
PLUS Retail Media start met self-service platform voor sponsored products
PLUS Retail Media introduceert haar self-service platform voor sponsored products waarbij PLUS gebruik maakt van de technologie van CitrusAds.
Dit platform stelt adverteerders en mediabureaus in staat om eenvoudig en zelfstandig advertenties te beheren en campagnes te optimaliseren binnen de web en app PLUS-omgeving. Dankzij geavanceerde targeting mogelijkheden kunnen merken hun producten binnen categorie- en zoekpagina’s op posities 2-4-6 onder de aandacht brengen, wat zorgt voor meer zichtbaarheid en verkoop. De resultaten (impressies, clicks, conversies, sales, ROAS) van de campagnes zijn direct zichtbaar in het dashboard waarbij PLUS Retail Media een attributie window van 7 dagen hanteert.
Olivier Fornier, manager PLUS Retail Media: "Met de toevoeging van sponsored products aan onze mediamiddelen kunnen we nu de gehele (omnichannel) customer journey in kaart brengen en de mediastrategie afstemmen op de doelstellingen van onze merkleveranciers."
PLUS Retail Media is in mei 2023 van start gegaan en biedt naast sponsored products ook digital out-of-home, schapcommunicatie, vloerprojectie en instore radio aan in de winkels van PLUS. Dit jaar verwacht PLUS Retail Media ook extended reach uit te brengen waarbij merken o basis van first party data van PLUS ook buiten plus.nl kunnen adverteren.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Energize ontwikkelt digitale campagne voor spaaractie PLUS
Plus introduceert ander design voor huismerkproducten
Plus start samenwerking met Talpa Network voor Marble Mania
Voorjaarscampagne PLUS draait om een goed begin
Plus en Coop kunnen fuseren na afstoting 12 supermarkten
Ombouw Coop-winkels naar PLUS van start
PLUS bouwt duurzaam distributiecentrum in Deventer
The Others ontwikkelt signatuur voor PLUS Vandaag
[DPG Grow] Inzet outstream video leidt tot lage CPC voor PLUS
Aangepaste prijscampagne PLUS ontwikkeld door The Others
Energize en Queueup ontwikkelen campagne PLUS Dagje Uit sparen
PLUS start met PLUS Retail Media
Energize ontwikkelt campagne Sonic Razende Runners voor PLUS
PLUS zet met Energize deze kerst nog meer in op Samen
DPG Media ontwikkelt contentcampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen
Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in
Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld
[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative
Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen