Inschrijving YouTube Works Awards open voor beste campagnes 

Het is de vijfde editie van de awardshow namens YouTube waarbij gestemd wordt op de beste videocampagnes. Ook dit jaar zijn er vier categorieën, Creative Excellence, Masterful Media Planning, Underdog en Changemakers. Inzendingen kunnen tot en met 14 maart worden ge-upload. Op 28 april worden de genomineerden bekend gemaakt. Ook neemt Henriëtte van Swinderen (Bond van Adverteerders) weer haal rol in als juryvoorzitter. De awardshow vindt plaats op 12 juni in Amsterdam.

De YouTube Works Awards eren en zetten de meest creatieve en effectieve campagnes op YouTube in de schijnwerpers. De eerste namen van de jury zijn: Denise Kenter, Brand Marketeer - Randstad Groep Nederland, Daniel Franco, Head of Retail Media & Advertising - HEMA, Paul van Kuilenburg, Strategy Director - Alfred, Sebastiaan Spinhoven, Creative Content Director - StudioM, Appie Ayoubi, Talentmanager & Creative Director - Ayo Agency en Senna Kost, Co-Founder and Head of creative - aidem agency.

De vier categorieën belonen verschillende aspecten van videomarketing: van creativiteit (creative excellence) en slimme media-inzet (masterful media planning) tot impactvolle campagnes van kleine merken (underdog) en purpose-driven marketing (changemakers).

De inzet van online video is aanzienlijk toegenomen

Juryvoorzitter Henriette van Swinderen: "De inzet van online video is aanzienlijk toegenomen de afgelopen jaren en ik kijk uit naar de cases van dit jaar die laten zien hoe dit kanaal daadwerkelijk heeft bijgedragen aan merk- en andere businessresultaten. Wat werkt en wat niet, biedt waardevolle inzichten die wij weer kunnen delen met onze achterban, de leden van bvA. Hierdoor groeit de kennis van de branche over online video als effectief instrument, waar wij als partner van YouTube Works Awards graag aan bijdragen."

AI-tool als slimme assistent

Dit jaar introduceert de YouTube Works Awards een toevoeging aan het juryproces: AI-ondersteuning als slimme assistent tijdens de jurydag. Google’s AI-tool NotebookLM helpt juryleden sneller en efficiënter toegang te krijgen tot alle ingezonden cases, eerdere beoordelingen en jurycommentaren, waardoor diepgaandere en beter onderbouwde discussies ontstaan. De jury beoordeelt alle inzendingen handmatig en geeft hun eerste scores zonder tussenkomst van AI. Tijdens de jurydag wordt NotebookLM ingezet om juryleden in real-time te helpen verbanden te leggen, patronen te ontdekken en belangrijke details uit eerdere beoordelingen direct beschikbaar te maken. Dit betekent dat juryleden niet langer handmatig door vele documenten hoeven te bladeren, maar direct inzicht krijgen in relevante informatie. Hierdoor kunnen cases scherper met elkaar worden vergeleken en wordt het juryproces nog transparanter en effectiever. De combinatie van menselijke expertise en technologische innovatie zorgt ervoor dat de beste videocampagnes de erkenning krijgen die ze verdienen.

Nieuwe standaard advertisment

Rutger Tuit (YouTube): “In een wereld vol eindeloze keuzes is YouTube het enige platform dat het bereik van tv, de betrokkenheid van sociale media en de grenzeloze creativiteit van digitale media biedt - allemaal op één plek. Als je in 2025 voorop wilt lopen, begint dat bij YouTube. Nu de concurrentie toeneemt, is de vraag niet waarom je op YouTube zou adverteren, maar hoe je het maximale eruit kunt halen. En die shift is ook duidelijk zichtbaar in de cases die zich meten als creatief en effectief in het contact maken met bepaalde communities en ook echt inspireren. Ik kijk enorm uit naar deze editie en verwelkom onze nieuwe juryleden met veel enthousiasme. Hun expertise zal helpen de meest creatieve en effectieve videocampagnes van het jaar te belonen."

Vorig jaar vielen de adverteerders Tempo-Team, Netflix, Swapfiets en Ben &Jerry’s in de prijzen.

Ga voor meer informatie en het inzenden van een case naar www.youtube.com

Finally en Identity Games lanceren Hangover

18-11-2025 | 09:56:21
Voor dit project ontwikkelden beide partijen een concept dat balanceert tussen ludieke actie en performance marketing.

Finally an Agency viert 20 jaar met SPICECREAM

03-11-2025 | 09:15:00
Het ijs staat symbool voor het creatieve contrast waarmee het bureau merken helpt veranderen en groeien.

Bregje van Iperen: Familie-influencers maken impact voor merken

30-10-2025 | 11:27:00
Sanne Konings en Bregje van Iperen gaan in gesprek met Peter Wybenga over hun specialisatie in moederinfluencers en de kracht van Instagram

Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on

30-10-2025 | 11:17:00
Bas Vlugt sprak met haar over het twintigjarig bestaan van het bureau, het jubileumconcept SPICECREAM en hoe het vak zich in twee decennia heeft ontwikkeld

Eefje Gubbens: Print is nog steeds booming bij Matter

30-10-2025 | 09:52:45
Tijdens een aflevering van Marketing Report TV sprak Peter Wybenga met Eefje Gubbens over de ontwikkeling van het bedrijf en hun visie op contentmarketing


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Havas Lemz activeert Nederland met opvallende uitvalactie

18-11-2025 | 17:37:00
Havas Lemz ontwikkelde de activatie Nederland valt uit als onderdeel van Denk vooruit, de bewustwordingscampagne van de NCTV.

Accenture Song maakt kerstcampagne voor Smyths Toys

18-11-2025 | 11:53:00
De campagne zet de speelse dynamiek tussen een jongen en zijn hond centraal om de merkbeleving rondom Kerstmis te versterken in meerdere Europese landen.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Customer Success bij Bauer Media Outdoor Nederland

18-11-2025 | 09:06:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Customer success bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Projectmanager

18-11-2025 | 07:32:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Projectmanager - Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.