Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) officieel opgericht

De Stichting Nationaal Media Onderzoek is officieel opgericht. Daarmee is het Nationaal Media Onderzoek (NMO) als formele entiteit een feit. Tot nu toe was het NMO een samenwerking van de joint industry comité's Stichting KijkOnderzoek (SKO), NLO (stichting Nationaal Luisteronderzoek), NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) en VINEX (Vereniging Internet Exploitanten).

De bedoeling is volgens NMO dat op termijn deze stichtingen opgaan in het NMO, waarbij een aantal afspraken over wie waar over gaat bij de verschillende onderzoeken wordt vastgelegd in statuten en reglementen. De NPO is overigens afzonderlijk participant bij het NMO zoals deze altijd afzonderlijk mede-opdrachtgever is van de verschillende onderzoeken.

Bestuur

In het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek zijn als zogeheten A-bestuurders de NPO, Mediahuis, DPG Media, Talpa Network en RTL Nederland vertegenwoordigd, terwijl als zogeheten V-bestuurders Unilever, AS Watson en PMA zijn vertegenwoordigd.

Charelle Akihary-Lammers (directeur publiek & marketing bij de NPO), Rien van Beemen (algemeen directeur Mediahuis Nederland), Lauren van der Heijden (Chief Commercial Officer bij DPG Media België en Nederland), Joris van der Pol (algemeen directeur One Media Sales bij Talpa Network/Talpa Media Solutions en voorzitter van Audify), Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance) zijn de A-bestuursleden.

Harry Dekker (Media Director bij Unilever), Marielle Slenders (Head of Media & Performance bij AS Watson Benelux), Thijs Muller (directeur van Havas Media Nederland en voorzitter PMA, Platform Media Adviesbureaus) en Johan Smit (directeur bij PMA, Platform Media Adviesbureaus) zijn de V-bestuursleden. Binnenkort zal het bestuur een voorzitter kiezen.

Ton Schoonderbeek (algemeen directeur) en Patricia Sonius-Kruiniger (directeur onderzoek) vormen samen de directie over het Nationaal Media Onderzoek en de organisatie daarvan.

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 
Lees ook:

Luistertijd stabiel, marktaandelen verschuiven

11-04-2025 | 08:51:00
Marketing Report heeft de naart 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat

NMO publiceert Mediatrends 2024

11-03-2025 | 16:16:00
Dit rapport biedt inzicht in het bezit en gebruik van media-apparaten en vormt de basis voor doelgroepbepaling in de NMO-bereiksonderzoeken voor kijken, luisteren en online gebruik.

NMO Luisteronderzoek februari 2025: Qmusic en Joe doen het goed

07-03-2025 | 00:40:00
Marketing Report heeft de februari 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic en Joe het zeer goed doen, terwijl Radio 538 en Radio 10 van Talpa Network vergeleken met januari 2025 matig scoren

NMO NPMM 2024 III: Digitale editie stuwt bereik dagbladen

06-03-2025 | 17:41:00
Op een gemiddelde dag leest ruim een miljoen dertienplussers één of meer digitale edities van de krant. Dat blijkt uit bereikscijfers van NMO NPMM 2024 III

Kompas Publishing sluit zich aan bij VINEX

06-03-2025 | 09:37:00
Kompas Publishing is per 1 maart toegetreden tot VINEX waardoor de merken van dit mediabedrijf zullen worden opgenomen in het bereiksonderzoek van NMO.
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.