Stephen van Rooyen per 1 september 2024 CEO van VodafoneZiggo

Stephen van Rooyen is per 1 september 2024 benoemd tot CEO van VodafoneZiggo. Hij volgt daarmee Jeroen Hoencamp op die het bedrijf per 1 mei 2024 heeft verlaten na ruim 7 jaar en daarvoor ruim 11 jaar bij Vodafone werkte.

Stephen van Rooyen was bijna 18 jaar werkzaam voor Sky waarbij hij sinds maart 2016 tot maart 2023 CEO was van Sky UK en Ierland, waarbij ook een belangrijke rol voor Sky Italia en Sky Deutschland speelde. Sky is een van oorsprong tv-distributiebedrijf dat essentiele tv-rechten (waaronder film en sport) bezit en eigen tv-merken exploiteert en de afgelopen jaren een speler van belang is geworden met het aanbieden van internet en mobiele telefonie en de transitie naar digitalisering heeft gemaakt.

In zijn rol als CEO speelde Stephen van Rooyen een belangrijke rol bij de introductie van Sky Mobile, Sky Broadband (Sky Wifi), NOW TV, Sky Q, Sky Glass en Sky Stream en bij de ontwikkeling van zowel de programmering als content van de merken Sky Sports, Sky Cinema en de andere Sky-zenders. Ook valt reclamezendtijdexploitant Sky Media onder Sky. Sky werd tot oktober 2018 gecontroleerd door het toenmalige 21st Century Fox en is sinds oktober 2018 onderdeel van Comcast.

Ritchy Drost, de CFO van VodafoneZiggo blijft tot 1 september interim CEO van VodafoneZiggo.

Mike Fries, Liberty Global Chief Executive Officer: “Stephen van Rooyen is een buitengewoon getalenteerde leider met een enorme staat van dienst in het brengen van groei en vernieuwing in de afgelopen twee decennia bij Sky.

Hij brengt zeer veel kennis en ervaring van merk- en productinnovatie met zich mee en dat is wat we nodig hebben in de sterk competitieve markt in Nederland. Ik wil Jeroen Hoencamp bedanken voor zijn jaren van geweldig leiderschap en vriendschap en wens hem alle goeds toe voor de komende fase.”

Margherita Della Valle, Chief Executive van Vodafone Group: “Door zijn ervaring in verschillende leiderschapsposities bij Sky brengt Stephen expertise in zowel de telecom- als de mediasector met zich mee. Wij wensen hem veel succes als hij in september het roer overneemt.

In de tussentijd hebben wij er alle vertrouwen in dat Ritchy het bedrijf goed zal leiden en willen wij Jeroen Hoencamp bedanken voor het succes van VodafoneZiggo sinds hij als CEO aantrad acht jaar geleden.”

Stephen van Rooyen, aankomend CEO van VodafoneZiggo: “Ik vind het fantastisch om toe te mogen treden tot de VodafoneZiggo familie. Na vele jaren in Londen te hebben gewoond kijk ik er naar uit om, samen met mijn gezin, te leven en werken in Nederland.”

Het hoofdkantoor van VodafoneZiggo in Utrecht wordt van Rooyen’s standplaats.

Onder meer kabeltak Ziggo (inclusief Mediabox Next en Next Mini), het sportmerk Ziggo Sport, het mobiele merk Vodafone en Hollandse Nieuwe en meer vallen onder VodafoneZiggo.

www.vodafoneziggo.nl

www.libertyglobal.com

www.vodafone.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Vodafone zet Parascroll met zonnepanelen op het strand

18-08-2025 | 10:21:00
De Parascroll maakt deel uit van de bredere Oh Yeah-campagne van Vodafone, waarin verbonden blijven centraal staat

CMO Consumer Koen Cluistra weg bij VodafoneZiggo

18-07-2025 | 00:59:00
Koen Cluistra, Chief Marketing Officer Consumer is per 1 juli 2025 bij VodafoneZiggo vertrokken. Dat kondigde hij zelf aan

Laura van Gestel en Annemieke Kievit-Nol verlaten VodafoneZiggo

03-07-2025 | 00:24:00
Laura van Gestel, Director Brands Communications, Media, Partnerships en CSR en Annemieke Kievit-Nol, Director Corporate Communications & External Engagement hebben VodafoneZiggo verlaten per 1 juli 2025

VodafoneZiggo gunt INDIE Amsterdam reclameaccount na pitch

23-06-2025 | 11:43:00
VodafoneZiggo heeft INDIE Amsterdam na een pitch het reclameaccount gegund. Daarmee is officieel na ruim 6 jaar officieel afscheid genomen van WPP Go One

[DutchMedia Podcast] over val kabinet, influencers en meer

06-06-2025 | 10:21:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.