
BNNVARA en GoSpooky lanceren online campagne Soundcheck je Toekomst
BNNVARA komt in samenwerking met social tech agency Gospooky, MassiveMusic en Robot Kittens met de online campagne Soundcheck je Toekomst. Deze campagne gebruikt de kracht van muziek om jongeren te helpen hun politieke stem te ontdekken en deze te laten horen op 22 november.
In 2021 ging slechts 68,5 procent van de jongeren naar de stembus. Met deze interactieve soundcheck-tool kunnen gebruikers als producer van hun toekomst zich verdiepen in de belangrijkste politieke onderwerpen. De campagne wordt gelanceerd via TikTok, Snapchat en Instagram. Ook helpen social creators om hun leeftijdsgenoten te stimuleren om hun eigen politieke geluid te ontdekken en hun stem te laten horen.
Wie je bent en waar je voor staat
Tim van der Wiel, Founder Gospooky: “Muziek vormt voor jongeren echt een deel van hun persoonlijkheid. Dat zien we terug op leading social kanalen zoals TikTok en Snap. Muziek is echt een manier om te laten zien wie je bent en waar je voor staat. Met de interactieve tool kunnen jongeren nu muziek produceren in lijn met hun politieke gedachten."
Friso Hoekstra, Head of Production bij MassiveMusic: “We werkten samen met producers uit de doelgroep en creëerden beats in verschillende stijlen, variërend van hiphop tot Nederlandstalige pop en namen met verschillende stemmen politieke statements op, van gerapt tot gezongen. Hiermee bieden we jongeren de mogelijkheid een muzikale versie van hun politieke profiel te creëren, waarmee ze hun stem kunnen laten horen op en rond 22 november.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ICMA 2025 - HEMA x Bela Becht
ICMA 2025 - KLM x Sander
ICMA 2025 - Andrélon Iftar
ICMA 2025 - The Gluta Glow Up
ICMA 2025 - Andrélon - Haarkriebelen
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in
Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld
[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative
Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025
DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert