Patritia Pahladsingh over de kracht van brand behavior

CEO van Accenture Song Nederland over AI, waardecreatie en leiderschap

Op dag 3 van het Cannes Lions Festival sprak Bas Vlugt met Patritia Pahladsingh, CEO van Accenture Song Nederland. Het gesprek vond plaats op het jacht van Accenture Song in de oude haven van Cannes, tijdens een drukbezocht persontbijt.

Patritia lichtte toe dat David Droga, de meest bekroonde creatief ter wereld, met pensioen gaat. Patritia Pahladsingh: “Hij blijft wel aan Accenture verbonden als chairman. De nieuwe global CEO van Accenture Song wordt Ndidi Oteh en zij gaat ons de toekomst in leiden.”

Tijdens de presentatie stelde een journalist een vraag over het feit dat de opvolger niet alleen een vrouw is, maar ook een vrouw van kleur. Patritia Pahladsingh benadrukt dat diversiteit belangrijk is, maar dat het gedrag van een organisatie uiteindelijk doorslaggevend is: “Het gaat niet om wat je naar buiten zegt, maar om wat je daadwerkelijk doet in je brand behavior, precies zoals we dat ook aan onze klanten adviseren. En dat blijven we doen.”

Waardecreatie boven uren schrijven

De afscheidnemende CEO sprak tijdens zijn presentatie over het advertentiemodel dat volgens hem zijn langste tijd heeft gehad. Patritia Pahladsingh beaamt dat de industrie verandert. “Hij gaf aan dat we op een kantelpunt staan. Creatie en technologie moeten nu echt hand in hand gaan. Het heeft geen zin meer om uren te schrijven en te factureren, je moet kijken naar de waarde die je creëert. Sell your base, op basis van de waarde die je toevoegt.”

Daarbij ziet Patritia Pahladsingh een cruciale rol voor creatie, juist in een tijd waarin generative AI een steeds grotere rol speelt.“Straks hebben we allemaal dezelfde generative modellen en agents, en wat maakt dan nog het verschil? Juist: de mensen die er bovenuit steken. Dat geeft ons meer ruimte om écht creatieve ideeën te ontwikkelen, samen.”

Bekijk de video hier

www.accenture.com

www.canneslions.com

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.