Dentsu Creative ontwikkelt social-first campagne Zalando

In samenwerking met Dentsu Creative Amsterdam heeft Zalando een lokale, social-first campagne ontwikkeld waarin eigen stijl en vrije keuze het podium krijgen. De campagne vloeit voort uit de internationale merkcampagne What Do I Wear.

De campagne speelt in op de universele vraag die iedereen — ongeacht leeftijd, locatie, geslacht of achtergrond — zichzelf dagelijks stelt: wat doe ik aan?! Zalando wil met deze campagne laten zien hoe het platform het maken van modekeuzes eenvoudiger maakt en consumenten inspireert om met vertrouwen hun eigen stijl te ontdekken.

Met vier snap-style online video’s speelt Zalando in op de populaire meme-cultuur, waarin verrassende en herkenbare situaties centraal staan en fashion op een onverwachte, prominente manier naar voren komt. Hierbinnen is momentum in media extra belangrijk, daarom volgt de campagne een mediastrategie. De video's worden namelijk unbranded verspreid via populaire meme-platforms zoals Dumpert en ondersteund door samenwerkingen met creators. Pas later claimt Zalando de campagne door dezelfde video's, voorzien van branding, uit te rollen via DOOH en gesponsorde advertenties op verschillende lifestyle en fashion blogs.

Anne Merel, Creative Director bij Dentsu Creative: "Met deze campagne willen we meer doen dan alleen fashion laten zien; we willen cultureel relevant zijn. Door creatief om te gaan met media positioneren we Zalando als een merk dat niet alleen trends volgt, maar ook de culturele pulse van nu weet te vangen. Dit is de eerste stap naar een hyperlokale en herkenbare merkervaring."

Credits:

Klant: Zalando | Strategie en creatie: Dentsu Creative Amsterdam | Mediastrategie en inkoop: Dentsu Media | Productiemaatschappij: Underscore | Director: Ashley Röttjers

www.dentsu.com

www.zalando.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Dentsu en KPN tonen kat Louis in filmische kerstcommercial

04-12-2025 | 12:00:00
KPN komt deze feestdagen met een kerstcampagne rond kat Louis, waarbij iedere scène is gemaakt met generative AI.

Dentsu Creative Amsterdam lanceert DC PR

02-12-2025 | 12:00:00
Met de lancering speelt het bureau in op een groeiende behoefte in de markt, waar merken niet alleen gezien, maar ook vertrouwd willen worden.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen

03-11-2025 | 13:53:00
Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.