Grote Sinterklaas-campagnes Overzicht: het beste van 2024

Marketing Report verzamelt de beste Sinterklaas-campagnes van 2024.

Unlike en Raak: Miss Raak

Net als Sinterklaas is RAAK er voor de hele familie. Heel logisch dat wij hier graag aandacht aan besteden.

Hier hebben we Miss RAAK in de hoofdrol gezet om gezinnen blij te maken rondom Sinterklaas. En hebben we content die een lach op het gezicht tovert bij gezinnen!

Onze ietwat knullige mascotte Miss RAAK heeft hierbij de hoofdrol. Hier hebben we content omheen bedacht met de insteek om het hele gezin blij te maken.

Miss RAAK is stiekem een enorme fangirl van Sinterklaas. Ze adoreert hem om zijn goede daden en wil hem een handje helpen. Vandaar dat ze de komende tijd als hulppiet door het leven gaat. Het ultieme doel is om hem echt een keer te ontmoeten.

In een videoreeks gaat Miss RAAK op onderzoek uit hoe ze Sinterklaas kan ontmoeten, oefent ze als hulppiet en verstopt ze cadeautjes door de stad.

Om de campagne specialer te maken, betrekken we ouder en kind bij de campagne en zit er een mooie winactie aan gekoppeld voor het hele gezin.

Het RAAK Sinterklaas-pakket bestaat uit RAAK-spullen gecombineerd met leuke cadeaus voor het hele gezin, oftewel alles wat je nodig hebt voor een gezellige avond.

Alfred en Praxis: Cadeautjes in de schoen

Praxis bedacht vorig jaar de slimme hack #KerstboomVoorSint, waarmee ze al voor pakjesavond kerstbomen konden adverteren. De met een Esprix en meerdere Content Awards bekroonde campagne wordt dit jaar opnieuw ingezet op tv en in online video. Maar omdat Black Friday dit jaar erg kort voor Sinterklaas valt en daardoor de mediacampagne pas 1 december kan beginnen, wordt er daarvoor extra in de social campagne geïnvesteerd. 20 micro-influencers filmen de reactie van hun kinderen op dat grote cadeau in hun schoen. En met compilaties van de meest aandoenlijke kinderreacties geeft Praxis vervolgens een verdere boost aan het bereik.

 

iO en PLUS: Sinterklaaslekkernijen, prijzenfestijn

Sinterklaas en zijn pieten zijn weer in het land en het gezellige avondje komt snel dichterbij! Ben je nog op zoek naar de perfecte chocoladeletter of wil je je sinterklaasavond compleet maken met lekker strooigoed? Met behulp van iO staat PLUS klaar om consumenten te helpen met smakelijke receptinspiratie, het uitgebreide assortiment en leuke, interactieve content die het feest nog specialer maken.

Het Social Brands & Business-team van iO heeft voor deze tijd van het jaar de volgende social content ontwikkeld:

  • 2 receptposts met heerlijke ideeën voor Sinterklaaslekkernijen
  • 3 creatieve inhakers voor extra feestvreugde
  • 2 video's die het assortiment in de spotlight zetten
  • 1 winactie waarmee de consument kans maakt op mooie prijzen
  • 2 video's gericht op e-commerce om op tijd je boodschappen te bestellen, zodat je helemaal voorbereid bent voor het heerlijk avondje.

Vier Sinterklaas met PLUS en maak er een onvergetelijke avond van!

Sinterklaas met Alfred, Freddy en OnSocial voor Lidl: inzetten op bekende voordelige merken

Met de feestdagen in aantocht heeft Lidl, in samenwerking met reclamebureau Alfred Freddy en OnSocial, een uitgebreide Sinterklaas-campagne gelanceerd. De campagne zet in op betaalbare speelgoedmerken zoals Lego, Paw Patrol, Barbie en Marvel.

De inzet van Sintfluencer Dylan Haegens als hulp-sinterklaas geeft de campagne een extra creatieve en verrassende dimensie. Onderdeel van de campagne is een speciaal cadeaupapier, ontworpen door Alfred, dat als herkenbare rode draad door alle communicatie-uitingen loopt.

Lidl wil zich tijdens de Sinterklaasperiode profileren als dé bestemming voor kwalitatief speelgoed tegen scherpe prijzen. Laura Klaver, Head of Marketing bij Lidl Nederland: “Veel mensen denken bij speelgoed niet direct aan Lidl. En al helemaal niet aan pakjesavondwaardig speelgoed van grote merken. Daarom pakken we nu groots uit met een campagne die benadrukt dat ook dit soort speelgoed bij Lidl tegen de scherpste prijs te vinden is. In de winkel én online.”

De Intertoys-campagne

Spelen is... je verlanglijstje compleet maken! Met hét enige echte Speelboek van Intertoys begint het Sinterklaasfeest al lang voordat er een cadeautje wordt uitgepakt. Het Speelboek is dé plek waar kinderen door te knippen, plakken en spelen hun grootste speelgoedwensen ontdekken en het perfecte verlanglijstje samenstellen... en dan is het soms best moeilijk om te kiezen...

Agency: Vlimse in samenwerking met Active Studios

Hotel L’Amour's Sint-campagne voor HEMA

Ook dit jaar zet HEMA weer vol in op de schattige knuffels Siepie en Takkie. De schappen liggen tjokvol met de pluizige deugnieten. Of ze zich ook weten te gedragen zien we in de film die op tv en online film vanaf 16 november te zien zullen zijn.

Wat het dit jaar extra leuk maakt is dat Hema kinderen oproept om hun schoentje te komen zetten in de winkel. Dat kan een eigen schoentje zijn. Maar het kan ook een speciale knutselschoen zijn die ze in de huis aan huis folder vinden maar ook is op te halen in de winkel. Als alles loopt zoals gepland stopt Sinterklaas er voor elk kind een leuke Takkie verassing in.

Agency: Hotel L’Amour

Clear Channel en LOL brengen magie naar de Sinterklaasintocht in Vianen

Met een opvallende 2 x 2D out-of-home special zet merk LOL dit jaar in op maximale zichtbaarheid tijdens de intocht. Een unieke kans om gezinnen op straat te bereiken met een visueel spektakel dat de aandacht trekt én vasthoudt.

Waarom is er gekozen voor OOH?

  • Creatieve impact midden in het hart van de doelgroep.
  • Perfect getimed met een strategische zichtbaarheid rondom hét familie-evenement van het jaar.

Agency: Clear Channel

 

Foto: Depositphotos.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

MediaTest introduceert Captivation test

08-05-2025 | 15:59:20
MediaTest biedt adverteerders een compacte testmethode om commercials en online video’s snel en onderbouwd te evalueren.

Otrium lanceert campagne rond iconische O

08-05-2025 | 12:57:00
Online fashionplatform Otrium heeft een merkcampagne gelanceerd. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Born05, Talpa, Draft Digital en Abovo Media.

Britt Blok: Let op details, zelfs bij nagelriemen

08-05-2025 | 12:43:00
Britt Blok is Business Director bij PINK. In deze column schrijft ze over hoe onopgemerkte details de geloofwaardigheid van je merk ondermijnen

[Vacatures] Out of Home Masters zoekt een Client Lead Manager

08-05-2025 | 10:16:00
Out of Home Masters is per direct op zoek naar een Client Lead Manager 

Yune verdiept #MourningRoutines-campagne met DELA

08-05-2025 | 09:48:51
De oorspronkelijke campagne maakt rouw zichtbaar via persoonlijke routines die helpen omgaan met verlies.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.