Content Producenten), MediaMonks alsmede de facilitaire bedrijven EMG en NEP hebben zich in februari 2023 aangesloten bij de Creative Industry Immersive Impact Coalition (CIIIC) die een aanvraag van 275 miljoen euro aan subsidie heeft gedaan bij het Nationaal Groeifonds

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.