awesome. en Humanistisch Verbond lanceren serie Boegbeelden

Tijdens Pride Amsterdam presenteren awesome. social & content agency en het Humanistisch Verbond de portretserie Boegbeelden. De reeks is een reactie op de toenemende beperkingen van LHBTIQA+ rechten in Europa en benadrukt het belang van zichtbaarheid.

Vier mensen uit de LHBTIQA+ community delen in de serie hun persoonlijke verhaal. Solange Dekker, Fred Butter, Elise Semara en Florian Franken gaan in gesprek tijdens een vaartocht over de Amsterdamse Prinsengracht, langs de route van de Canal Parade.

Intieme gesprekken over zichtbaarheid

In gesprekken op het water vertellen zij over acceptatie, liefde, wetgeving en geweld. De verhalen onderstrepen het belang van Pride, juist in een tijd waarin mensenrechten steeds vaker onder druk staan.

Jasper van Schaik, Content Creative bij awesome.: "Deze serie liet me opnieuw naar mijn eigen community kijken. Ik ben open over mijn geaardheid, maar niet activistisch. Toch voel ik juist nu de noodzaak om iets te zeggen voor iedereen die zich afvraagt: 'Waarom is Pride eigenlijk nog nodig?’ Met aandacht streven we naar acceptatie en we mogen trots zijn op de mensen die zich uitspreken voor verandering."

Gedeelde overtuiging

De samenwerking tussen awesome. en het Humanistisch Verbond komt voort uit een gedeeld geloof in de kracht van zichtbaarheid. Volgens het Humanistisch Verbond gaat Pride over het fundamentele recht om zichtbaar, vrij en gelijkwaardig te leven.

Vanja Mlinar, medeoprichter en Creative Director van awesome.: "Pride herinnert eraan dat vrijheid nooit vanzelf spreekt. Die moet je blijven verdedigen, ook in een stad als Amsterdam, ook in 2025. Dat de mensen in deze serie het woord willen nemen, daar kunnen we alleen maar dankbaar voor zijn. Zij zijn de boegbeelden van een bredere beweging en verdienen onze volle aandacht.:

Publicatie via sociale kanalen

De portretten zijn elk circa drie minuten lang en worden gepubliceerd op 24, 26, 28 en 30 juli via de social-kanalen van @awesomeagency.official en @humanistischverbond. De afleveringen zijn ook terug te vinden via de profielen van de deelnemers.

www.awesomeagency.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

SuperRebel.Agency en PostNL winnen goud bij Dutch PR Awards 2025

15-10-2025 | 13:32:00
De case Van klacht naar kans werd bekroond met GOUD in de categorie Social Media.

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Antal van Pelt: De next grote luxe: niet gevonden worden

14-10-2025 | 10:50:00
Marketing Mores – een maandelijkse column over de ongeschreven regels, gebruiken en cultuur van de branche. In deze editie vertelt Antal van Pelt over de toekomst van branding


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.