CEO Erwin van Luit verlaat Roularta Media Nederland

Erwin van Luit zal per 1 juli 2024 Roularta Media Nederland verlaten. Roularta Media Nederland is uitgever van titels als EW, Plus Magazine, delicious., Happinez en Flow. Erwin van Luit is sinds 2017 CEO van deze op een na grootste magazine publisher van Nederland. Hij leidde New Skool Media, dat drie jaar geleden onderdeel werd van het Belgische Roularta Media Group. Erwin van Luit is ook sinds december 2022 voorzitter van de brancheorganisatie MMA, waar hij sinds 2020 bestuurslid is.

Erwin van Luit: “Roularta Media Nederland staat er heel goed voor en heeft een uitermate stevige marktpositie op de magazine-markt. De gewenste internationale samenwerking en kruisbestuiving met de Belgische activiteiten heeft een goede vorm gekregen, daarnaast zijn de recente overnames en integratie van de voormalig WPG-titels Happinez, Yoga by Happinez, Psychologie Magazine goed verlopen en datzelfde geldt voor de overnames van Flow (ex-DPG) en sportmerk Helden Magazine.

Ook staat er een sterke strategie, die Roularta Media Nederland toekomstbestendig maakt. Ik ben er ontzettend trots op wat we de afgelopen jaren met alle collega’s bereikt hebben en weet zeker dat deze successen in de toekomst een goed vervolg zullen krijgen.”

Xavier Bouckaert: zeer dankbaar

Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group: “Wij zijn Erwin zeer dankbaar voor zijn bijdragen aan het succes en de marktpositie van Roularta in Nederland. De integratie na de overname, en de genoemde acquisities zijn prestaties waar we vol trots op terugkijken. Heel jammer dat Erwin van Luit heeft besloten zijn loopbaan buiten Roularta voort te zetten. Ik wens hem daar alle succes bij.’

Voorlopig worden de CEO-taken bij Roularta Media Nederland waargenomen door de huidige CFO, Lars Duurinck.

www.roularta.nl

www.roularta.be

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Roularta Media Group: dalende omzetten en verliescijfers in H1, 2025

22-08-2025 | 13:35:00
Roularta Media Groep heeft in het eerste half jaar van 2025 146,2 miljoen euro omzet gedraaid oftewel 8,3 procent minder dan over dezelfde periode in 2024. Het mediabedrijf zag daarbij ook een operationeel en netto verlies, terwijl in 2024 nog winst werd gemaakt

Belgische uitgevers voeren campagne om Belgisch te adverteren

01-08-2025 | 16:56:00
De Belgische uitgevers DPG Media, Mediahuis, Roularta, IPM en Rossel hebben in hun uitgaven campagne gevoerd om adverteerders te bewegen Belgisch te adverteren

Magixx Digital bundelt digitaal aanbod magazinemerken

22-07-2025 | 13:53:56
Roularta Advertising, DPG Media Advertising, IPM Advertising en Rossel Advertising introduceren Magixx Digital, een gezamenlijke digitale propositie

Bod op Roularta Media Group nog niet voldoende

17-07-2025 | 20:03:00
Het bod van de familie De Nolf om meer dan 95 procent van de aandelen van Roularta Media Group in handen te krijgen is niet geslaagd. De familie heeft via Koinon NV inmiddels 93,13 procent in handen gekregen

Immoscoop en Roularta bundelen krachten in vastgoedmarkt

24-04-2025 | 09:04:00
Roularta Media Group en het Vlaamse vastgoedplatform Immoscoop gaan een strategisch partnerschap aan.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.