Young Lions: Kiki Knoops en Yascha Puts (DDB) winnen brons

Junior Creatives Kiki Knoops en Yascha Puts van DDB Amsterdam hebben een Bronzen Young Lion gewonnen in de categorie Print met het idee van het blad Forbees, als parodie op het blad Forbes. Daarmee wilden de initiatiefnemers bijen onder de aandacht brengen als de grootste ondernemers op aarde. Kiki Knoops en Yascha Puts zijn deelnemers en onderdeel van de RA*W Summer Course.

Het Colombiaanse Sancho BBDO won in de categorie Print Goud met Creative Director Carlos Arturo Orjuela Torres en Nicolás Castro Barrios als Creative Senior Copywriter met de campagne Give the world more time. Protect wild bees. Oprachtgever van de Print-competitie was Bee:Wild.

Er deden aan de Young Lions competitie in totaal 460 deelnemers mee uit 67 landen waaronder de terugkeer van teams uit Venezuela, Urguay en Oekraine.

Pr

De campagne The Silent B won een gouden Young Lion in de categorie pr waarvoor Youssef Yammine en Raneem Saleh voor Burson als respectievelijk Associative Creative Director en Account Director actief zijn in Dubai (Verenigde Arabische Emiraten). Deze campagne gaat over het verdwijnen en de relevantie van wilde bijen; oprachtgever was Bee:Wild.

Media

WPP Media Norway won met de campagne Hidden in Plain Sight in de categorie media waarbij programmatic specialisten Maja Skaug Wirum en Angelika Marcinkeviciute in de spotlights werden gezet met een gouden Young Lion. De campagne gaat over het bespreekbaar maken van tampons. Opdrachtgever van de Media-competitie was de Overarian Cancer Action.

Marketers

Het Turkse Kenvue met Sedef Selcan Ozcan als Senior Assistant Brand Manager en Selda Ozturk als Senior Brand Manager wonnen in de categorie Marketers met de campagne Lines of Resistence om braille te promoten. Opdrachtgever was  The Braille Institute.

Digital

Het Zuidkoreaanse Cheil won een gouden Young Lion met Sunmi Park (Copywriter) en Subin Oh (Art Director)  met een campagne voor bijen voor GenZ onder de naam The Wildest Profile. Bee:Wild was opdrachtgever.

Design

Het Canadese Rethink won met Zoë  Boudreau (Associate Creative Director) en Jesse Shaw (Senior Motion Designer) met de campagne IN Frame een gouden Young Lion over visual storytelling uit India vanaf het begin van de 20e eeuw tot nu. Opdrachtgever was de Museum off Art and Photography India (MAP).

Film

Diego Leonel Apen Diaz (Art Director) en Ana Paula Escobar Farrington uit Guatamala wonnen voor El Taier DDB  een gouden Youn Lion met hun korte campagnefilm Victoria has a Secret om kanker in eierstokken onder de aandacht te brengen. Opdrachtgever was Overain Cancer Acton.

www.canneslions.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Patritia Pahladsingh over de kracht van brand behavior

20-06-2025 | 11:46:00
Op dag 3 van het Cannes Lions Festival sprak Bas Vlugt met Patritia Pahladsingh, CEO van Accenture Song Nederland.

Liselotte Vink: The Family groeit in kracht en diversiteit

20-06-2025 | 10:11:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

Cannes 2025: Dave Frauenfelder en Gerd De Smyter over KPN

20-06-2025 | 10:03:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO

20-06-2025 | 09:50:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

Cannes 2025: Liesbeth Bakels en Carine Snippe

20-06-2025 | 09:25:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.