
Saskia Schatteman start als interim Managing Director bij Roularta Business Media
Op 1 september 2024 komt Saskia Schatteman aan boord bij Roularta Media Group (RMG) om de Business Media naar een volgende fase te loodsen. Ze zal instaan voor de strategische integratie, groei en innovatie van alle business media van de groep. Ze zal dit doen als Managing Director ad interim Roularta Business Media, de koepel die voortaan de business brands binnen RMG omhelst, dat wil zeggen Trends (en Trends-Tendances), Trends Business Information en Kanaal Z/Canal Z.
Strategie
De integratie van de drie afdelingen Kanaal Z (en diens Franstalige tegenhanger Canal Z), Trends (en diens Franstalige tegenhanger Trends-Tendances) en Trends Business Information (TBI) in Roularta Business Media, zal leiden tot een meerwaarde voor de lezers, kijkers en adverteerders. Saskia Schatteman zal een plan ontwikkelen waarin er synergiën tussen data, businessmagazines, digitale businesskanalen en audiovisuele businessmedia gecreëerd worden. Tevens zal ze de kansen voor groei en innovatie identificeren.
Ervaring
Saskia Schatteman, Master in Applied Economics (UA) en Master in Business (Vlerick), is een business transformation leader met commerciële, innovatie- en peoplemanagementvaardigheden. Zo was ze actief in de sectoren van technologie, digitalisatie, media, mobiliteit en consumentengoederen. Ze werkte bij bedrijven als Mondelez International (product manager), Procter & Gamble (marketing manager), De Lijn (commercieel directeur), Telenet (VP Residential Business), Microsoft (CMO) en de VAR (CEO).
Interne organisatie
Saskia treedt in de voetsporen van Burt Riské (Trends Business Information), die met pensioen gaat vanaf 1 oktober 2024, en zal nauw samenwerken met Alex Coene, die Net Manager van Kanaal Z/Canal Z blijft, en Uitgever Karen Hellemans, die aan het hoofd staat van de redacties van Kanaal Z/Canal Z en Trends/Trends-Tendances om de uniforme strategie van de multimediale redactieprocessen te vrijwaren.
Saskia Schatteman: "Toekomstgerichte media kennen succes door slim samen te werken over merken heen, om zo optimaal gebruikers te servicen in snel veranderende tijden. Roularta heeft de voorbije jaren impactvolle Business Media kunnen bijeenbrengen en is nu klaar voor de volgende stap naar een uniek geïntegreerd aanbod. Het is een eer en genoegen om – samen met de verschillende teams – te werken aan de convergentie van de verschillende merken om zo de meest relevante informatie, inzichten en diensten te bieden aan de businesscommunity."
Xavier Bouckaert, CEO RMG: "De businessmediamerken van RMG bereiken samen de grootste businesscommunity van België. Door een volwaardige integratie van de verschillende mediaplatformen zal RMG nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden aan de businesscommunity. Ik ben ervan overtuigd dat Saskia over de juiste competenties en ervaring beschikt om deze convergentie te leiden."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Immoscoop en Roularta bundelen krachten in vastgoedmarkt
EW Magazine lanceert positionering met campagne
Trends investeert in platform Trends Beleggen Live
Mercurs: Voetbal International wint goud als Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar
Uitgever MAX Magazine stapt over naar saleskantoor de Kenners
Gepubliceerd door: Daan Dekkers