Weborama Nederland wordt Adways Weborama

Weborama Nederland en Adways gaan verder onder de naam Adways Weborama. De organisatie richt zich volledig op interactieve video en Rich Media advertising en bedient vanuit Frankrijk, Italië en Nederland de Europese markt.

De samenwerking ontstond nadat Weborama Frankrijk Adways overnam om de videotechnologie in huis te halen. Sindsdien werken de teams intensief samen en combineren zij hun expertise in dynamische Rich Media en interactieve video.

Focus op Connected TV

Nomkwazi Hooplot, CEO van Adways Weborama: "De toekomst van advertising is interactief en dynamisch. Dat geldt zowel voor Connected TV als voor Rich Media formats. Connected TV is, gezien de resultaten in de VS, een enorme kans. In Europa is die kans door de complexiteit van het ecosysteem nog door niemand verzilverd. Met deze integratie brengen we het beste van twee werelden samen om deze kans optimaal te benutten: de innovatieve interactieve videotechnologie van Adways en de bewezen dynamische Rich Media kracht van Weborama."

Het grote scherm krijgt een steeds digitaler karakter. Advertenties worden interactief, gericht op specifieke doelgroepen en direct meetbaar in prestaties. Daarmee ontstaat een hybride vorm van reclame waarin televisie en digital elkaar versterken.

Groeiende vraag naar digitale video

Adways Weborama signaleert dat adverteerders naast Google, YouTube en social media steeds vaker kiezen voor display en Rich Media. Connected TV maakt het grote scherm toegankelijker voor midsize merken, waar traditionele televisie door hoge kosten vaak buiten bereik bleef.

Sinds deze zomer lopen de eerste pilots met Connected TV bij onder meer Talpa in Nederland, BabylonStream in Italië en M6 in Frankrijk. Inmiddels bevat 70 tot 80 procent van de digitale campagnes een video-element.

Europese groeimarkt

De markt voor digitale video en CTV groeit snel. In de VS steeg de besteding aan digitale video in 2024 met achttien procent naar 64 miljard dollar. Voor 2025 wordt 72 miljard dollar verwacht. Ook Europa laat sterke groeicijfers zien: SVOD ad-tiers namen toe met 222 procent, BVOD met 30 procent en AVOD met 17 procent. In de Benelux groeide CTV advertising met 10,9 procent, terwijl de totale tv-spend juist daalde met 1,8 procent.

Nomkwazi Hooplot: "Adways Weborama kiest voor een hybride aanpak: de kracht van digitale interactie en dynamiek gecombineerd met de zichtbaarheid van traditionele commercials. Zo maken we het grote scherm toegankelijk voor merken van elk formaat. Onze ambitie is om de uitdagingen zoals interoperabiliteit en universele meetbaarheid aan te pakken en schaal te creëren voor nieuwe advertentievormen zodat CTV advertising hier net zo relevant wordt als in de VS."

Structuur en organisatie

Adways Weborama telt 40 medewerkers en voert jaarlijks tussen de 2.500 en 3.000 campagnes uit. Het hoofdkantoor in Amsterdam huisvest de core-tech en development. Parijs levert CTV-technologie en expertise, terwijl Milaan fungeert als verkooporganisatie en vrijwel alle Italiaanse publishers heeft aangesloten. Alle kantoren gaan nu verder onder de naam Adways Weborama.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

RTL AdAlliance TV Key Facts: focus op kwaliteitsmedia en vertrouwen

07-11-2025 | 12:09:00
TV Key Facts, het jaarlijkse internationale onderzoek van RTL AdAlliance focust in zijn 2025-editie op de relevantie van wat het kwaliteitsmedia noemt

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Pebble TV omgedoopt in StoryZoo & Friends

04-11-2025 | 15:22:00
De jeugdzender Pebble TV is per 1 november 2025 omgedoopt in StoryZoo & Friends. Het kanaal werd in januari 2025 overgenomen door Jefta Lentz, Johannes Gropp en Marvin Kooij

Lantern laat zien hoe tv consumentengedrag beïnvloedt

04-11-2025 | 09:08:46
Het project brengt voor het eerst in kaart welke acties consumenten ondernemen nadat zij een tv-commercial hebben gezien
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.