Bindinc. komt met VOD Insights

Bindinc. is gestart met een maandelijks overzicht van kijkgedrag en aanbod van streamingdiensten die actief zijn op de Nederlandse markt.

Het gaat daarbij om detailoverzichten van welke content waar beschikbaar is, wat het publiek waar bekijkt en hoe dit gewaardeerd wordt. Het gaat dan om subscription VOD platforms.

Het onderzoek wordt door Motivaction uitgevoerd bij 4.000 Nederlanders tussen de 16 en 80 jaar dat representatief is voor de Nederlandse bevolking. Bindinc. claimt de eerste en enige partij te zijn die dit overzicht biedt.

Tegen betaling kunnen afnemers toegang krijgen tot deze b2b-dienst. Met VOD Insights wordt ook inzicht gegeven in demografische gegevens zoals leeftijd en geslacht van kijkers.

Bindinc. denkt dat met deze data kunnen contentproducenten, omroepen en zenders, streamingplatforms en mediabureaus hun marktproposities kunnen versterken en zo beterde door hun gewenste doelgroep kunnen bereiken.

Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc. “De constant veranderende streamingmarkt groeit en is gefragmenteerd. Niemand weet waarom abonnees kijken, met wie en hoe vaak. Individuele VOD-spelers hebben hun eigen inzichten, maar er is geen totaaloverzicht van alle content of alle kijkers, of het gedrag van de kijkers. Dat overzicht biedt Bindinc. VOD Insights nu als enige in Nederland. Met onze recent gelanceerde dienst brengen wij nu voor het eerst het hele streaming landschap haarscherp in beeld.”

Bindinc. is eigendom van de publieke omroepverenigingen AVROTROS (25 procent) en KRO-NCRV (50 procent) alsmede DPG Media (25 procent). Bindinc geeft onder meer de omroepbladen Avrobode, Televizier, TV Film, KRO Magazine, NCRV Gids en Mikro Gids uit en is digitaal met onder meer tvgids.nl actief.

De Formule 1 in Saoedi-Arabië op Viaplay was de best bekeken streaming videocontent van maart, gevolgd door You van Netflix

Co-viewing top 3 in maart

De top drie van streaming videocontent in Nederland die het meeste samen gekeken werd in maart 2023:

  1. Incognito - Videoland
  2. Star Wars; The Mandalorian - Disney+
  3. Alice in Borderland - Netflix

www.bindinc.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.