Markteffect verkozen tot Data & Insights Bureau van 2025

Tijdens de Data & Insights Awards is Markteffect uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs werd toegekend vanwege de combinatie van groei en maatschappelijke betrokkenheid, aldus de jury. Het bureau uit Eindhoven won de prijs eerder in 2020.

De uitreiking vond plaats in Zandvoort tijdens de achttiende editie van het jaarlijkse event van het Data & Insights Network. In totaal werden er awards uitgereikt in zeven categorieën. Andere genomineerden in de bureaucategorie waren Ipsos I&O en Conversation Studio.

Boj Nefkens, Managing Director van Markteffect: “Ik ben enorm trots op de ontwikkeling die we de afgelopen jaren hebben gemaakt waarbij we onze visie op technologie en menselijke kracht bij elkaar hebben gebracht, zonder daarbij onze kernwaarden te verliezen. Dat de vakjury ons nu uitroept tot beste Data & Insights Bureau van Nederland is een geweldige erkenning voor alle collega’s die elke dag vol energie en passie werken om onze klanten de beste en meest relevante inzichten te geven. In het bijzonder zijn we ook ontzettend trots op Demian, die is uitgeroepen tot Data Professional van het jaar.”

Friesland Campina wint in organisatielijn

De titel Data & Insights Organisatie van het jaar ging naar Friesland Campina. Volgens de jury staat data centraal in het strategisch beleid van de organisatie.

Lucien Vieveen, Global Consumer & Market Insights Director bij Perfetti Van Melle, is benoemd tot Insights Professional aan Bedrijfszijde. De jury noemt hem een vaste waarde in het vak en een coach en sparringspartner voor velen.

Erkenning voor individuele professionals

Sabine Croes, partner bij Perspective, is uitgeroepen tot Insights Professional aan Bureauzijde. Haar methodiek en tooling op het gebied van Public Design gaf de doorslag bij de jury.

Demian van Gils van Markteffect mag zich Data Professional van het jaar noemen. De jury prijst zijn bijdrage aan veranderingen binnen en buiten de organisatie.

Demian van Gils: “Ik houd mij voornamelijk bezig met het ontwikkelen van onze eigen onderzoekstools en kijk daarvoor continu naar kansen op het gebied van data science en AI voor onze dienstverlening en interne processen. Dat ik volgens de vakjury de beste Data Professional van Nederland ben, vind ik een enorme eer. Het geeft me nog meer energie om samen met mijn collega’s te blijven bouwen aan slimme, impactvolle datatoepassingen.”

Young Talent en wetenschappelijke erkenning

Boudien van der Werf werd onderscheiden als Young Talent van 2025. Zij groeide bij Essensor uit van stagiair tot MT Lead en overtuigde op zowel vakinhoudelijk als commercieel vlak.

Eva van Reijmersdal, Universitair Hoofddocent aan de Universiteit van Amsterdam, kreeg de titel Insights Scientist van het jaar. Haar onderzoek naar de effectiviteit van influencer marketing leverde haar erkenning op binnen het thema The value of influencers for building brands.

www.markteffect.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nederlanders besparen opnieuw het meest in de supermarkt

09-12-2025 | 08:00:00
De financiële druk blijft voelbaar voor veel Nederlanders. Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 43 procent minder kan sparen dan een half jaar geleden.

Meer dan helft Generatie Z maakt zich zorgen om financiën

04-12-2025 | 16:01:00
Uit de vierde editie van de Markteffect Koopkracht Monitor blijkt dat 57 procent van Generatie Z zich zorgen maakt over de eigen financiële situatie.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

Onderzoek: gebruik vleesvervangers neemt af

28-11-2025 | 11:07:00
Het eetpatroon blijkt breed: 46 procent eet vrijwel dagelijks vlees of vis, 37 procent kiest bewust voor enkele vlees- of visdagen per week

Hoe marktonderzoek in citymarketing het verschil maakt

11-11-2025 | 10:56:00
De manier waarop we onze steden beleven, verandert razendsnel. Nieuwe woonvormen, slimme mobiliteitsoplossingen en een groeiende focus op duurzaamheid zorgen ervoor dat steden zich steeds opnieuw moeten uitvinden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.