MediaTest zoekt onderzoeksvraag voor 24-uurs onderzoek

Onderzoeksbureau organiseert MediaTestDag voor maatschappelijk doel

Op donderdag 9 oktober 2025 organiseert onderzoeksbureau MediaTest opnieuw de MediaTestDag. Tijdens deze jaarlijkse actie zet het team zich 24 uur lang kosteloos in om één maatschappelijk relevante onderzoeksvraag volledig te beantwoorden. Organisaties kunnen tot en met maandag 1 september een vraag indienen.

De MediaTestDag is een initiatief van MediaTest, dat gespecialiseerd is in media- en communicatieonderzoek. Het bureau viert jaarlijks zijn oprichtingsdag door zijn expertise in te zetten voor een goed doel. De winnende inzending wordt onderzocht van briefing tot eindrapport, allemaal binnen één etmaal.

Oproep aan maatschappelijke organisaties

De geselecteerde onderzoeksvraag moet maatschappelijk relevant zijn, sympathiek overkomen en haalbaar zijn binnen 24 uur. Iedereen kan een vraag inzenden via een speciaal formulier op de website van MediaTest.

Eerdere edities van de MediaTestDag leverden onderzoek op voor onder meer Stichting Jarige Job, Ronald McDonald Kinderfonds, Naturalis, Stichting AAP, Fier, Simavi en Waterschap Hollandse Delta.

Volledig team werkt aan één onderzoek

De dag begint met een briefing tijdens het ontbijt en eindigt met een volledig uitgewerkt onderzoeksrapport in de avond. MediaTest gebruikt zijn volledige onderzoeksproces om binnen één dag tot bruikbare inzichten te komen.

Vragen over deelname of de geschiktheid van een vraag kunnen worden gesteld aan Isabel Druijf, research consultant bij MediaTest. Zij is bereikbaar via 020 - 410 00 00 of per mail op [email protected].

Aanmelden kan HIER

www.mediatest.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 Lees ook:

Mediahuis/MediaTest jongerenonderzoek: meer op smartphone

08-07-2025 | 16:29:00
Uit het negende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis en MediaTest blijkt dat Nederlandse jongeren meer tijd op hun telefoon doorbrengen, maar minder actief zijn op social media dan vorig jaar

Print, podcasts en puzzels populairder in vakantietijd

13-06-2025 | 12:21:00
Uit onderzoek van Mediahuis en MediaTest onder ruim duizend respondenten blijkt dat mensen in deze periode niet minder, maar juist anders media consumeren.

MediaTest introduceert Captivation test

09-05-2025 | 17:24:00
MediaTest biedt adverteerders een compacte testmethode om commercials en online video’s snel en onderbouwd te evalueren.

25 jaar onderzoek door MediaTest, geschiedenis herhaalt zich

08-05-2025 | 15:51:05
Afgelopen jaar bestond MediaTest 25 jaar. Een goed moment om de ontwikkelingen rond media en communicatie en het onderzoeken daarvan onder de loep te nemen

PR100 2025 | De Genomineerden

25-10-2024 | 11:41:00
PR100 2025 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 4 december 2024 in SPANT! in Bussum

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.