
Dawn lanceert campagne: Kap Het Bostheater Niet
Door het korten op subsidies zal het Amsterdamse Bostheater, zoals vele andere gezelschappen en podia, ermee moeten kappen. Om dat te voorkomen werd samen met creatief en strategisch bureau Dawn een campagne gelanceerd in de vorm van een noodkreet: Kap Het Bostheater Niet.
Stop met Kappen
Om aandacht te vragen voor hun redding heeft het Amsterdamse Bostheater samen met Dawn een campagne gelanceerd rondom één simpele boodschap: Kap het Bostheater Niet. De slogan wordt onder de aandacht gebracht in drie tinten groen en een op hout geïnspireerde letter. Naast de hoofdslogan bestaat de campagne uit andere kap-uitingen, zoals ‘40 jaar cultuur kap je niet zomaar’ en een ‘Kappen Nou’ social-activatie.
Brenda Waegemaekers, Creative Director bij Dawn: "Met beperkte tijd en middelen heb je maar één optie: opvallen. Gelukkig is een noodsituatie een vruchtbare bodem voor creativiteit. Voor een culturele plek die met uitsterven bedreigd wordt, komen wij meteen in actie. Nu de gemeente nog."
De campagne kan in het wild gespot worden in Amsterdam en omstreken. Op sociale media kunnen mensen persoonlijk actie voeren en op de website is een speciale actiepagina in het leven geroepen waar mensen in een reactie kunnen delen waarom het Bostheater moet blijven. Er zijn inmiddels meer dan 4700 reacties achtergelaten en de teller tikt door.
Ingejan Ligthart Schenk, directeur Amsterdamse Bostheater: "Dawn heeft ons enorm geholpen door met een aansprekende campagne en een heldere slogan het belang van het Amsterdamse Bostheater zichtbaar te maken. Het publiek heeft zich massaal achter deze campagne geschaard. Nu is het aan de politiek om te zorgen dat dé plek waar cultuur en natuur samenkomt niet verdwijnt."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Ayvens en Dawn zetten occasionlease Europees in
Dawn en de Baak lanceren derde seizoen leiderschapspodcast
Dawn ontwikkelt merkcampagne en rebranding voor vredesorganisatie PAX
[Interview] Justine Passera (De Baak): Nadenken alleen is niet genoeg
Ik ervaar crisis-actie van Dawn richt zich op onderbelichte maatschappelijke problemen
Gepubliceerd door: Daan Dekkers