Selmore ontwikkelt jubileumcampagne voor KNGF Geleidehonden

Campagne toont superkrachten van hulphonden

Ter gelegenheid van het negentigjarig bestaan van KNGF Geleidehonden heeft Selmore een campagne ontwikkeld waarin hulphonden centraal staan. Onder het thema 90 jaar hondenhelden wordt met een animatiefilm aandacht gevraagd voor het werk van KNGF en de steun die daarvoor nodig is.

De campagne is van start gegaan op landelijke televisie en is ontwikkeld in samenwerking met productiestudio Ambassadors. De animatiefilm, vormgegeven in de stijl van klassieke superheldencartoons, toont de vaardigheden van verschillende hulphonden.

Animatiefilm als campagneboodschap

Diederick Hillenius, founder en creative director van Selmore: “De film laat zien dat er in elke pup superkrachten schuilgaan; ze moeten er alleen uitkomen. Dit is precies waar KNGF bij helpt. In die zin is KNGF eigenlijk een soort superhelden-academie.”

Negentig jaar opleiden en ondersteunen

Monique Dolfing, directeur KNGF Geleidehonden: “KNGF Geleidehonden weet van een gewone pup een superheld te maken. We leren de hond om zijn talenten zo te gebruiken dat hij zowel een maatje als een zorgverlener wordt, voor de cliënt met een fysieke of mentale beperking. Maar ook onze hondentrainers en instructeurs, die van cliënt en hond een superteam maken, zijn onze helden. En uiteindelijk die cliënt zelf, die ondanks een beperking, met diens hond, als team, volwaardig weet mee te draaien in de maatschappij; ook dat noem ik heldenwerk! Al deze elementen brengen wij dit jaar onder de aandacht met verschillende jubileumactiviteiten.”

Campagne vraagt om steun van publiek

De animatiefilm vormt het startpunt van een bredere campagne. Hierin worden hulphonden belicht vanuit verschillende invalshoeken, onder andere met online video’s, verdiepende content en een speciaal wandelevenement. De campagne benadrukt het belang van donaties en betrokkenheid, bijvoorbeeld als puppypleeggezin.

Monique Dolfing: “We leiden al 90 jaar honden op die levens veranderen en werelden openen. Maar dat kunnen we alleen dankzij de steun van mensen die in ons geloven. Met deze campagne hopen we hen te laten zien hoe bijzonder die samenwerking is.”

Credits:
Klant: KNGF | Reclamebureau: Selmore Creative Agency | Creatie: Diederick Hillenius & Hannah Mulder | Accountmanager: Lilian Rijksen | Design: Martijn Beurs, Jaimy Wals | Bureau producer: Elize Wind | Verantwoordelijk klant: Monique Velten

1e plaatsing 26 maart 2025
Productiemaatschappij: Ambassadors | Animation Director: Nick Groeneveld | Design: Mirjam Verhoog, Nick Groeneveld | 2D animation: Irma Beatrice Peniche, Stefano Paron | / 2 3Producer: Sophie van Kooten | Grading: Scott Harris | Lead VFX Artist: Jeroen van Berkel | Editor: Zon van Noordwijk | D.O.P | Cameraman Mark Zandvoort | Geluidsstudio: Public Audio | Geluidstechnicus: Public Audio | Voice over: Fedja van Huêt, Big Orange The Audio Agency | Componist: Public Audio | Uitvoerende Artiest: Public Audio

www.selmore.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.

Domino’s en Selmore breiden campagne uit met 13 films

10-09-2025 | 14:01:00
Domino’s en creatief bureau Selmore breiden hun Honour The Craving-universum uit met dertien films en een reeks memes.

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon

Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht

21-07-2025 | 09:40:08
Met het concept voor Klene ontvangt Selmore een mediabudget van 100.000 euro in de Tikkie app.

Tom Stoffels: Pitchen kan zo leuk zijn

01-07-2025 | 11:12:00
Ja, je las het goed: pitchen kan leuk zijn. Er zitten veel elementen in waar ik energie van krijg.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.