Patritia Pahladsingh over de kracht van brand behavior

CEO van Accenture Song Nederland over AI, waardecreatie en leiderschap

Op dag 3 van het Cannes Lions Festival sprak Bas Vlugt met Patritia Pahladsingh, CEO van Accenture Song Nederland. Het gesprek vond plaats op het jacht van Accenture Song in de oude haven van Cannes, tijdens een drukbezocht persontbijt.

Patritia lichtte toe dat David Droga, de meest bekroonde creatief ter wereld, met pensioen gaat. Patritia Pahladsingh: “Hij blijft wel aan Accenture verbonden als chairman. De nieuwe global CEO van Accenture Song wordt Ndidi Oteh en zij gaat ons de toekomst in leiden.”

Tijdens de presentatie stelde een journalist een vraag over het feit dat de opvolger niet alleen een vrouw is, maar ook een vrouw van kleur. Patritia Pahladsingh benadrukt dat diversiteit belangrijk is, maar dat het gedrag van een organisatie uiteindelijk doorslaggevend is: “Het gaat niet om wat je naar buiten zegt, maar om wat je daadwerkelijk doet in je brand behavior, precies zoals we dat ook aan onze klanten adviseren. En dat blijven we doen.”

Waardecreatie boven uren schrijven

De afscheidnemende CEO sprak tijdens zijn presentatie over het advertentiemodel dat volgens hem zijn langste tijd heeft gehad. Patritia Pahladsingh beaamt dat de industrie verandert. “Hij gaf aan dat we op een kantelpunt staan. Creatie en technologie moeten nu echt hand in hand gaan. Het heeft geen zin meer om uren te schrijven en te factureren, je moet kijken naar de waarde die je creëert. Sell your base, op basis van de waarde die je toevoegt.”

Daarbij ziet Patritia Pahladsingh een cruciale rol voor creatie, juist in een tijd waarin generative AI een steeds grotere rol speelt.“Straks hebben we allemaal dezelfde generative modellen en agents, en wat maakt dan nog het verschil? Juist: de mensen die er bovenuit steken. Dat geeft ons meer ruimte om écht creatieve ideeën te ontwikkelen, samen.”

Bekijk de video hier

www.accenture.com

www.canneslions.com

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cannes Lions presenteert jury voor LIONS Scholarship 2026

26-11-2025 | 11:00:34
Vanuit Nederland is alleen Sadira E. Furlow, Global Chief Brand and Comms Officer bij Tony’s Chocolonely, onderdeel van het panel.

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.