Fightclub ontwikkelt hemelse BBQ-inhaker voor Kamado Joe

Binnen vijf minuten na de witte rook live op 350 digitale schermen én in hartje Londen

Zodra er witte rook uit de schoorsteen van het Vaticaan opstijgt bij de verkiezing van een nieuwe Paus, wakkert Kamado Joe het vuur aan met een slimme inhaker. Fightclub ontwikkelde een campagne rond hét moment waarop miljarden ogen wereldwijd naar één schoorsteen kijken. Witte rook betekent niet alleen een nieuwe Paus, het betekent ook dat het BBQ-seizoen officieel is begonnen.

Ralph Dijk, General Manager Middleby Outdoor - van het merk Kamado Joe: “Kamado Joe, onderdeel van Middleby Outdoor, heeft de afgelopen jaren wereldwijd een indrukwekkende groei doorgemaakt. De focus lag op merkopbouw, maar we staan nu op het punt om de volgende stap te zetten: het vergroten van merkvoorkeur bij de consument. Fightclub kwam met deze geweldig slimme inhaker, precies op het juiste moment.”

Michel Janse, Partner & Client Management bij Fightclub: "Ik werk al geruime tijd samen met Ralph Dijk aan het merk Masterbuilt, eveneens onderdeel van Middleby Outdoor. Kamado Joe stond al een tijd op de radar van Fightclub, en dit moment zagen we als de perfecte kans om iets bijzonders neer te zetten. Ralph laat zich graag verrassen, en het is geweldig dat hij openstaat voor onverwachte ideeën én ze mogelijk maakt. Dankzij die instelling en ons gezamenlijke vermogen om razendsnel te schakelen, konden we binnen no-time live."

Bram Verbogt, Partner bij Fightclub, is verantwoordelijk voor het creatieve idee: "Voor een creatief bureau is het geweldig wanneer alle ingrediënten samenkomen: urgentie, herkenning, humor en merkfit. Witte rook staat voor een nieuw begin, en net als bij het aansteken van een BBQ zie je daar ook eerst witte rook. Met deze boodschap trappen we op een eigenzinnige manier het BBQ-seizoen van Kamado Joe af en spelen we in op een bijzondere gebeurtenis."

Enkele minuten nadat de wereld te horen kreeg dat er een nieuwe Paus was gekozen, was de boodschap al zichtbaar op prominente DOOH-schermen in alle grote steden van Nederland, in hartje Londen en via diverse online kanalen. 

Spectaculaire rondrijdende rookshow

Rondrijdende Qcars met digitale schermen brengen de boodschap verder tot leven in Amsterdam en Rotterdam. Op het scherm stijgt witte rook op uit de Kamado Joe, terwijl er ook echte rook uit de installatie komt. 

Credits:
Klant: Kamado Joe | Creative Agency: Fightclub | DOOH-mediabureau: Out Of Home Masters

www.fightclubagency.com

www.outofhomemasters.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Cees Faes: Maar Lode, Thijs, Erik en Andy doen het ook best goed hoor, mam.

28-10-2025 | 16:25:00
Over mijn moeder en de Reclamebureau 100 van vorig jaar.

Cees Faes: Ik voel een afstand

17-10-2025 | 10:58:24
Vanochtend om kwart over zes stond ik weer in de file. Niet omdat ik daar plezier in heb, ik heb geen fetisj voor remlichten

Dennis de Cat: Het kost meer als je niets doet

16-10-2025 | 11:47:48
Het doel van het bezoek was het volledige bureau, van strategie tot studio, in vijf intensieve dagen transformeren naar een nieuwe manier van werken met AI

Rory Flynn: AI pakt vooral werk weg dat niemand zal missen

16-10-2025 | 10:16:00
Rory Flynn, een van de toonaangevende AI-autoriteiten op het gebied van creative intelligence en generative workflows, was te gast bij Fightclub.

Cees Faes: De handschoenen uit

02-10-2025 | 14:57:41
We hebben een nieuw manifest: de Pitchcode 2025.

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning

30-10-2025 | 14:58:20
De samenwerking is gericht op het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van doelgroepen via relevante mediakanalen.

DJI werft vakmensen voor rol als arbeidsbegeleider

30-10-2025 | 12:34:00
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een doelgroepcampagne met de titel Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.