Dawn lanceert campagne: Kap Het Bostheater Niet

Door het korten op subsidies zal het Amsterdamse Bostheater, zoals vele andere gezelschappen en podia, ermee moeten kappen. Om dat te voorkomen werd samen met creatief en strategisch bureau Dawn een campagne gelanceerd in de vorm van een noodkreet: Kap Het Bostheater Niet.

Stop met Kappen

Om aandacht te vragen voor hun redding heeft het Amsterdamse Bostheater samen met Dawn een campagne gelanceerd rondom één simpele boodschap: Kap het Bostheater Niet. De slogan wordt onder de aandacht gebracht in drie tinten groen en een op hout geïnspireerde letter. Naast de hoofdslogan bestaat de campagne uit andere kap-uitingen, zoals ‘40 jaar cultuur kap je niet zomaar’ en een ‘Kappen Nou’ social-activatie.

Brenda Waegemaekers, Creative Director bij Dawn: "Met beperkte tijd en middelen heb je maar één optie: opvallen. Gelukkig is een noodsituatie een vruchtbare bodem voor creativiteit. Voor een culturele plek die met uitsterven bedreigd wordt, komen wij meteen in actie. Nu de gemeente nog."

De campagne kan in het wild gespot worden in Amsterdam en omstreken. Op sociale media kunnen mensen persoonlijk actie voeren en op de website is een speciale actiepagina in het leven geroepen waar mensen in een reactie kunnen delen waarom het Bostheater moet blijven. Er zijn inmiddels meer dan 4700 reacties achtergelaten en de teller tikt door.

Ingejan Ligthart Schenk, directeur Amsterdamse Bostheater: "Dawn heeft ons enorm geholpen door met een aansprekende campagne en een heldere slogan het belang van het Amsterdamse Bostheater zichtbaar te maken. Het publiek heeft zich massaal achter deze campagne geschaard. Nu is het aan de politiek om te zorgen dat dé plek waar cultuur en natuur samenkomt niet verdwijnt."

www.dawn.nl

www.bostheater.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.