Cannes 2025: Daan de Raaf over Happiness Amsterdam

New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag ontvangen Bas Vlugt en Peter Wybenga vooraanstaande experts uit media en marketingcommunicatie. In gesprek met Marketing Report vertelt Daan de Raaf, Co-founder & Strategy Partner van Happiness Amsterdam, hoe Happiness Amsterdam in korte tijd stevig op de kaart is gezet.

Tijdens Cannes Lions kan Happiness terugkijken op een indrukwekkende prijzenoogst. Daan de Raaf: “We hebben één keer goud, drie keer zilver, één keer brons en vijf shortlists gewonnen voor Burger to King. Dat is gemaakt door Happiness Brussel voor Burger King. We zijn er ontzettend trots op – het idee is simpel, maar zo slim uitgevoerd.”

Daan de Raaf: “Burger King is natuurlijk een challengermerk en wil populair zijn bij jongeren. Gaming is daarin belangrijk. In FIFA 25 zitten spelers die Burger of King heten. Als Burger de bal naar King speelt en scoort, krijgt de gamer een gratis Whopper. Dankzij nieuwe technologie spreekt de commentator nu ook minder bekende namen uit, dus dit kon ineens. Het werd zo populair dat spelers met die namen massaal in de ranglijsten stegen.”

Happiness Amsterdam in de lift

Happiness Amsterdam – gestart als Nederlandse tak van het Brusselse moederschip – groeit stevig door. Daan de Raaf: “We zijn begonnen met Marktplaats en dat werk is gezien en succesvol. We hebben daar drie lampen mee gewonnen op de ADCN en mooie nieuwe klanten mogen verwelkomen. Het gaat goed: we groeien en verhuizen binnenkort binnen hetzelfde pand naar een grotere ruimte. Er was simpelweg te weinig plek om met iedereen tegelijk te bellen of overleggen.”

Die groei is geen vanzelfsprekendheid.

Daan de Raaf:  Dingen gaan niet vanzelf. Je moet keihard werken aan je bekendheid. We hebben sterk werk nodig gehad om te laten zien: dit is onze visie, zo werken wij. Dat heeft ons enorm geholpen.”

Zichtbaarheid is essentieel

Het succes in Cannes en de samenwerking met Marketing Report zijn volgens Daan belangrijke keuzes geweest om Happiness zichtbaar te maken. Daan de Raaf: “Voor een klein bureau is investeren in zichtbaarheid een must. Mensen moeten je verhaal en je werk kennen. Als ze dat niet doen, kom je niet op een shortlist en bellen ze je niet. Je moet op het juiste moment in hun hoofd zitten. Daarom moet je zichtbaar én hoorbaar zijn.”

Beluister de uitzending hier

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.

Fiona Vanderbroeck: Merkbouw met creators is de toekomst

02-07-2025 | 09:44:02
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie

02-07-2025 | 09:19:31
Kunstmatige intelligentie (AI) blijft een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wereldwijde bedrijven opereren

Cannes Lions: Voortaan strengere regels na manipulatie

01-07-2025 | 11:44:00
De Cannes Lions-organisatie gaat vanaf de Cannes Lions-editie 2026 strengere regels invoeren naar aanleiding van ingetrokken Braziliaanse inzendingen waar misleiding en manipulatie is vastgesteld

Marketingwereld in rep en roer door Lions-kwestie rond GUT

27-06-2025 | 01:33:00
De Gouden Lion die GUT Amsterdam heeft gewonnen in de categorie Creative Effectiveness met een campagne voor het biermerk Hertog Jan (van AB-InBev) zou onterecht vergeven zijn

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.