Rob Benjamens VIA Legend, Isabelle Dacz Most Valuable Player

VIA heeft op 3 september tijdens het Legend Diner in de historische Zuiderkerk in Amsterdam, Rob Benjamens tot de nieuwe Legend gekroond. Isabelle Dacz (Publicis Groupe) is uitgeroepen tot Most Valuable Player en Tristan Albers (Gospooky) is Rookie of the Year.

Achttienjarige traditie

In 2006 organiseerde branchevereniging VEA voor de eerste keer het Legend Diner en reikte de Legend-prijs uit aan Giep Franzen. Het was het startsein voor een jaarlijks terugkerende traditie waar leiders en directeuren uit het marketingvakgebied samenkomen om de mensen die een belangrijke bijdrage hebben geleverd en leveren aan de ontwikkeling van het marketingvakgebied te eren. Nu, achttien jaar later, ontving Rob Benjamens het Legend-beeld, vervaardigd door kunstenaar Jeroen Henneman, uit handen van Dick van der Lecq, die opnieuw een legendarische Legend-roast had voorbereid.

Dick van der Lecq: “Rob heeft met zijn indrukwekkende carrière laten zien wat het betekent om écht impact te maken in ons vak. Van zijn baanbrekende werk als strateeg tot zijn rol als mentor voor talloze talenten — hij heeft de koers van onze industrie mede bepaald. Voor mij is Rob het ultieme bewijs dat legendes niet geboren worden, maar gemaakt, uit een combinatie van vlijt, talent, prettig karakter en een vleugje -zeg maar een vleug- eigenwijsheid.”

Isabelle Dacz Most Valuable Player

Naast de uitreiking van de VIA Legend-titel, werden net als vorig jaar de Most Valuable Player (MVP) en de Rookie of the Year awards uitgereikt. De MVP Award, een erkenning voor professionals die het afgelopen jaar een significante bijdrage hebben geleverd binnen hun vakgebied, is dit jaar uitgereikt aan Isabelle Dacz, CEO van de Publicis Groupe. Rogier IJzermans, winnaar van de MVP Award in 2023: “Isabelle is echt een voorbeeld van modern leiderschap. Een inspirerende leider die tussen de mensen staat. Met een eindeloze energie en een brede interesse in eigenlijk alles binnen onze industrie. Een echte liefhebber van het vak en daarmee een prachtig voorbeeld voor velen."

Tristan Albers Rookie of the Year

Rookie of the Year is Tristan Albers, Head of Content bij GoSpooky, die volgens het VIA-bestuur nu al een onuitwisbare indruk maakt op iedereen om zich heen. VIA-bestuurslid Brian Hirman: “Tristan is een man met een heldere visie en een duidelijke missie. Hij heeft een scherp oog voor de uitdagingen en kansen binnen de creatieve industrie. Wij kijken er met veel enthousiasme naar uit om te zien welke verdere impact Tristan zal hebben op onze industrie en de vele talenten die hij ongetwijfeld zal inspireren en begeleiden."

www.vianederland.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Brancheorganisaties ondertekenen Pitchcode 2025

30-09-2025 | 09:00:00
Het is de eerste keer dat brancheorganisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de code zijn vastgelegd.

Vandaag is de laatste dag om cases in te zenden voor de Content Marketing Awards 2024

13-09-2025 | 10:20:49
Niets te doen in de nazomer? Natuurlijk wel! Leuk hoor! Cases schrijven voor de Content Marketing Awards 2024

VIA Benchmark: Nederlandse bureaus kampen met lage marges

10-09-2025 | 15:16:50
De jaarlijkse VIA Benchmark laat zien dat Nederlandse marketing-, reclame- en mediabureaus onder toenemende financiële druk staan

VIA en MAD MOJO lanceren Cannes Off The Grid

15-05-2025 | 14:29:30
Inhoudelijk alternatief programma tijdens Cannes Lions zonder festivalpas.

Digitale advertentiemarkt groeit naar 4,1 miljard euro

17-04-2025 | 13:58:00
De stijging betekent een verdubbeling van het groeipercentage ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study 2024, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van VIA.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.