Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

Lex Bradshaw-Zanger, Chief Marketing and Digital Officer van L’Oréal in de SAPMENA-regio (Zuid-Azië, Pacific, Midden-Oosten en Noord-Afrika), is benoemd tot Academy Dean van de Brand Marketing Academy bij Cannes Lions 2026. In deze rol begeleidt hij de volgende lichting deelnemers bij het versterken van hun creatieve en strategische vaardigheden.

Bradshaw-Zanger is gevestigd in Singapore en werkte eerder in Noord-Amerika, Europa en het Midden-Oosten. Zijn loopbaan weerspiegelt de ontwikkeling van digitale technologie – van de begindagen van het web tot het huidige tijdperk van kunstmatige intelligentie.

Internationale ervaring bij merken en bureaus

Bradshaw-Zanger werkt inmiddels bijna tien jaar bij L’Oréal, met functies in Parijs, Londen en Singapore. Daarvoor bekleedde hij seniorposities bij McDonald’s en Meta. Zijn carrière begon aan bureauzijde, bij WPP en Publicis, waar hij uiteindelijk Regional Director Digital Strategy and Innovation werd bij Leo Burnett MENA. Zijn expertise ligt op het snijvlak van digitale transformatie, marketingstrategie en groei in een technologiegedreven omgeving.

Naast zijn functie bij L’Oréal is Bradshaw-Zanger bestuurslid van de World Federation of Advertisers in de APAC-regio en adviseert hij meerdere start-ups. Ook zet hij zich in voor talentontwikkeling via het WFA Executive-in-Residence-programma en het mentorinitiatief The School of Marketing.

Voorbereiding op Cannes Lions 2026

Met ervaring aan zowel klant- als bureauzijde brengt Bradshaw-Zanger brede kennis mee naar de Academy, die deelnemers een zesdaags leerprogramma biedt met experts van internationale merken. De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten wereldwijd.

www.canneslions.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.