Joe Public Amsterdam meest bekroonde reclamebureau van 2023; TBWA, Dentsu Creative, N=5, Publicis en The Valley runners-up

Ook in 2023 regende het weer awards in de reclamebureauwereld. Maar welke reclamebureau werd het meest onderscheiden?

Marketing Report zet de dingen op een rijtje. Dat is nog een heel gereken maar wij denken dat we tot een zinvolle optelsom zijn gekomen.

We hebben de zeven belangrijkste vakprijzen voor reclamebureaus genomen. Bij elk van de prijzen laten we alle winnaars samen 100 punten verdelen.

En goud telt dan weer zwaarder dan zilver en brons.

Joe Public Amsterdam meest bekroonde bureau van 2023

Joe Public voert de lijst met de bureaus met de meeste bekroningen aan. Joe Public sloeg vooral toe tijdens de Effies. Met 2 keer zilver en 1 keer brons was Joe Public een van de grote winnaars van de avond. Joe Public won dit jaar ook 2 Esprix, 2 SAN Accenten en een zilveren Cross Media Award.

Antoine Houtsma, Founder en Managing Director van Joe Public Amsterdam: "Als je kijkt naar het formaat van ons bureau en naar het aantal prijzen dat we telkens winnen, dan boksen we elk jaar weer ver boven ons gewicht. Dit bewogen jaar is het voor ons helemaal een topprestatie geweest en ik wil deze nr. 1 positie dan ook opdragen aan alle Joe’s en in het bijzonder aan onze Sanne Nobel die wij dit jaar verloren."

TBWA wint twee Leeuwen in Cannes

TBWA\NEBOKO haalde de meeste punten met een zilveren en bronzen Leeuw in Cannes. Ook werd er gewonnen bij de Dutch Creativity Awards, Esprix en San.

Dentsu Creative had een geweldig jaar. Dentsu Creative werd SAN Bureau van het Jaar, was de grote winnaar bij de Esprix met 5 awards en won een bronzen Effie.

N=5 voor tweede jaar op rij de grote winnaar bij de Content Marketing Awards

N=5 dankt de hoge positie aan de Content Marketing Awards. Het bureau uit de Amsterdamse Houthavens was met 2 keer goud, 1 keer brons en 4 medals voor het tweede jaar op rij de grote winnaar bij de Content Marketing Awards. Ook won N=5 bij de SAN en een zilveren Lamp.

Publicis pakte de Grand Prix bij de Dutch Creativity Awards en haalde in Cannes een bronzen Leeuw op.

The Valley won alleen bij de Effies maar dan wel als enige inzender goud.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.