Rob Benjamens VIA Legend, Isabelle Dacz Most Valuable Player

VIA heeft op 3 september tijdens het Legend Diner in de historische Zuiderkerk in Amsterdam, Rob Benjamens tot de nieuwe Legend gekroond. Isabelle Dacz (Publicis Groupe) is uitgeroepen tot Most Valuable Player en Tristan Albers (Gospooky) is Rookie of the Year.

Achttienjarige traditie

In 2006 organiseerde branchevereniging VEA voor de eerste keer het Legend Diner en reikte de Legend-prijs uit aan Giep Franzen. Het was het startsein voor een jaarlijks terugkerende traditie waar leiders en directeuren uit het marketingvakgebied samenkomen om de mensen die een belangrijke bijdrage hebben geleverd en leveren aan de ontwikkeling van het marketingvakgebied te eren. Nu, achttien jaar later, ontving Rob Benjamens het Legend-beeld, vervaardigd door kunstenaar Jeroen Henneman, uit handen van Dick van der Lecq, die opnieuw een legendarische Legend-roast had voorbereid.

Dick van der Lecq: “Rob heeft met zijn indrukwekkende carrière laten zien wat het betekent om écht impact te maken in ons vak. Van zijn baanbrekende werk als strateeg tot zijn rol als mentor voor talloze talenten — hij heeft de koers van onze industrie mede bepaald. Voor mij is Rob het ultieme bewijs dat legendes niet geboren worden, maar gemaakt, uit een combinatie van vlijt, talent, prettig karakter en een vleugje -zeg maar een vleug- eigenwijsheid.”

Isabelle Dacz Most Valuable Player

Naast de uitreiking van de VIA Legend-titel, werden net als vorig jaar de Most Valuable Player (MVP) en de Rookie of the Year awards uitgereikt. De MVP Award, een erkenning voor professionals die het afgelopen jaar een significante bijdrage hebben geleverd binnen hun vakgebied, is dit jaar uitgereikt aan Isabelle Dacz, CEO van de Publicis Groupe. Rogier IJzermans, winnaar van de MVP Award in 2023: “Isabelle is echt een voorbeeld van modern leiderschap. Een inspirerende leider die tussen de mensen staat. Met een eindeloze energie en een brede interesse in eigenlijk alles binnen onze industrie. Een echte liefhebber van het vak en daarmee een prachtig voorbeeld voor velen."

Tristan Albers Rookie of the Year

Rookie of the Year is Tristan Albers, Head of Content bij GoSpooky, die volgens het VIA-bestuur nu al een onuitwisbare indruk maakt op iedereen om zich heen. VIA-bestuurslid Brian Hirman: “Tristan is een man met een heldere visie en een duidelijke missie. Hij heeft een scherp oog voor de uitdagingen en kansen binnen de creatieve industrie. Wij kijken er met veel enthousiasme naar uit om te zien welke verdere impact Tristan zal hebben op onze industrie en de vele talenten die hij ongetwijfeld zal inspireren en begeleiden."

www.vianederland.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Brancheorganisaties ondertekenen Pitchcode 2025

30-09-2025 | 09:00:00
Het is de eerste keer dat brancheorganisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de code zijn vastgelegd.

Vandaag is de laatste dag om cases in te zenden voor de Content Marketing Awards 2024

13-09-2025 | 10:20:49
Niets te doen in de nazomer? Natuurlijk wel! Leuk hoor! Cases schrijven voor de Content Marketing Awards 2024

VIA Benchmark: Nederlandse bureaus kampen met lage marges

10-09-2025 | 15:16:50
De jaarlijkse VIA Benchmark laat zien dat Nederlandse marketing-, reclame- en mediabureaus onder toenemende financiële druk staan

VIA en MAD MOJO lanceren Cannes Off The Grid

15-05-2025 | 14:29:30
Inhoudelijk alternatief programma tijdens Cannes Lions zonder festivalpas.

Digitale advertentiemarkt groeit naar 4,1 miljard euro

17-04-2025 | 13:58:00
De stijging betekent een verdubbeling van het groeipercentage ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study 2024, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van VIA.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.