Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) officieel opgericht

De Stichting Nationaal Media Onderzoek is officieel opgericht. Daarmee is het Nationaal Media Onderzoek (NMO) als formele entiteit een feit. Tot nu toe was het NMO een samenwerking van de joint industry comité's Stichting KijkOnderzoek (SKO), NLO (stichting Nationaal Luisteronderzoek), NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) en VINEX (Vereniging Internet Exploitanten).

De bedoeling is volgens NMO dat op termijn deze stichtingen opgaan in het NMO, waarbij een aantal afspraken over wie waar over gaat bij de verschillende onderzoeken wordt vastgelegd in statuten en reglementen. De NPO is overigens afzonderlijk participant bij het NMO zoals deze altijd afzonderlijk mede-opdrachtgever is van de verschillende onderzoeken.

Bestuur

In het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek zijn als zogeheten A-bestuurders de NPO, Mediahuis, DPG Media, Talpa Network en RTL Nederland vertegenwoordigd, terwijl als zogeheten V-bestuurders Unilever, AS Watson en PMA zijn vertegenwoordigd.

Charelle Akihary-Lammers (directeur publiek & marketing bij de NPO), Rien van Beemen (algemeen directeur Mediahuis Nederland), Lauren van der Heijden (Chief Commercial Officer bij DPG Media België en Nederland), Joris van der Pol (algemeen directeur One Media Sales bij Talpa Network/Talpa Media Solutions en voorzitter van Audify), Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance) zijn de A-bestuursleden.

Harry Dekker (Media Director bij Unilever), Marielle Slenders (Head of Media & Performance bij AS Watson Benelux), Thijs Muller (directeur van Havas Media Nederland en voorzitter PMA, Platform Media Adviesbureaus) en Johan Smit (directeur bij PMA, Platform Media Adviesbureaus) zijn de V-bestuursleden. Binnenkort zal het bestuur een voorzitter kiezen.

Ton Schoonderbeek (algemeen directeur) en Patricia Sonius-Kruiniger (directeur onderzoek) vormen samen de directie over het Nationaal Media Onderzoek en de organisatie daarvan.

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 
Lees ook:

NMO Luistercijfers september: Qmusic stijgt weer; 60-jarige NPO 3FM blijft zorgenkind

08-10-2025 | 22:04:00
Marketing Report heeft de september 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.

NMO Kids Monitor: scherm & papier populair; Donald Duck meest gelezen

11-09-2025 | 11:54:00
Donald Duck blijft het populairste mediamerk onder kinderen. Uit de NMO Kids Monitor 2025, uitgevoerd door Ipsos I&O

NMO Kijkonderzoek Fase 2: alleen NPO Start volledig gemeten

04-09-2025 | 00:00:00
Van de streamingdiensten met exclusieve content zal alleen van NPO Start al het aanbod worden gemeten bij het NMO Kijkonderzoek fase 2 dat naar verwachting in de loop van oktober zal starten. Dit stelt brancheorganisatie Screenforce

NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67

03-09-2025 | 23:59:00
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is

Verkoop Kantar Media aan H.I.G. Capital is een feit

19-08-2025 | 17:40:00
De overname werd in januari 2025 aangekondigd en is met non-cash componenten waaronder earn-out en investeringen gedaan.  
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.