Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht

Selmore heeft de door Tikkie georganiseerde 100K-campagnewedstrijd gewonnen. Met het concept voor Klene ontvangt Selmore een mediabudget van 100.000 euro in de Tikkie app.

Selmore wint campagnewedstrijd van Tikkie

Tikkie organiseerde een campagnewedstrijd voor reclame- en mediabureaus met als doel creatieve concepten te ontwikkelen voor advertentieruimte in de app. Negen­tien bureaus deden mee en vijf daarvan mochten hun idee pitchen aan een driekoppige jury van Tikkie. Het winnende concept van Selmore voor Klene heet de Dropjacht. Hierbij gaan gebruikers in de Tikkie app op zoek naar Zakkenroller-dropjes.

Moreno Kensmil, Head of Marketing bij Tikkie: "Sinds een aantal jaar bieden we bedrijven de mogelijkheid om te adverteren in onze app. Dat kan met een reguliere advertentie, maar ook in video’s of met games. Met deze wedstrijd hoopten we meer bureaus daar bewust van te maken, hun creativiteit te stimuleren en ze ook nog een mooie kans te bieden om hun klant in de spotlight te zetten in onze app."

Concept Dropjacht in de Tikkie app

Selmore bedacht de Dropjacht samen met Klene, waarbij het thema geld als rode draad diende. Tikkie-gebruikers krijgen in de app een melding dat er zakkenrollers actief zijn. Vervolgens kunnen zij in de app op zoek naar verstopte dropjes. Via advertenties worden hints gegeven en deelnemers maken kans op gratis Klene drop.

Niels Westra, Creative Director/Partner van Selmore: "Toen onze klant Klene (Perfetti Van Melle) ons wees op de wedstrijd van Tikkie, zagen we meteen kansen. Klene heeft namelijk de bekende geldlijn, met onder andere Muntdrop, Pinpassen en Grof Geld. Een ideale link met Tikkie dus, waar het draait om geld. Dit leidde tot het idee van de Klene Dropjacht, met de Klene Zakkenrollers in de hoofdrol. Tikkie-gebruikers krijgen in de app een waarschuwing: 'Let op: er zijn zakkenrollers actief in je Tikkie app'. Daarna kunnen zij op jacht naar de dropjes, die overal door de Tikkie app verstopt zitten. We helpen ze een handje door hints te geven via advertenties in de app en de beloning is uiteraard gratis Klene drop. We zijn natuurlijk superblij met de uitkomst van deze wedstrijd en de hoofdprijs! Tikkie is een populair platform en biedt een mooie kans om het Klene merk op een originele manier onder aandacht te brengen."

Campagne komend najaar zichtbaar voor miljoenen gebruikers

Met de winst krijgt Selmore de kans om de Dropjacht-campagne samen met Tikkie verder uit te werken. De campagne zal ruim een week te zien zijn voor de tien miljoen gebruikers van de Tikkie app. De uitrol van de campagne staat gepland voor het komende najaar.

www.selmore.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Domino’s en Selmore breiden campagne uit met 13 films

10-09-2025 | 14:01:00
Domino’s en creatief bureau Selmore breiden hun Honour The Craving-universum uit met dertien films en een reeks memes.

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon

Tom Stoffels: Pitchen kan zo leuk zijn

01-07-2025 | 11:12:00
Ja, je las het goed: pitchen kan leuk zijn. Er zitten veel elementen in waar ik energie van krijg.

Selmore en Škoda lanceren campagne rond zaterdaggevoel

19-05-2025 | 08:00:00
De campagne roept op om de zaterdag optimaal te benutten, met de slogan Breng je zaterdag tot leven.

Domino’s en Selmore lanceren tweede film in campagne

12-05-2025 | 09:06:00
Na de introductie van een groepje kantoormedewerkers in de eerste film, wordt in de tweede film ingezoomd op hun manager.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.