
Adpaq ontwikkelt DSP-platform gericht op digitale audio
De Nederlandse startup adpaq heeft financiering opgehaald voor de lancering van een gespecialiseerd demand side platform (DSP) voor digitale audio. Met dit platform willen oprichters Maarten Duijne en Marvin Vacquier Droop programmatic-audioplanning een centrale plaats geven binnen digitale marketing.
Focus op slimme inzet van audiocampagnes
Adpaq richt zich volledig op audio en combineert programmatic technologie met creatieve tools en AI-gedreven contentcreatie. Merken kunnen via het platform audiocommercials ontwikkelen en distribueren. De oplossing is ontworpen om het hele proces van creatie tot plaatsing te stroomlijnen.
Maarten Duijne, medeoprichter: "Digitale audio groeit explosief, maar veel DSP’s behandelen audio als bijzaak. Wij bouwen een platform dat vanaf de basis is ontworpen voor audio – niets anders."
AI ondersteunt efficiënte creatie en inzet
Het platform maakt het mogelijk om snel professionele audiospots te genereren met behulp van kunstmatige intelligentie. Volgens adpaq biedt deze aanpak meer controle over targeting, optimalisatie en uitvoering binnen digitale audioformats. Daarmee positioneert het bedrijf zich nadrukkelijk als speler binnen het snelgroeiende audiolandschap.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gordon Heuckeroth en Froukje de Both vanaf 1 september op Radio 10
Radio Noordzee per 1 september op FM in Noord-Brabant en Limburg
Nielsen voegt podcastdata toe aan mediatool
Jeroen Kijk in de Vegte wint eerste Voice-Over Award 2025
NMO Luistercijfers juli 2025: Qmusic blijft marktleider; op 13+ met NPO Radio 2
Gepubliceerd door: Daan Dekkers