Alfred en DEPT in de race om het account van Lidl

In ieder geval Alfred en DEPT doen mee aan de eerder bekend geworden pitch die Lidl heeft uitgezet voor de keuze van een creatief bureau. Dit bevestigt Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing, Branding en Packaging van Lidl aan Marketing Report. Lidl heeft besloten dat er vooralsnog geen derde bureau gelecteerd zal worden voor de pitch.

Eerder is aangegeven dat Joe Public die de afgelopen 5 jaar het reclamebureau is geweest van Lidl, na overleg tussen beide partijen niet mee doet aan de pitch. Er hebben circa 50 bureaus zich gemeld voor de pitch.

De verwachting is dat in juni 2023 de keuze zal worden gemaakt welk bureau als winnaar uit de bus zal komen.

Lidl bestaat in Nederland sinds 1997 en telt thans circa 440 filialen met in totaal 21.000 medewerkers en 6 distributiecentra. Volgens Nielsen is Lidl met 152 miljoen aan bruto adverteerdersbudget in 2022 (na Albert Heijn) de op één na grootste adverteerder van Nederland. Onderzoeksbueau Adfact gaat bij Lidl uit van 88,2 miljoen bruto adverteerdersbudget in 2022. Sinds 2007 is Zigt het mediabureau van Lidl; eind 2021 werd die samenwerking verlengd.

www.lidl.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.