Eva Jinek van RTL Nederland naar NPO (AVROTROS)

Eva Jinek verlaat vanaf 1 januari 2024 RTL Nederland en stapt voor minimaal 4 jaar over naar de NPO. Daartoe heeft de presentatrice een contract gesloten met de omroep AVROTROS. Ze zal een nog te ontwikkelen programma met actualiteiten en cultuur gaan maken.

Eva Jinek stapte in januari 2020 over van de NPO naar RTL Nederland waar ze vier jaar lang de talkshow JINEK presenteerde. De talkshow wordt geproduceerd door PilotStudio. Beau van Erven Dorens en later ook Renze Klamer en Humberto Tan hadden in haar uitzendloze periodes hun eigen talkshows bij RTL4.

Eva Jinek werkte eerder voor NPO-omroepen als NOS, WNL, KRO en KRO-NCRV.

Eric van Stade, algemeen directeur AVROTROS: “AVROTROS heeft de nadrukkelijke wens om een onderscheidend programma te brengen waarbij actualiteiten en cultuur de basis vormen. Eva heeft ruimschoots bewezen dat zij zo’n programma met verve kan dragen. Daarom heb ik haar benaderd met de vraag of ze openstond voor een terugkeer naar de publieke omroep. Haar komst is een verrijking voor AVROTROS en de publieke omroep in het algemeen.”

Eva Jinek: “Ik kijk met veel plezier terug op de afgelopen jaren bij RTL. De hele periode was avontuurlijk en ook nog eens heel leerzaam. Nu is het tijd voor iets anders. Toen AVROTROS me vroeg terug te keren naar de publieke omroep om samen met hen een programma te ontwikkelen waarin ik zowel mijn journalistieke kant maar vooral ook mijn hart voor cultuur een plek kan geven, werd ik meteen enthousiast. We hebben heel veel zin om de kijker daar straks mee te inspireren. Op een later moment gaan we de plannen voor onze samenwerking in detail uitwerken, maar eerst komt mijn baby en daar kijk ik nu natuurlijk heel erg naar uit.''

www.npo.nl

www.avrotros.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Publieke omroep bereikt 10 miljoen mensen met verkiezingen

30-10-2025 | 13:05:00
Het best bekeken moment was woensdagavond rond 21.26 uur, vlak voor de tweede exitpoll. Toen keken 2,7 miljoen mensen naar Nederland kiest de uitslagen

[DutchMedia Podcast] over Ster-reclame, NPO Blend & WK bij NOS

15-10-2025 | 09:39:04
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Minister Gouke Moes (BBB) geeft definitieve toestemming voor NPO Blend

08-10-2025 | 18:18:00
Minister Gouke Moes (BBB) van  OCW heeft de NPO definitieve toestemming gegeven voor NPO Blend. De radiozender is op 6 november 2023 gestart op experimentele basis om biculturele 35- tot 54-jarigen te bereiken en wordt online en via DAB+ verspreid

NPO-hervorming omroepverenigingen: geen overeenstemming over vorming omroephuizen

04-10-2025 | 01:37:00
Er is geen overeenstemming tussen de omroepverenigingen bereikt over de vorming van omroephuizen. Dit is de conclusie van Meindert Landsmeer die als procesregisseur door toenmalig NSC-minister Eppo Bruins was aangesteld

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:00
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.