Patritia Pahladsingh over de kracht van brand behavior

CEO van Accenture Song Nederland over AI, waardecreatie en leiderschap

Op dag 3 van het Cannes Lions Festival sprak Bas Vlugt met Patritia Pahladsingh, CEO van Accenture Song Nederland. Het gesprek vond plaats op het jacht van Accenture Song in de oude haven van Cannes, tijdens een drukbezocht persontbijt.

Patritia lichtte toe dat David Droga, de meest bekroonde creatief ter wereld, met pensioen gaat. Patritia Pahladsingh: “Hij blijft wel aan Accenture verbonden als chairman. De nieuwe global CEO van Accenture Song wordt Ndidi Oteh en zij gaat ons de toekomst in leiden.”

Tijdens de presentatie stelde een journalist een vraag over het feit dat de opvolger niet alleen een vrouw is, maar ook een vrouw van kleur. Patritia Pahladsingh benadrukt dat diversiteit belangrijk is, maar dat het gedrag van een organisatie uiteindelijk doorslaggevend is: “Het gaat niet om wat je naar buiten zegt, maar om wat je daadwerkelijk doet in je brand behavior, precies zoals we dat ook aan onze klanten adviseren. En dat blijven we doen.”

Waardecreatie boven uren schrijven

De afscheidnemende CEO sprak tijdens zijn presentatie over het advertentiemodel dat volgens hem zijn langste tijd heeft gehad. Patritia Pahladsingh beaamt dat de industrie verandert. “Hij gaf aan dat we op een kantelpunt staan. Creatie en technologie moeten nu echt hand in hand gaan. Het heeft geen zin meer om uren te schrijven en te factureren, je moet kijken naar de waarde die je creëert. Sell your base, op basis van de waarde die je toevoegt.”

Daarbij ziet Patritia Pahladsingh een cruciale rol voor creatie, juist in een tijd waarin generative AI een steeds grotere rol speelt.“Straks hebben we allemaal dezelfde generative modellen en agents, en wat maakt dan nog het verschil? Juist: de mensen die er bovenuit steken. Dat geeft ons meer ruimte om écht creatieve ideeën te ontwikkelen, samen.”

Bekijk de video hier

www.accenture.com

www.canneslions.com

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Young Lions: Kiki Knoops en Yascha Puts (DDB) winnen brons

20-06-2025 | 12:28:00
Junior Creatives Kiki Knoops en Yascha Puts van DDB Amsterdam hebben een Bronzen Young Lion gewonnen in de categorie Print met het idee van het blad Forbees, als parodie op het blad Forbes

Liselotte Vink: The Family groeit in kracht en diversiteit

20-06-2025 | 10:11:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

Cannes 2025: Dave Frauenfelder en Gerd De Smyter over KPN

20-06-2025 | 10:03:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO

20-06-2025 | 09:50:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

Cannes 2025: Liesbeth Bakels en Carine Snippe

20-06-2025 | 09:25:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.