Jorieke de Vries-Goosen per januari 2024 CMO bij Jumbo

Jorieke de Vries-Goosen is per 1 januari 2024 benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO) bij Jumbo. Dit bevestigt ze aan Marketing Report na berichtgeving hierover bij onder meer BBP Media. De aankomende CMO zal per januari 2024 ook deel uitmaken van het directieteam van Jumbo.

Medio september 2023 verliet Jorieke de Vries-Goosen de supermarketketen Lidl, waar zij 14 jaar heeft gewerkt. Sinds 2016 had zij de functie van Director Marketing en van april tot september 2023 was zij Director Marketing, Branding & Packaging.

Jumbo wisselde in april 2023 na circa10 jaar van reclamebureau (zonder pitch): het ruilde Alfred in voor Hotel L'Amour.

Wisselingen bij Jumbo

Bij Jumbo kondigde in november 2022 de Crossmedia Vrouw van het jaar 2020 Monique Pennings na ruim 16 jaar haar vertrek als Manager Media & Partnerships aan. Dit was ruim één maand nadat Ton van Veen als gedelegeerd commissaris leiding was gaan geven aan het supermarktconcern, nadat Frits van Eerd terug was getreden als CEO. 

Ton van Veen is per maart 2023 definitief CEO geworden, terwijl CCO Colette Cloosterman-Van Eerd president-commissaris is geworden als opvolger van haar (overleden) vader Karel van Eerd (zij was van 2013 tot 2022 Chief Commercial Officer)

Volgens Adformatie vertrekt commercieel directeur Frances Franken-Mulder per 1 november 2023 bij Jumbo; zij was twee jaar werkzaam bij de op een na grootste Nederlandse supermarkt.

Lidl Nederland

Bij Lidl Nederland is Laura Klaver volgens haar eigen LinkedIn per 2 oktober 2023 benoemd tot Head of Marketing. Joost Renirie werd in mei 2023 benoemd tot Senior Manager Marketing & Promotions. Beiden hebben de rol van Jorieke de Vries-Goosen bij Lidl (grotendeels) overgenomen.

Lidl zette in de zomer met het vertrek van Jorieke de Vries-Goosen een uitgezette pitch on hold voor de keuze van een creatief bureau. Dit nadat de supermarktketen 5 jaar met Joe Public had samengewerkt.

www.jumbo.com

www.lidl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Jumbo Retail Media sluit aan bij dataplatform Cäsar

20-10-2025 | 09:48:00
Daarmee is het volledige netwerk van Jumbo Retail Media vanaf nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

René Repko CMO Jumbo

11-07-2025 | 13:10:00
Jumbo benoemd één van de grootste namen in retail marketing die ons land rijk is: René Repko. De primeur is aan Marketing Report

Hotel L’Amour ontwikkelt zomercampagne Jumbo met Jan Smit

08-07-2025 | 15:41:00
In de campagne staat Jan Smit centraal, die het ontspannen zomergevoel viert met vrienden en familie.

Jumbo profileert zich als bakker met landelijke campagne

05-06-2025 | 10:09:45
Onder de titel De lekkerste bakkerij van Nederland zet het bedrijf de focus op het aanbod van brood en gebak.

De genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2024 Q4

03-02-2025 | 11:16:58
De Ster Gouden Loeki-genomineerden van het vierde en laatste kwartaal van 2024 zijn bekend.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:08
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.