ALDI kiest voor Joe Public Amsterdam

Na een pitch waarvoor meerdere bureaus werden uitgenodigd heeft ALDI gekozen voor Joe Public Amsterdam.

De scope van de opdracht is breed: van ontwikkeling van de merkstrategie tot campagneproductie en contentcreatie. Voorheen maakte ALDI voor de omnichannel marketingcommunicatie gebruik van drie bureaus: Indie Amsterdam en met Blauw Gras (Ace) voor social media en Wayne Parker Kent (Mediahuis Nederland) voor specifieke contentmarketing.  Door nu alles in handen van één bureau te leggen wil ALDI efficiënter werken. Wavemaker (GroupM/WPP) blijft het mediabureau.

Joe Public Amsterdam gaat het account doen met een speciaal hiervoor samengesteld team dat voor een deel bestaat uit een afvaardiging van digitale experts van partnerbureau Springbok die zullen meewerken in het team van Joe Public.

Antoine Houtsma, Founder en Managing Director van Joe Public Amsterdam: “We zijn uiteraard heel blij met deze grote nieuwe klant. Dat komt door een paar dingen. Eén: de mensen van ALDI zijn echt superleuk. Wat een fijn team om mee samen te werken! Twee: met de eerdere aansluiting van Joe Public bij Springbok was het de bedoeling om voor grote adverteerders te gaan werken en door alle lagen van communicatie heen aan merken te kunnen bouwen. Precies wat ALDI nu zoekt.

En drie: net als Joe Public is ALDI ook altijd op zoek naar hoe dingen efficiënter kunnen. Toen ze in eerste instantie aanklopten leek het zelfs ons iets te ambitieus wat zij wilden. Maar het bleef knagen. En uiteindelijk hebben we een aantal slimme dingen bedacht waardoor we de grenzen nog iets verder gaan oprekken in hoe je zaken efficiënter aan kunt vliegen.”

2023 was een succesvol jaar voor Joe Public Amsterdam. Het was met drie Effies het best scorende bureau bij de Effie Awards en tevens het in de breedte meest bekroonde bureau van het jaar. Daarnaast won Joe Public Amsterdam bureaupitches voor Koninklijke Grolsch en Autotrack en kan daar nu dus ALDI aan toevoegen.

www.joepublic.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.