
[Content Marketing Awards 2024] Storyboard Agency: AXE NEXT G.O.A.T SESSIONS
Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024
De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl
Elevator Pitch
Dankzij Gen Z ontstond er een new scent in hiphop, met een moderne en inclusievere kijk op de oorspronkelijk masculine scene. Met de AXE NEXT G.O.A.T Sessions gaven we deze nieuwe generatie artiesten op verschillende festivals een podium en de kans om de volgende hiphopsensatie te worden. AXE Fine Fragrance werd een veelbesproken onderwerp en wist het Gen Z-publiek te boeien, waardoor de nieuwe geuren van AXE een favoriet werden.
Briefing
AXE wilt het meest besproken FMCG-merk zijn onder Gen Z en aanwezig zijn op de platforms waar zij actief zijn, communiceren over hun passies en samenwerken met influencers die zij als cool beschouwen. AXE lanceerde zijn beste geuren ooit met de Fine Fragrance-collectie. De uitdaging was om Gen Z te overtuigen van het transformerende effect van deze onweerstaanbare geuren. Het doel was om hen te motiveren over te stappen naar deze nieuwe collectie.
Insights
We hebben ons verdiept in de Gen Z-cultuur en ontdekt dat hiphop steeds meer de dominante popcultuur in de Benelux wordt. Ons onderzoek toonde de sterke invloed van lokale hiphopartiesten, wat ook duidelijk zichtbaar is in de Spotify-hitlijsten in Nederland en Belgie.
Dankzij Gen Z ontstond er een new scent in hiphop, waarbij een moderne kijk werd gebracht op de traditioneel vrij conservatieve cultuur. Dit werd gekenmerkt door de opkomst van vrouwelijke rappers, queer iconen en een bredere inclusiviteit, volledig in lijn met de merkwaarden van AXE.
Strategie | Aanpak | Resultaat
Als reactie op deze new scent lanceerden we de campagne: AXE NEXT G.O.A.T. Sessions. We tourden met een mobiele AXE-stage langs verschillende festivals in de Benelux, waar we 12 opkomende hiphoptalenten de kans gaven om de volgende hiphopsensatie te worden. Deze talenten traden op in een intieme setting en kwamen direct in contact met hun fans.
Om de magie na de festivals voort te zetten en ons bereik verder te vergroten, deelden we hun optredens op het TikTok-kanaal @nextgoatsessions. In samenwerking met TikTok-influencers Ta Joela en Arno the Kid creëerden we vox pop-content op de festivals, die miljoenen Gen Z-mannen bereikte en hen onderdompelde in de wereld van hiphop. Een panel van drie deskundige juryleden beoordeelde elk optreden en kroonde uiteindelijk ADF Samski tot de volgende G.O.A.T. in hiphop. Tijdens een van zijn liveshows verrasten we hem, wat zorgde voor een onvergetelijke ervaring voor het publiek.
De campagne overtrof alle verwachtingen: de kwaliteit perceptie van AXE kreeg een aanzienlijke boost, met een toename van 24 procent. Daarnaast steeg de merkwaarde inclusiviteit met 51 procent, en maar liefst 40 procent van de consumenten gaf aan het product te willen kopen na het zien van de campagne. AXE Fine Fragrance werd een veelbesproken onderwerp en wist het Gen Z-publiek succesvol te boeien, waardoor de Fine Fragrance Collection een nieuwe favoriet werd.
Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024
Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.
Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.
De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024
Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl
Partners CMTA
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen