Roularta Media Groep: winst met gelijkblijvende  omzet

Roularts Media Groep heeft een behoorlijke winststijging gerapporteerd over het eerste half jaar van 2024 vergeleken met 2023 met een gelijkblijvende omzet.

De omzet steeg met 0,1 procent naar 159,5 miljoen euro; als de overnames van Flow, Hapinezz, Yoga, Psychologie Magazine buiten beschouwing worden gelaten, daalde de omzet met 3,8 procent.

De operationele ebitda-winst steeg met 36,5 procent naar 11,5 miljoen euro, terwijl het nettoresultaat naar 2,3 miljoen steeg en in de eerste helft van 2023 nog 958.000 euro nog verlieslatend was.

De (operationele) winst schrijft het bedrijf toe aan stijgende verkoopprijzen met lagere gedrukte oplages en 19 procent lagere papierprijzen. De winst werd echter vooral beïnvloed door de (eenmalige) verkoop ter waarde van 2,2 miljoen euro van twee gebouwen.

Mediafin

De omzet van Mediafin (L’Echo en De Tijd) steeg met 4,9 procent naar 9,7 miljoen met een operationele ebitda winst van 9,7 miljoen (+6,1 procent) en een nettowinst van 3,4 miljoen euro (-2,5 procent).

Segmenten

In het segment Media brands waar alle mediamerken onder vallen, werd 2,7 procecnt meer omzet gedraaid naar 145 miljoen euro, terwijl de afdeling printing services 16,7 procent minder omzet draaide met 33 miljoen euro omzet.

Titels

Roularta Media Groep is in België actief met titels als Le Vif/L’Experss en Knack, Trends/Trends-Tendances, Telepro, Flair, Libelle-Femme d’Aujourd’hui, Feeling/Gael, alsmede een aantal gespecialiseerde magazines en de zakenzender Canal Z/Kanaal Z. Verder is het actief met de regionale krant van West-Vlaanderen, De Zondag en de  website GoCar.be

In Nederland is Roularta Media Group eigenaar van weekblad EW, Beleggersbelangen en magazines als Kijk, Psychologie Magazine, Flow, Landleven, Formule 1, Vorsten en Plus. In Duitsland is het actief met het blad Plus, Frau im Leben en G-Geschichte.

Vooruitzichten

Roularta Media Group verwacht in de tweede helft van 2024 een zekere druk op de reclamemarkt en noemt die volatiel en onvoorspelbaar. Op het vlak van digitale lezersinkomsten is Roularta.

www.roularta.be

www.rouarta.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Roularta Media Group: dalende omzetten en verliescijfers in H1, 2025

22-08-2025 | 13:35:00
Roularta Media Groep heeft in het eerste half jaar van 2025 146,2 miljoen euro omzet gedraaid oftewel 8,3 procent minder dan over dezelfde periode in 2024. Het mediabedrijf zag daarbij ook een operationeel en netto verlies, terwijl in 2024 nog winst werd gemaakt

Belgische uitgevers voeren campagne om Belgisch te adverteren

01-08-2025 | 16:56:00
De Belgische uitgevers DPG Media, Mediahuis, Roularta, IPM en Rossel hebben in hun uitgaven campagne gevoerd om adverteerders te bewegen Belgisch te adverteren

Magixx Digital bundelt digitaal aanbod magazinemerken

22-07-2025 | 13:53:56
Roularta Advertising, DPG Media Advertising, IPM Advertising en Rossel Advertising introduceren Magixx Digital, een gezamenlijke digitale propositie

Bod op Roularta Media Group nog niet voldoende

17-07-2025 | 20:03:00
Het bod van de familie De Nolf om meer dan 95 procent van de aandelen van Roularta Media Group in handen te krijgen is niet geslaagd. De familie heeft via Koinon NV inmiddels 93,13 procent in handen gekregen
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.