Albert Heijn: kilometers besparen met Buurt Bezorgbundel

Dankzij slimme algoritmes worden bezorgmomenten op elkaar afgestemd

Albert Heijn introduceert vanaf volgende week een nieuwe bezorgoptie: de Buurt Bezorgbundel. Deze bezorgoptie biedt klanten met een Bezorgbundel de mogelijkheid om boodschappen te laten bezorgen als de bezorger toch al in de buurt is. Doordat de bezorgers efficiëntere routes rijden, wordt de CO2e-uitstoot van de online bezorging nog verder verminderd. De Buurt Bezorgbundel is een uitbreiding van de Buurtroute, waardoor afgelopen jaar al 600.000 kilometer minder werd gereden.

Dankzij slimme algoritmes worden bezorgmomenten op elkaar afgestemd

Albert Heijn investeert continu in duurzame innovaties. Dankzij slimme algoritmes worden bezorgmomenten op elkaar afgestemd, waardoor de bezorgwagens efficiënter worden ingezet. Daarnaast wordt het aantal elektrische bezorgauto’s steeds verder uitgebreid, wat bijdraagt aan minder uitstoot en stillere bezorgingen in woonwijken. Met de nieuwe Buurt Bezorgbundel onderstreept Albert Heijn zijn ambitie om boodschappen doen en/of te laten bezorgen steeds duurzamer en efficiënter te maken.  

Een vast bezorgmoment kiezen

Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn: "De hele buurt kan bij ons online boodschappen doen. Met de introductie van deze bezorgoptie kunnen klanten met een Bezorgbundel besparen op bezorgkosten en kilometers. Daarnaast spelen we in op de toenemende vraag naar online boodschappen. Klanten kunnen met dit abonnement ook een vast bezorgmoment kiezen en ook vanaf drie weken van tevoren bestellen."

In 2024 600.000 kilometers bespaard

Met de al bestaande Buurtroute heeft Albert Heijn in 2024 600.000 kilometers bespaard, goed voor minstens 15 rondjes om de wereld. Met de Buurt Bezorgbundel verwacht Albert Heijn nog meer kilometers en CO2e-uitstoot te besparen. Met de bezorgoplossingen en landelijke bezorging op alle dagen van de week brengt de supermarktketen gemak naar de Nederlandse huishoudens.  

CO2e-uitstoot wordt verminderd

Klanten kunnen met de Buurt Bezorgbundel zo vaak als ze willen boodschappen laten bezorgen op buurtmomenten voor 7,99 euro per maand. Hiermee kunnen nu ook klanten die een tot twee keer per maand bestellen gemakkelijk besparen op bezorgkosten en kiezen voor bezorging waarvoor minder kilometers worden gereden, waardoor de CO2e-uitstoot wordt verminderd. Zo besparen Albert Heijn en klanten op kilometers en CO2e-uitstoot. 

www.ah.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Lokaal verhaal vergroot merkvoorkeur PLUS

20-11-2025 | 11:10:00
Branded content-campagne van PLUS en DPG Media verdubbelt merkvoorkeur

Marius Demary: Data bepalen of loyaliteit vandaag echt werkt

17-11-2025 | 18:31:00
We spreken Marius Demary over de ontwikkeling van het programma en de rol van relevante klantinteractie.

Van data naar actie: 5 last-minute tips voor de feestdagen

13-11-2025 | 08:46:00
Onderzoek van omnichannelplatform Teads onder 501 Nederlandse consumenten laat zien dat verschillende productcategorieën hun piek nog moeten bereiken

INDIE scherpt merkpositie PLUS aan met pay-off

12-11-2025 | 10:14:01
De centrale belofte is dat de formule in 440 winkels dagelijks lokaal het verschil wil maken door net dat beetje extra te doen.

Zuiver Group ontwikkelt mediastrategie voor DA

06-11-2025 | 15:17:12
Met deze samenwerking wil de drogisterijketen haar merkcommunicatie verder versterken en haar media-inspanningen toekomstbestendig inrichten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.

Tien jaar awesome.: creativiteit blijft sterker dan algoritmes

27-11-2025 | 10:31:00
Inmiddels werkt awesome. voor organisaties als ANWB, BOVAG, Picnic, bol. en KNGF.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.