Somention-stagiaire scoort 1,2 miljoen views op TikTok

[Interview] Frederique Bouvy: Viraal gaan blijft onvoorspelbaar

Tijdens de opnamedag van Marketing Report TV sprak Bas Vlugt met Frederique Bouvy, stagiaire bij Somention. Ze studeert International Business aan de hogeschool in Rotterdam en vertelt hoe ze met haar team content ontwikkelt voor TikTok, met soms miljoenen views als resultaat.

Praktijkervaring bij een jong en creatief bureau

Frederique Bouvy loopt stage bij Somention, een social media agency dat zich richt op merkcommunicatie via platforms als TikTok, Instagram en LinkedIn. Ze kwam via haar netwerk in contact met het bedrijf.
Frederique Bouvy: “Ik kende mensen die er al werkten of erover hadden gehoord. De sfeer sprak me aan, net als de jonge en creatieve manier van werken. Toen ik op gesprek kwam, klikte het meteen.”

Haar stage past goed bij haar studie International Business, die ze in drie jaar afrondt via een versnelde fasttrack-route. “Ik heb eerst aan de universiteit gestudeerd, maar dat paste niet bij mij. Toen koos ik voor deze praktijkgerichte opleiding, met een internationaal karakter. Dat bevalt veel beter.”

Viraal op TikTok: brainstormen, maken en analyseren

Bij Somention werkt Bouvy samen met vier andere stagiairs aan de inzet van TikTok als marketingtool voor het bureau zelf. “Elke maandag houden we een brainstorm over wat viraal zou kunnen gaan op TikTok. We bedenken hoe we die trend kunnen vertalen naar content voor Somention, werken de ideeën uit en posten ze in de loop van de week.”

Sommige video’s gaan razendsnel rond. Frederique Bouvy: “We hadden een video met 1,2 miljoen views. Dat is natuurlijk insane. Je weet van tevoren nooit wat werkt, maar als het eenmaal loopt, blijft het lopen.”

Aansluiten bij het juiste platform en publiek

Dat succes komt niet alleen voort uit creativiteit, maar ook uit analyse. “Ik kijk goed naar de data. Wie is ons publiek en wat vindt dat publiek leuk? TikTok draait om grappige content, op LinkedIn moet het juist zakelijker, en op Instagram weer heel anders. Voor elk kanaal pas ik de aanpak aan.”

Toekomstplannen: van content naar evenementen

Hoewel ze het naar haar zin heeft in de marketingwereld, droomt Bouvy uiteindelijk van een ander pad. Frederique Bouvy: “Over tien jaar zie ik mezelf als eventplanner. En als ik groot mag dromen, weddingplanner. Ik zou het geweldig vinden om Nederlandse bruiloften te organiseren op mooie plekken in Europa.”

www.somention.com/nl/

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Hoe je van volgers een community maakt

27-06-2025 | 13:30:00
Woensdagochtend in het nHow Hotel naast de RAI: croissants, koffie en een zaal vol marketeers.

[SHOWREEL!] Somention

26-06-2025 | 16:26:00
Somention is een toonaangevend social media bureau dat bekendstaat om zijn innovatieve strategieën en creatieve campagnes

Cannes 2025: Diederik Chevalier over Somention

19-06-2025 | 09:48:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Beter Bed kiest Somention voor socialmedia-strategie

16-06-2025 | 10:04:00
Met deze samenwerking wil Beter Bed slaap nadrukkelijker positioneren als vast onderdeel van een gezonde lifestyle.

Allianz Direct en Somention richten zich op GenZ met video’s

13-06-2025 | 12:00:00
Met deze serie wil de verzekeraar jongeren bewust maken van het belang van verzekeren, op een manier die aansluit bij hun leefwereld.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.