Saskia Wagenmakers CEO Omnicom Media (Omnicom & IPG Mediabrands)

Omnicom Media Group en IPG Mediabrands fuseren tot Omnicom Media; Michel van Mil CFO

In Nederland zijn IPG Mediabrands en Omnicom Media Groep met onmiddelijke ingang samengegaan tot Omnicom Media. Saskia Wagenmakers, die sinds oktober 2023 CEO was van IPG Mediabrands, is benoemd tot CEO van Omnicom Media. Michel van Mil die sinds juni 2022 CFO was van Omnicom Media Group, is benoemd tot CFO van Omnicom Media. Andere benoemingen zijn niet bekend gemaakt. 

Dit alles is een gevolg van de overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom, die op 26 november 2025 is geëffectueerd.

Onder Omnicom Media vallen mediabureaus als OMD, Initiative, UM, PHD, Hearts & Science en concent/socialbureau Yune. Eerder werd aangekondigd dat van de creatieve bureautak van Omnicom, DDB Amsterdam geintegreerd wordt bij TBWA\NEBOKO onder leiding van Rik Ledder.

De samenvoeging van Omnicom en IPG brengt volgens het bedrijf Nederlandse talenten, specialisten en disciplines uit beide groepen samen. Hierdoor beschikken lokale klanten over multidisciplinaire teams die snel kunnen schakelen, diepere expertise meebrengen en effectiever kunnen inspelen op kansen in de markt. Het is niet bekend gemaakt of en hoeveel arbeidsplekken verloren gaan. Omnicom maakte eerder bekend dat wereldwijd 4.000 arbeidsplekken komen te vervallen.

Gecombineerde technologie en data

Net als Omnicom aankondigde, stelt het Nederlandse Omnicom Media dat technologie en data zal worden gecombineerd, waaronder platforms als Omni, Interact, Acxiom en Flywheel met actuele inzichten en AI-gedreven tools. Daarmee wil het bedrijf slimmere campagnes en betere resultaten boeken. Omnicom Media gelooft in een Agency-First benadering: klanten blijven toegang houden tot meerdere, gespecialiseerde bureaus met hun eigen sterke identiteit en cultuur. Zodat we de beste, meest op maat gemaakte klant-oplossingen kunnen bieden. 

Saskia Wagenmakers: "De magie zit niet in een plotselinge 'big bang', maar in de geleidelijke ontsluiting van nieuw potentieel voor onze klanten. De dagelijkse realiteit voor onze klanten zal vertrouwd en stabiel blijven. Tegelijkertijd bouwen wij onder de motorkap aan een toekomst waarin de marketinginvesteringen van onze klanten slimmer, sneller en effectiever worden dan ooit tevoren. We beloven geen gouden bergen voor morgen, maar we leggen vandaag het fundament voor een partnerschap dat klaar is voor de uitdagingen van overmorgen."

Michel van Mil: "De energie is voelbaar. Door onze krachten te bundelen, creëren we niet alleen schaalgrootte, maar combineren we ook complementaire culturen, talent en technologie. Dit is geen defensieve zet; het is een offensieve stap om de meest waardevolle partner voor onze klanten te worden in het komende decennium."

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wieden+Kennedy creëert feestcampagne voor Zalando

02-12-2025 | 11:18:54
De campagne bouwt voort op het thema What Do I Wear? en laat zien hoe de online modebestemming klanten inspireert om met zelfvertrouwen en creativiteit de feestdagen in te gaan.

Dappr en SportsGen lanceren Dappr Award voor jonge sporters

02-12-2025 | 10:47:00
De samenwerking richt zich op het vergroten van Dappr’s zichtbaarheid in de breedtesport en het ontwikkelen van activaties rondom het thema vallen, opstaan en doorgaan.

Publicis Groupe helpt MediaMarkt aan sterk werkgeversmerk

02-12-2025 | 10:03:30
Onder de pay-off Dát is nou MediaMarkt laat de organisatie zien hoe het echt is om er te werken.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

TBWA\NEBOKO en McDonald’s lanceren AI-kerstfilm

01-12-2025 | 14:33:00
De film, It’s the most terrible time of the year, laat zien hoe december voor veel mensen eerder stressvol dan sfeervol is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.