Heldergroen wil het woord duurzaamheid verbannen

Het zichzelf duurzaam noemende reclamebureau Heldergroen uit Amsterdam wil dat de term duurzaamheid verbannen wordt. In een campagne in onder andere Het Financieele Dagblad en radiospots op BNR Nieuwsradio noemt het bureau het woord duurzaamheid onder andere betekenisloze vaagtaal.

Arthur Herpel, directeur van Heldergroen: “Terwijl we diezelfde taal zo hard nodig hebben om de grote massa van de bank te krijgen. Natuurlijk zijn zeven irritante piepjes in een radiocommercial wat veel, maar als Heldergroen nemen we oprecht graag afscheid van het woord duurzaamheid. In een paginagrote advertentie in het FD zetten we letterlijk een streep door het woord duurzaamheid.

En voor de boodschap van 40 seconden op BNR vonden we het wel lekker opvallend om het woord weg te piepen. We moeten de massa in beweging krijgen, en het woord duurzaamheid zit daarbij meer in de weg dan dat het bijdraagt aan positieve verandering. De campagne is daarmee ook een oproep om met elkaar meer scherpte en duidelijkheid te ontwikkelen in communicatie over duurzaamheid. We hopen met onze boodschap bedrijven en organisaties te bereiken die op een oprechte en daadkrachtige manier de wereld beter willen maken. Oja, en wie aanstekelijke alternatieven voor het woord duurzaamheid heeft mag ons ook altijd bellen”

www.heldergroen.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Nijmegen en Delft willen ook reclamebeperking buitenreclame

02-06-2025 | 16:48:00
In navolging van Den Haag, Utrecht en Haarlem hebben ook de gemeenteraden van Nijmegen en Delft het verzoek gedaan om reclameverboden in de openbare ruimte in te stellen voor fosiele reclames

Lisette Samplonius: Creatieve boost voor ECOstyle-campagne

23-05-2025 | 09:18:00
Tijdens een uitzending van Marketing Report spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Lisette Samplonius van finally an agency, en Liesbeth Tol-Moeke

Jos van den Bergh start bij VER als PR-coördinator

22-05-2025 | 15:20:39
Jos van den Bergh brengt ruime ervaring in de autobranche mee en gaat bijdragen aan de verdere positionering van de organisatie.

Verduurzaming woning stagneert door onzekerheid

22-05-2025 | 15:06:00
Hoewel een grote meerderheid van de Nederlanders actief energie bespaart, ervaart bijna driekwart belemmeringen bij verdere verduurzaming van hun woning. Dat blijkt uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht.

Jacqueline Reinders: Wecycle staat voor bewust recyclen

22-05-2025 | 10:30:39
Stichting OPEN is actief met het organiseren en uitvoeren en verbeteren van de inzameling, verwerking en recycling van afgedankte elektrische apparaten
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.