Havas Lemz en Wefilm ontwikkelen Praat vandaag over morgen-campagne Rijksoverheid

Havas Lemz ontwikkelde samen met Wefilm de campagne Praat vandaag over morgen. De opdrachtgever is het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. We worden elke dag een dagje ouder, maar staan daar liever niet bij stil. Toch is het goed om op tijd het gesprek te beginnen. Wie straks vol van het leven wil blijven genieten, praat vandaag over morgen.

Wat vind jij belangrijk voor later? 

Een gesprek over later is een moment van reflectie. Door stil te staan en terug te kijken op je leven weet je vaak beter welke kant je op wil. Dat geeft inspiratie en ideeën voor later. 

Bram Tervoort, Creative Director van Havas Lemz: "Met dit inzicht zijn we met Wefilm om de tafel gaan zitten. We hebben vervolgens met mensen in verschillende fases van hun leven gesproken over vroeger en over later. Zo is het idee ontstaan om mensen bij elkaar te brengen, waarbij iemand de ander mee neemt door zijn leven tot nu toe. Bij het nu aangekomen, blikken zij vooruit, waarbij ze praten over wat de toekomst zou kunnen bieden en hoe die toekomst er uit kan zien."

Roel Welling, Creative Director bij Wefilm: "We hebben de krachten gebundeld om deze pittige briefing te kraken, en dat is gelukt. We hebben gevoel en emotie weten toe te voegen aan een onbesproken onderwerp, waardoor het binnenkomt en gaat leven. Trots ook op de setting van de film, vormgegeven door kunstenares Heleen Blanken. Heel bijzonder om op deze manier door je leven te kunnen lopen."

De campagne bestaat uit online video’s, televisiecommercials, print in magazines en dagbladen, social-uitingen, displaybanners, nieuwsbrieven en video’s voor wachtkamerschermen.  

Daarnaast hebben gedragsbureau Duwtje en PR-bureau HvdM meegedacht hoe mensen geholpen kunnen worden, om daadwerkelijk met elkaar in gesprek te gaan over morgen.

Daniëlle Tamis, directeur van HvdM: "Met tips, gesprekskaarten en ervaringsverhalen helpen we mensen bij het gesprek. En laten we zien hoe mooi een gesprek over later kan zijn. Onder andere via media-aandacht. Ook minister Helder deelt haar verhaal. Als minister, maar vooral als 65-jarige ervaringsdeskundige. Want ook zij spreekt met haar gezin en vrienden over morgen. Over hoe je fit wil blijven, hoe je later wil wonen en wat je voor elkaar kunt doen als er zorg nodig is."

HvdM bracht meer dan 100 mensen bij elkaar, van brancheverenigingen en zorgverzekeraars tot gemeenten. Zij zetten zich in om mensen te helpen met praten over morgen. 

Op de website www.praatvandaagovermorgen.nl staan tips, gesprekskaarten en ervaringsverhalen. 

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Emiel Lijbrink en Dennis Cohen, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Pien Breukink, Dienst Publieke Communicatie | Bureau: Havas Lemz X Wefilm | Gedragsstrategie: Duwtje | Productie: Wefilm | Creatie: Marius Gottlieb & Roel Welling | Regie: Joey de Leeuw |  Head of productions: Roos Aalvanger & Beau van Assem | Productie: Bing Gall & Eveline Bloemendal | Camera: Thomas van Krugten | Art Director: Heleen Blanken | Research: Eva Vijselaar, Roos Drupsteen & Lieza Röben | Offline: Pelle Asselbergs | RTV Producer: Havas Rise | VO: Kim van Kooten | Geluid: Soundcircus | Muziek: Jorrit Kleijnen | Fotografie: Bram Schilling | Mediabureau: Initiative | PR: HvdM

www.havas.com

www.wefilm.com

www.hvdm.nl

www.duwtje.com

www.rijksoverheid.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Havas versterkt positie in Duitsland met Gauly Advisors

10-11-2025 | 09:31:28
Het bureau wordt onderdeel van H/Advisors, het wereldwijde strategische communicatieadviesnetwerk van Havas

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

Wendbare merken groeien sneller, toont Havas-onderzoek

16-10-2025 | 08:58:35
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.