Alfred en DEPT in de race om het account van Lidl

In ieder geval Alfred en DEPT doen mee aan de eerder bekend geworden pitch die Lidl heeft uitgezet voor de keuze van een creatief bureau. Dit bevestigt Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing, Branding en Packaging van Lidl aan Marketing Report. Lidl heeft besloten dat er vooralsnog geen derde bureau gelecteerd zal worden voor de pitch.

Eerder is aangegeven dat Joe Public die de afgelopen 5 jaar het reclamebureau is geweest van Lidl, na overleg tussen beide partijen niet mee doet aan de pitch. Er hebben circa 50 bureaus zich gemeld voor de pitch.

De verwachting is dat in juni 2023 de keuze zal worden gemaakt welk bureau als winnaar uit de bus zal komen.

Lidl bestaat in Nederland sinds 1997 en telt thans circa 440 filialen met in totaal 21.000 medewerkers en 6 distributiecentra. Volgens Nielsen is Lidl met 152 miljoen aan bruto adverteerdersbudget in 2022 (na Albert Heijn) de op één na grootste adverteerder van Nederland. Onderzoeksbueau Adfact gaat bij Lidl uit van 88,2 miljoen bruto adverteerdersbudget in 2022. Sinds 2007 is Zigt het mediabureau van Lidl; eind 2021 werd die samenwerking verlengd.

www.lidl.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

DEPT en Bol werken samen aan back to school-campagne

28-08-2025 | 09:02:00
Hiermee richt het bedrijf zich op gezinnen en studenten die na de zomer weer beginnen aan een nieuw school- en studiejaar.

Schwarzenegger en Moeller samen in Parkside-campagne

28-08-2025 | 09:00:00
Arnold Schwarzenegger en Ralf Moeller zijn binnenkort samen te zien in een nieuwe campagne van doe-het-zelfmerk Parkside.

Guerrilla-actie van Cogonez zet haven centraal tijdens SAIL

27-08-2025 | 17:26:56
Tijdens de SAIL-in van SAIL Amsterdam 2025 werden bezoekers verrast met een opvallende campagne van Werkenindehaven.amsterdam.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland

27-08-2025 | 09:33:00
Na eerdere campagnes in Nederland en België werkt Natwerk nu ook voor BiFi in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

GoSpooky en Etos koppelen Insta-mijlpaal aan luierdonatie

27-08-2025 | 08:55:46
Modellen bepakt met Philips Airfryer-rugzakken verrassen foodies in de wachtrijen voor eetgelegenheden met vers bereide snacks uit de airfryer
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.